Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس‌جمهور سابق آمریکا در بیانیه‌ای کتبی به اظهارنظر درباره موج مهاجرت در مرز آمریکا-مکزیک پرداخت.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در این بیانیه گفت: زمانی که من رئیس جمهور بودم مرز جنوبی کشورمان در وضعیت خیلی خوبی بود. این مرز نسبت به قبل قوی‌تر، امن‌تر و ایمن‌تر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما به سیاست "گرفتن-و-آزاد کردن" پایان دادیم، تقلب در پناهندگی را متوقف کردیم و قاچاقچیان شرور، مواد فروشان و قاچاقچیان انسان را فلج کردیم.
ترامپ از تصمیم جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا به خاطر متوقف کردن ساخت دیوار مرزی آمریکا - مکزیک که به گفته وی "فوق‌العاده پیش می‌رفت" انتقاد کرد و مدعی شد که آمریکا در مرز جنوبی نابود می‌شود.
پیش‌تر قانون‌گذاران و مقامات جمهوری‌خواه آمریکا نیز از سیاست‌های مرزی ضعیف بایدن انتقاد کرده بودند. ترامپ پیش‌تر در کنفرانس سالانه "اقدام سیاسی محافظه‌کارانه" گفته بود که این اقدامات خیانتی به ارزش‌های اصلی آمریکاست.
مقامات اداره "گمرک و حفاظت مرزی" آمریکا اخیرا با سیل گسترده‌ای از مهاجران که اغلب اهل آمریکای مرزی هستند، مواجه شده‌اند؛ مهاجرانی که تلاش کرده‌اند تا به صورت غیرقانونی از مرز جنوبی آمریکا عبور کنند. از اکتبر 2020 تا ژانویه 2021 هر ماه بیش از 70 هزار مهاجر در مرز آمریکا-مکزیک بازداشت شده‌اند و همین امر سبب شده تا ظرفیت بازداشتگاه‌ها پر شوند.     
از آنجایی که بایدن اجازه داده تا کودکان مهاجر وارد آمریکا شوند، گفته می‌شود که حدود 3200 نوجوان در حال حاضر در اقامتگاه‌های مختلف در مرز جنوب غربی آمریکا نگهداری می‌شوند و منتظر روال‌های رسمی وزارت امنیت داخلی آمریکا هستند.
بایدن در تاریخ سه فوریه سال جاری میلادی یک نیروی ضربت برای "اتحاد مجدد خانواده‌ها" در مرز جنوبی تشکیل داد و یک ضرب‌الاجل 120 روزه را برای این نیروی ضربت به منظور ارائه گزارش اولیه تعیین کرد.
دولت بایدن در نخستین روز کاری‌اش لایحه‌ای را ارائه داد که شهروندی آمریکا را به حدود 11 میلیون مهاجر غیرقانونی که در این کشور زندگی می‌کنند، اعطا خواهد کرد. به علاوه، بایدن اعلام کرد که دولتش محدودیت 125 هزار مهاجری را که سالیانه می‌توانند به آمریکا بیایند، افزایش خواهد داد. این درحالی است که ترامپ این تعداد به به 15 هزار مهاجر کاهش داده بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترامپ سیاست رئیس جمهور مرز جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۸۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟

ویدئویی از بایدن در حال انتشار است که نشان از تکاپوی آمریکا برای از سرگیری مذاکرات با ایران دارد. در این ویدئو بایدن به لزوم توافق با ایران و پیشگیری از ایجاد فرصت برای ترامپ سخن می‌گوید. منبع: viral vids

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انتقاد تند برنی سندرز از سیاست‌های بایدن درباره فلسطین
  • انتقاد تند «برنی سندرز» از سیاست‌های بایدن درباره فلسطین
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه را تغییر نمی‌دهد
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه تغییر نمی‌دهد
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • ترامپ: دانشجویان را «شستشوی مغزی» دادند
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟