Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: جانمایی طرح فولاد 10 میلیون تنی چابهار انجام شده و به زودی روش‌های تامین مالی و مواد اولیه طرح برای ورود به مرحله اجرا مشخص می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا از ایمیدرو، آقای وجیه الله جعفری در نشست پایش اقدامات انجام شده برای احداث طرح فولاد 10 میلیون تنی چابهار افزود: تامین مواد اولیه (کنسانتره) جزو برنامه‌های اصلی ما در طرح فوق است که راهبری ایمیدرو در این زمینه انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به مدل‌های تامین مالی طرح گفت: در بخش سرمایه‌گذاری، می‌توان در قالب وارد کردن طرح به شرکت‌های سهامی عام پروژه، از محل منابع داخلی و جاری کشور مانند بورس، برای این طرح، تامین مالی کرد.
جعفری استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را از دیگر راهکار‌های تامین مالی فولاد چابهار بیان کرد و گفت: در گام نخست طرح جامعی برای اولویت بندی روند احداث، توسط مشاور انجام خواهد شد، ضمن اینکه حمایت مالی اولیه از این طرح صورت خواهد گرفت تا شرایط تامین مالی مورد نیاز، از منابع مورد نظر انجام شود.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: در زمینه اخذ مجوزها، شرایط فراهم است، زیرا اختیارات ویژه به ستاد تسهیل توسط سران سه قوه ارایه شده و هیئت مدیره طرح می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند.
وی با اشاره به راه‌اندازی بزرگ‌ترین طرح انتقال آب خلیج فارس به استان‌ها، گفت: برنامه‌ریزی برای تکمیل دیگر خطوط انتقال آب که از بخشی از آن از مسیر چابهار عبور می‌کند نیز در حال انجام است و فولاد چابهار می‌تواند از این ظرفیت در بخش زیرساخت بهره‌مند شود.
شرکت‌های مبارکه، گل گهر، چادرملو و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، کنسرسیوم طرح احداث فولاد 10 میلیون تنی چابهار را تشکیل داده‌اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جانمایی فولاد تامین مالی فولاد 10

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۷۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند

بر اساس تفاهم صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات، صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در حاشیه نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران، تفاهم نامه‌ همکاری با هدف توسعه صادرات در حوزه صنایع پیشرفته؛ میان صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد.

از مهم‌ترین محورهای این تفاهم‌نامه همکاری مشارکت در زمینه شناسایی و تعریف مدل‌های جدید حمایتی و ابزارهای نوین تامین مالی و فراهم نمودن ساز و کارهای اجرایی با محوریت توسعه صادرا است.

از دیگر محورهای مهم این تفاهم نامه می توان به تامین مالی فعالیت های صادراتی و تضامین و  تمرکز بر سیاست گذاری حمایتی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و بنگاه‌های فعال در صنایع پیشرفته است.

 انتقال دانش فنی و تبادل اطلاعات و تجارب مشترک در تدوین گزارشات تخصصی و ارزیابی ریسک از سایر موارد تفاهم است.

این تفاهم نامه به امضای محسن نادری منش رییس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و سید امیر برهانی نایینی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران رسید.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • مدیر عامل بانک سینا برکنار شد
  • افزایش نرخ سود به ۳۰ درصد کاملاً اشتباه است
  • علی ابدالی مدیر عامل بانک سینا شد
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • سودآوری ۴۸ هزار میلیاردی ایمیدرو در یک سال
  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • تصویب طرح یادمان و جانمایی کاربری‌ها در تپه روضه الشهید
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • بازدید مدیر عامل از شعبه صندوق تامین خسارت های بدنی استان فارس