Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین سیدمصطفی موسوی در گفت و گو با پایگاه خبری شهر ابتدا به تردد وسایل نقلیه سنگین در برخی از محله های منطقه ۹ اشاره کرد و گفت: «بعضی از کامیونها از کوچه های مسکونی عبور می کنند؛ به همین دلیل ایجاد موانع و یا کم کردن عرض کوچه ها از طرح هایی است که برای جلوگیری از عبور کامیون‌ها از این محله‌ها در مرحله مطالعه و بررسی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او ادامه داد: «با وجود اینکه بخش‌های زیادی از صنایع از شهر خارج شده‌اند اما در برخی نقاط هنوز کارخانه های صنعتی وجود دارند و بعضی از این کارخانه ها نیز با تغییر کاربری به انبار تبدیل شده‌اند و به همین دلیل تردد وسایل نقلیه سنگین را در این محله ها شاهد هستیم. به همین دلیل در بخش‌هایی که کامیونها از کوچه های مسکونی عبور می کنند در حال مطالعه هستیم تا بتوانیم موانعی بگذاریم یا عرض خیابان و کوچه را کم کنیم که مانع عبور کامیون ها از این نقاط مسکونی شود.»

موسوی همچنین به آخرین وضعیت پادگان جی اشاره کرد و از مذاکره با وزارت دفاع برای تبدیل پادگان جی به فضای سبز خبرداد و افزود: «وزارت دفاع نیز خواسته هایی برای بارگذاری و ساخت وساز دارد که البته باید در کمیسیون ماده ۵ به تصویب برسد.»

 شهردار منطقه ۹ اضافه کرد: «حدود ۳۷ هکتار از این پادگان مربوط به وزارت دفاع و ۲۶ هکتار متعلق به ارتش است. ضمن اینکه عمده پهنه پادگان جی، S است و پهنه G که مربوط به فضای سبز است در آن کمتر دیده شده است. البته ارتش در این محدوده مجموعه های ورزشی دارد که برای شهروندان هم قابل استفاده است؛ بنابراین درباره محدوده مربوط به ارتش دغدغه چندانی وجود ندارد.

چاره ای جز خروج مهرآباد ازشهر نداریم

این مدیر شهری درباره مشکلاتی که فرودگاه مهرآباد در این منطقه ایجاد کرده اینطور توضیح داد: «از ابتدا باید مراقبت می کردیم که در اطراف فرودگاه ساخت و ساز نشود و جمعیت ساکن نشود، اما به دلیل سیر مهاجرت های ناگهانی به تهران، این اتفاق افتاده و در حال حاضر که شهر، فرودگاه را در برگرفته است که چاره ای جز خروج فرودگاه از شهر نداریم. البته ارگان ها و نهادهای مختلف در فرودگاه مهرآباد حضور دارند که جابجایی همه صنایع مربوط به آنها دشوار است.»

موسوی افزود: «همچنین اگر فرایند تکمیل فرودگاه امام خمینی (ره) به نقطه مطلوب می رسید، می توانست بخشی از خدمات مهرآباد را پوشش دهد و انتقال راحت تر صورت می گرفت. اما با شرایط فعلی تنها کار قابل انجام برای کاهش آلودگی های صوتی و زیست محیطی، درختکاری در پایگاه یکم شکاری است که انجام شده است.»

رفع ترافیک میدان فتح با اتصال به اتوبان یادگار

شهردار منطقه ۹ در بخش دیگری سخنانش با اشاره به اتصال اتوبان فتح به یادگارگفت: «در حال حاضر بزرگراه یادگار به یک خیابان منتهی می شود. در ابتدا قرار بود این بزرگراه به سمت جنوب ادامه پیدا کند که این طرح به دلیل اینکه باید بخش عظیمی از بافت مسکونی شکافته می شد، لغو شد اما طرح جدید بدین صورت است که اتوبان یادگار به سمت میدان فتح ادامه پیدا کند و در آنجا به اتوبان فتح متصل شود. در این مسیر محدوده پادگان جی را داریم که بزرگراه از زیر پادگان عبور می کند و بخشی از پادگان که پیش از این تملک شده قرار است به بوستان دوستدار کودک تبدیل شود. در واقع بخش هایی از این بوستان روی بزرگراه قرار می گیرد. این پروژه، پروژه بزرگی است که می تواند گره ترافیکی میدان فتح و مشکل انتهای بزرگراه یادگار را بر طرف کند که البته به دلیل تحریم و مشکلات اقتصادی فعلا در اولویت نیست.»

کد خبر 589973 برچسب‌ها شهرداری منطقه ۹ تهران شهر پایتخت مدیریت شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهرداری منطقه ۹ تهران شهر پایتخت مدیریت شهری وزارت دفاع پادگان جی منطقه ۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۸۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان

وزیر کشور آلمان با توجه به وضعیت تهدید جدید در اروپا، تحول در دفاع غیرنظامی و همچنین نظامی را درخواست کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، با توجه به وضعیت تهدید جدید در اروپا، "نانسی فایزر"، وزیر کشور فدرال آلمان معتقد است که این کشور نیز باید از نظر دفاع مدنی خود را تغییر دهد.

وی در این باره به خبرگزاری آلمان گفت: «ما باید سرمایه‌گذاری‌های مهم بیشتری در سیستم‌های هشدار خوب، هلیکوپترهای مدرن و سایر تجهیزات انجام دهیم.

این وزیر آلمانی تاکید کرد: همین امر در مورد حفاظت موثر از زیرساخت های حیاتی و مراقبت در صورت بروز بحران صدق می کند.

فایزر همچنین گفت که تجاوز روسیه به اوکراین به یک وضعیت امنیتی کاملاً تغییر یافته منجر شده است که در درجه اول در میان شرکای شرقی اتحادیه اروپا و ناتو مانند کشورهای بالتیک، اما همچنین از طریق تهدیدات سایبری مانند حملات سایبری، جاسوسی و انتشار اطلاعات نادرست در اینجا دیده می شود.

وی افزود: این بدان معناست که: «علاوه بر بازدارندگی و دفاع نظامی، ما باید حفاظت غیرنظامی را نیز تقویت کنیم، بنابراین به گفته وی وزارت کشور فدرال به طور فشرده با وزارت دفاع بر روی یک طرح عملیاتی برای دفاع نظامی و غیرنظامی کار می‌کند.

به گفته وی وزارت بهداشت و اداره حمل و نقل نیز در کار بر روی به اصطلاح OPLAN که به عنوان طرح محرمانه طبقه بندی شده و اکنون در نسخه اولیه در وزارت دفاع موجود است، مشارکت دارند.

تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیاناعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • برگزاری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • روسیه ۶۸ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد