Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای سعودی خود ضمن ابراز نگرانی از اوضاع یمن، خواستار مذاکره تمام طرف‌های درگیر در این کشور شد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، امروز (چهارشنبه)، با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود در کنفرانس مطبوعاتی مشترک در ریاض مشارکت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر خارجه عربستان سعودی در این کنفرانس گفت که درباره همکاری با روسیه به ویژه در زمینه اوپک پلاس با همتای روس خود گفت‌و‌گو کرده است.
فیصل بن فرحان در ادامه با اشاره به موضوع یمن و با ذکر این ادعا که حملات ارتش یمن علیه عربستان، اقتصاد جهانی را هدف قرار داده است، مدعی شد که ریاض از دست‌یابی به یک راهکار سیاسی در یمن حمایت می‌کند.
ادعای وزیر خارجه عربستان سعودی در حالی علیه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مطرح شده است که سخنگوی نیروهای مسلح یمن بارها تأکید کرده است که حملات نیروهای این کشور علیه عربستان در پاسخ به تجاوزهای ائتلاف سعودی و ادامه محاصره این کشور صورت گرفته است.
فیصل بن فرحان در ادامه همچنین با تکرار ادعای همیشگی ریاض، خواستار جلوگیری از دست‌یابی ایران به آنچه آن را سلاح هسته‌ای خواند، شد.
شبکه «الجزیره» نیز با پوشش بخش دیگری از اظهارات فیصل بن فرحان به نقل از او در ارتباط با موضوع یمن نوشت: «اولویت ما دست‌یابی به آتش‌بس است».
وزیر خارجه عربستان سعودی همچنین مدعی شد که عملیات ائتلاف سعودی در یمن تنها محدود به مقابله با تهدیدات است.
طبق گزارش الجزیره، فیصل بن فرحان گفت: «جامعه بین‌الملل باید مسئولیت فشار بر حوثی‌ها را داشته باشد تا آنها وارد روند آتش‌بس شوند».
در مقابل، وزیر امور خارجه روسیه ضمن اشاره به اینکه ریاض و مسکو در زمینه‌های مختلفی روابط دارند، گفت که روسیه و عربستان سعودی به مبارزه با ویروس کرونا اهتمام می‌ورزند.
سرگئی لاوروف در ادامه ضمن بیان اینکه‌ روسیه و عربستان سعودی درباره بازار انرژی رویکرد مشترکی دارند، بر اهمیت ثبات در خلیج فارس تأکید کرد.
طبق گزارش العربیه، لاوروف ادامه داد:‌ «ما به یکپارچگی و استقلال اراضی سوریه پایبند هستیم. ما نگران تحولات یمن هستیم».
وبگاه خبری شبکه «روسیا الیوم» نیز با پوشش بخش دیگری از اظهارات لاوروف گزارش داد که وزیر امور خارجه روسیه بر توقف فوری جنگ در یمن و نشستن تمام طرف‌ها حول میز مذاکره با هدف جلوگیری از کشیدن شدن این کشور به هرج و مرج تأکید کرده است.
لاوروف افزود: «باید به توافقاتی دست پیدا کرد که منافع تمام گروه‌های سیاسی در یمن را مورد توجه قرار دهد».
وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت: «برداشتن نام حوثی‌ها از فهرست تروریستی آمریکا چک سفید نیست».

تشدید حملات یمن علیه عربستان در چارچوب مقدمات پایان جنگ است
نخست‌وزیر سابق قطر اعلام کرد که «تشدید حملات یمنی‌ها علیه عربستان سعودی در راستای مقدمه‌سازی برای انجام مذاکرات جهت پایان دادن به جنگ یمن است».
«حمد بن جاسم» نخست‌وزیر قطر در صفحه توئیتر خود با اشاره به افزایش حملات ارتش یمن و کمیته‌های مردمی به خاک سعودی گفت: «این مشخص است که تشدید حملات حوثی‌ها به عربستان با هدف زمینه‌سازی برای انجام مذاکرات به منظور پایان دادن به جنگ یمن صورت می‎گیرد».
بن جاسم همچنین مدعی شد که «این موضوع به مذاکرات احتمالی ایران و آمریکا درباره توافق هسته‌ای مرتبط است».
حملات ارتش یمن و کمیته‌های مردمی به خاک عربستان چند روزی است که به شدت افزایش یافته و بارها مراکز مهم و حساس نظامی سعودی به خصوص در جنوب این کشور مورد هدف قرار گرفته است.

مقتدی صدر خواستار توقف جنگ یمن شد
«مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر عراق تأکید کرد که به وضوح تنش میان عربستان سعودی و «حوثی‌ها» (انصارالله) در یمن در حال افزایش است.
خبرگزاری رسمی عراق به نقل از الصدر گزارش داد که باید برای پایان یافتن جنگ علیه یمن، مداخله‌ کرد.

پاسخ نماینده ایران به اظهار نظر نماینده عربستان در باره یمن در ژنو
نماینده جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در واکنش به اظهار نظر نماینده رژیم سعودی برای کمک مالی به یمن تصریح کرد: پولتان را برای خودتان نگه دارید و یمن مظلوم را رها کنید.
سید محمد ساداتی نژاد رایزن حقوق بشر نمایندگی ایران در ژنو خاطرنشان کرد: همکار سعودی من به ارسال کمک مالی فراوان به یمن مباهات می‌کند و از دیگران می‌خواهد همین اقدام را صورت دهند. اما من به آن‌ها توصیه می‌کنم، پولتان را برای خودتان نگه دارید و در عوض دست از کشتن یمنی‌ها و نابودی کشورشان بردارید.
وی افزود: اینکه شما پول دارید دلیل نمی‌شود که در منطقه آشوب بپا کنید، از افراط گرایی حمایت کنید و مخالفان‌تان را در سراسر جهان تعقیب و سلاخی کنید.

آمریکا حملات اخیر به خاک عربستان را محکوم کرد
در حالی که آمریکا در برابر حملات عربستان به مردم یمن سکوت اختیار کرده است، وزارت امور خارجه این کشور حملات اخیر به خاک عربستان را محکوم کرد.
به گزارش پایگاه خبری الغد اردن، سخنگوی منطقه‌ای وزارت امور خارجه آمریکا حملات اخیر به خاک عربستان را محکوم کرد.
کریستین جیمز گفت، حملات اخیر به عربستان از نگاه ما کاملا محکوم است، این رفتار‌ها غیر قابل قبول و خطرناک است و متاسفانه جان غیر نظامیان را به مخاطره می‌اندازد که این اتفاق غیر قابل تحمل است.
وی افزود، ما پیامی شفاف برای حوثی‌ها داریم، باید این حملات را متوقف کنید و برای رسیدن به راه حل سیاسی به مذاکرات بپیوندید، راه دیگری وجود ندارد، ما مشوق تلاش‌ها برای رسیدن به این هدفیم و به همین دلیل تیموتی لندرکینگ را به عنوان نماینده ویژه در منطقه برگزیده ایم، او نیز در کمتر از یک ماه برای دومین بار به منطقه سفر کرده و تلاش می کند که هدف ما یعنی بازگشت ثبات به یمن محقق شود.

واکنش انصارالله به پیام تهدید آمریکا
سخنگوی جنبش انصارالله یمن در صفحه توئیتر خود خطاب به مقامات آمریکایی گفت که «چرا به جای پیام تهدید علیه یمن، پیام‌های عملی صلح ارسال نمی‌کنید؟».
«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن در توئیتی این سوال را مطرح کرد که «چرا آمریکایی‌ها به جای اینکه پیام تهدید (علیه ملت یمن) بفرستند، پیام‌های عملی صلح ارسال نمی‌کنند؟».
عبدالسلام که ریاست هیئت صنعاء در مذاکرات صلح یمن را نیزبر عهده دارد، خطاب به مسئولان آمریکایی گفت: «به آمریکایی‌ها می‌گوییم تا زمانی که شما می‌گویید می‌توانید به حوثی‌ها پیام دهید، پس چرا پیام‌های عملی صلح را به جای پیام‌های تهدید ارسال نمی‌کنید؟».
سخنگوی انصارالله تأکید کرد که «اگر تهدید می‌توانست صلح ایجاد کند، با تجاوزاتی که هنوز ادامه دارد، این امر باید تاکنون محقق می‌شد».
سخنگوی جنبش انصارالله یمن هفته گذشته نیز در توئیتی علام کرد که آمریکایی‌ها دم از صلح می‌زنند و سپس به تحریم مقامات انصارالله اقدام می‌کنند.
وی گفت که آمریکا به دنبال توقف جنگ در یمن نیست، بلکه به دنبال فرسایشی کردن جنگ و افزایش رنج انسانی است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات یمن وزیر امور خارجه روسیه خارجه عربستان سعودی عربستان سعودی خاک عربستان فیصل بن فرحان حملات اخیر علیه عربستان حوثی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۷۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی

موج باران و سیل آسا همراه با وزش باد و گرد و خاک بخش‌هایی از مناطق مدینه و طائف به ویژه مناطق باز و بزرگراه‌ها را درنوردید. منبع: آخرین خبر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • انصارالله: در کنار ایران با اسرائیل خواهیم جنگید
  • انصارالله: در کنار ایران به اسرائیل خواهیم جنگید
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه