Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بر اجرای قانون انسداد مبادی بی‌سوادی و بازماندگان تحصیل در این استان تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   سمنان  ، حبیب‌الله خجسته‌پور در نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان که در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: اجرای مفاد قانون حمایت از اطفال و نوجوانان با موضوع انسداد بی‌سوادی و بازمانده تحصیل با جدیت در استان سمنان پیگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان و جاماندن دانش‌آموزان از تحصیل در سال تحصیلی آینده باید با جدیت از سوی آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌های اجرایی دنبال شود.

یادداشت|خطر ترک تحصیل خیل عظیم دانش آموزان در سال 1400ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان نیازمندوضعیت ترک تحصیل در استان خراسان رضوی/13500 دانش آموز به مدرسه برگشتند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار داشت: از هم‌اکنون باید برنامه‌ریزی‌های لازم در مورد تقدیر از فرهنگیان و معلمان در هفته گرامیداشت مقام معلم متناسب با وضعیت شیوع کرونا در استان سمنان انجام شود.

خجسته‌پور بیان کرد: برای برگزاری گرامیداشت هفته معلم شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان سمنان نیز باید وارد عمل شوند تا مراسمی در خور شأن مقام معلمان و تلاشگران حوزه تعلیم و تربیت برگزار شود.

وی بر استفاده از ظرفیت خیران برای اجرای طرح آشتی با آموزش تأکید کرد و گفت: از این ظرفیت باید علاوه بر ساخت مدارس برای کمک به امر آموزش و پرورش نیز استفاده شود.

757 دانش‌آموز از تحصیل باز مانده‌اند

محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این جلسه گفت: براساس ارزیابی‌های انجام شده در مجموع کل مقاطع تحصیلی، 757 دانش‌آموز از تحصیل جا مانده‌اند.

وی با بیان اینکه امسال در پایه اول 356 کودک بازمانده از تحصیل در استان سمنان ثبت شده است، افزود: نرخ بازماندگی از تحصیل در استان سمنان پایین است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بر انجام اقدامات لازم برای بازگرداندن دانش‌آموزان جامانده از تحصیل به امر آموزش و پرورش تأکید کرد.

دستورانی اظهار داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی استان سمنان باید در راستای اجرای دقیق ساز و کارهای مفاد قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مصوب اردیبهشت 99 در انسداد مبادی بی‌سوادی و بازماندگان تحصیلی وارد میدان شوند.

انتهای پیام/363/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان سمنان آموزش و پرورش دانش آموزان بی سوادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۸۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند

به گزارش تابناک، علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو _ فاطمه قدیری پیرامون سلامت روان معلمان اظهار داشت: در حال حاضر تنبیه بدنی دانش آموزان بسیار اندک است. در پذیرش معلمان جدید به صورت کانون‌های ارزیابی، معلمان را بررسی کردیم و مهارت گفتاری، رفتاری، روحیات مورد نیازبرای معلمان و شخصیت و... بررسی می‌شود.

وی افزود: ۶۰ درصد نمره آزمون استخدامی به مبحث سلامت روان تعلق گرفته است تا با ضریب دادن به آن معلم با شخصیتی وارسته، آرام و صبور وارد آموزش و پرورش شود.

وی بیان داشت: معلمان شاغل در نظام تعلیم تربیت شور ما، به حق جزو بهترین‌ها هستند و ما کمترین مسائل نامطلوب را داریم.

فرهادی تصریح کرد: در گروه کیفیت بخشی، ۱۹ هزار نفر جذب خواهد شد که بیش از ۲ هزار نفر آن‌ها مشاور مراکز مشاوره هستند.

گفتنی است هنوز ما در کلاس‌های درس شاهد رفتار خشن و بعضا کتک زدن دانش آموزان توسط معلمان و آموزگاران هستیم. همچنین قرار است در قانون استخدامی آموزش و پرورش سلامت روان معلمان را لحاظ کند.

دیگر خبرها

  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • بررسی علت بازماندگی از تحصیل ۲۰ گویه در خوزستان
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل