Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@22:54:01 GMT

۵۵۰ میلیارد ریال به توسعه مانه و سملقان اختصاص یافت 

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۷۹۴۹

۵۵۰ میلیارد ریال به توسعه مانه و سملقان اختصاص یافت 

محمد علی شجاعی روز چهارشنبه در نشست اقشار مختلف و بررسی مشکلات شهرستان مانه و سملقان اظهار داشت: در این سفر تامین ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی هم تصویب شد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به ایجاد شهرستان جدید در استان افزود: مانه و سملقان به ۲ شهرستان تقسیم می شود و امید می رود با این اقدام شاهد تحول در هر ۲ شهرستان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: بانوان نیمی از جمعیت جامعه هستند، باید بهره مندی این قشر از امکانات مختلف از جمله ورزشی بیشتر شود در این زمینه برای ایجاد بوستان بانوان چهار میلیارد ریال اختصاص می یابد.

وی همچنین با بیان اینکه سالن ویژه ورزشی برای زنان شهرستان اختصاص می یابد گفت: شمار بانوان پذیرفته شده در دانشگاه ها این شهرستان هم ۲ برابر می شود.

شجاعی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه بیش از ۷۱۰ طرح اشتغالزایی از سوی دهیاری های استان به وزارت کشور ارسال شده است گفت: تلاش داریم تا اشتغال در روستاها رونق گیرد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه بهره مندی روستاییان استان از راه مناسب کمتر از میانگین کشوری است گفت: طول راه های روستایی استان چهار هزار کیلومتر  است که ۲ هزار کیلومتر آن آسفالت شده است و مابقی هنوز آسفالت نیست.

فرماندار مانه و سملقان هم گفت: امسال از منابع سفر رهبر معظم انقلاب به استان ۶۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای این شهرستان اختصاص داده شده است که امید می رود گام‌های خوبی برای توسعه این منطقه برداشته شود.  

محمودرضا معموری یکی از مشکلات در این شهرستان، تامین آب مورد نیاز برای روستاییان است که در این زمینه بنیاد علوی ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به آبرسانی به روستاهای این شهرستان اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: حل مشکلات مربوط به تامین آب روستاییان این شهرستان نیازمند اعتبار بیشتر است.

فرماندار شهرستان مانه و سملقان با اشاره به ورود بنیاد علوی برای محرومیت زدایی در این شهرستان گفت: اجرای ۳۸ پروژه با بیش از ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار به وسیله این بنیاد در دست پیگیری است.

ایجاد مرکز اصلاح بذر در مانه و سملقان ضروری است

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی هم گفت: شهرستان مانه و سملقان بزرگ ترین تولیدکننده گندم در استان است اما هنوز مرکز اصلاح بذر ندارد.

محمد وحیدی اظهار داشت: این شهرستان استعداد زیادی برای توسعه بخش کشاورزی دارد، بیشترین میزان تولید محصولات کشاورزی استان مربوط به مانه و سملقان است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به وجود پتانسیل های خوب کشاورزی در این شهرستان، نیاز است تا مسوولان حمایت ویژه در این زمینه داشته باشند.

وی با بیان اینکه دولت تسهیلات خوبی برای توسعه سیستم آبیاری نوین بخش کشاورزی در نظر گرفته است گفت: میزان تجهیز زمین های کشاورزی مانه و سملقان به این سیستم و برخورداری از مزایای آن بسیار پایین است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای گازرسانی به شهرها و روستاها، اقدامات بزرگی در این استان انجام شده است گفت: امید می رود مناطق عشایری استان از گاز بهره مند شوند.

مانه و سملقان تشنه است 

رییس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین با اشاره به اینکه شهرستان مانه و سملقان به لحاظ تولید محصولات باغی و کشاورزی جزو شهرستان های ممتاز است گفت: سد شیرین دره به عنوان بزرگترین سد استان در این شهرستان قرار دارد اما این منطقه، تشنه ترین شهرستان ها است.

سیدمحمد پاکمهر گفت: برای توسعه کشاورزی، رونق صنعت و رشد گردشگری شهرستان مانه و سملقان نیازمند ساخت سد دربند هستیم.

وی با اشاره به مشکلات پیازکاران استان و دپوی این محصول در انبارها گفت: در این زمینه بررسی هایی انجام دادم، در این زمینه کشور هند خواهان پیاز قرمز است اما بخش زیادی از پیاز تولیدی استان، پیاز زرد است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی افزود: در این زمینه مسوولان باید با ترویج و اطلاع رسانی به کشاورزان، کاشت محصولات را مطابق با بازار توسعه دهند.

نشست استاندار خراسان شمالی با اقشار مختلف مردم و بررسی مسائل و مشکلات شهرستان مانه وسملقان در روستای کشانک برگزار شد.  

پراکندگی حوزه روستایی مانه و سملقان موجب بروز مشکلاتی در بخش آبرسانی این شهرستان شده است.

آشخانه مرکز شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد واقع است.  

برچسب‌ها بجنورد توسعه ایران مقام معظم رهبری خراسان شمالی مانه وسملقان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد توسعه ایران مقام معظم رهبری بجنورد توسعه ایران مقام معظم رهبری خراسان شمالی مانه وسملقان اخبار کنکور شهرستان مانه و سملقان مجلس شورای اسلامی میلیارد ریال اعتبار خراسان شمالی نماینده مردم برای توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۷۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدا آذربایجان‌غربی گفت: برای پروژه آب‌رسانی به روستاهای کم‌برخوردار استان هزار میلیارد تومان جهت حفاری، لوله‌گذاری و همچنین لوله‌کشی هزینه خواهد شد که ۵۰۰ میلیاردتومان آن در شهرستان بوکان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، تقی نجمی، امروز _شنبه شانزدهم اردیبهشت_ در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته بسیج سازندگی اظهار کرد: مأموریت بسیج سازندگی در سپاه یکی از مأموریت‌های مهم این مجموعه و همواره مورد تأکید فرماندهان است و آذربایجان‌غربی در بحث محرومیت‌زدایی و بسیج سازندگی از استان‌های پیشرو در سطح کشور است.

وی افزود: پروژه‌های بسیج سازندگی جز پروژه‌های کوتاه مدت است و در کمترین زمان به نتیجه می‌رسید و مردم شیرینی این خدمت را احساس می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدا آذربایجان‌غربی گفت: امروزه در تمام عرصه‌ها گروه‌های جهادی فعال هستند و ۶ هزار و ۱۰۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان فعالیت می‌کنند.

نجمی با اشاره به اقدامات سپاه در هفته بسیج سازندگی تصریح کرد: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با ائمه جمعه استان، افزایش حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم، دیدار با خانواده شهدا توسط جهادگران بسیجی، برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی در سراسر استان و افتتاح ۷۰ طرح با اعتباراتی بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان در حوزه اقتصاد مقاومتی از جمله این موارد است.

وی عنوان کرد: برپایی غرفه‌های اقتصاد مقاومتی در سراسر استان، مرمت و بازسازی ۶۵ واحد منازل مناطق محروم، اعزام اکیپ‌های متخصص پزشکی و دامپزشکی به مناطق محروم، دیدار جهادگران با استاندار آذربایجان‌غربی، توزیع ایزوگام رایگان برای خانواده‌های بی بضاعت، افتتاح راه‌های روستایی به طول ۹ کیلومتر در شهرستان شوط و شش کیلومتر در شهرستان ارومیه از جمله دیگر اقدامات است.

نجمی با اشاره به پروژه بزرگ آب‌رسانی به بیش از ۶۰۰ روستای استان آذربایجان‌غربی که توسط قرارگاه امام حسن (ع)، قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) و بسیج سازندگی سپاه شهدا آذربایجان‌غربی در دست اقدام است، ادامه داد: برای این پروژه هزار میلیارد تومان جهت حفاری، لوله‌گذاری و همچنین لوله‌کشی به روستاهای کم‌برخوردار هزینه خواهد شد که ۵۰۰ میلیاردتومان آن در شهرستان بوکان خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدا آذربایجان‌غربی در خصوص اقدامات سال گذشته نیز خاطرنشان کرد: توزیع ۶۴۰ بسته توزیع کیف و کفش، برپایی ایستگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی به تعداد ۲۳ ایستگاه جهت کمک به مردم مظلوم غزه، برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در تمامی شهرستان‌های استان به جز چهاربرج و باروق جهت فروش تولیدات فعالان این حوزه، احداث ۲۲۰ کیلومتر افتتاح پروژه آسفالت بین مزارع در قالب ۱۰ پروژه در سطح استان و ایجاد هزار و ۶۰۶ فرصت شغلی از جمله این موارد است.

نجمی مهمترین فرصت‌های شغلی را تسهیلات در حوزه دامداری، قالیبافی، کشاورزی، چرم‌دوزی عنوان کرد و ادامه داد: تسهیلات ارائه شده در حوزه اقتصاد مقاومتی در سال گذشته ۲۲۰ میلیارد تومان بود که این رقم ۶۰ درصد اعتبارات تخصیص پیدا کرده بود که ۴۰ درصد به علت مشکلات مربوط به دریافت‌کنندگان تسهیلات پرداخت نشد.

وی با اشاره به تخصیص ۵۰ هزار بسته معیشتی طی سال گذشته گفت: هر بسته یک یا یک‌ونیم میلیون تومان ارزش داشت که به نیازمندان اهدا شد.

کد خبر 750735

دیگر خبرها

  • سیل اردیبهشت ۴۸ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی فارس زد
  • خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل اردیبهشت به بخش کشاورزی فارس
  • خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی فارس
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • یک بهله سارگپه در طبیعت مانه و سملقان رهاسازی شد
  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی