Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حزب التحریر» افغانستان پس از سال‌ها فعالیت زیرزمینی با برافراشتن پرچم‌های سیاه خود دور تازه فعالیت‌های خویش برای برقراری «خلافت» در افغانستان را آغاز کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حزب التحریر» پس از ظهور در افغانستان در سال 2003 میلادی و سال‌ها فعالیت زیرزمینی در این کشور روز گذشته همزمان با صدمین سالگرد سقوط امپراطوری عثمانی (آخرین خلافت اسلامی)، با برافراشتن پرچم سیاه خویش بطور رسمی از هوادارنش در افغانستان خواست تا «خلافت را برپا» کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این درحالی است که «امرالله صالح» 10 روز پیش تاکید کرده بود که حزب التحریر در وزارت دادگستری افغانستان ثبت نیست بنابراین اجازه برگزاری تجمع یا تبلیغ را ندارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

صالح همچنین اظهارداشت که شماری از فعالان حزب التحریر رابطه نزدیکی با گروه‌های تروریستی دارد و هشدار داد: با کسانی که به این حزب وابستگی دارند و علیه نظام تبلیغ و فعالیت می‌کنند برخورد خواهد شد.

«عبدالله عبدالله» رئیس‌ کنونی شورای عالی مصالحه افغانستان نیز در گذشته گفته بود که حزب التحریر یک حزب سیاسی نیست، بلکه یک سازمان تروریستی است که تلاش می‌کند با گسترش فعالیت‌ و جذب جوانان افغانستان، آن‌ها را برای انجام اقدامات تروریستی تشویق کند.

مولوی «حبیب‌الله حسام» رئیس شورای اخوت اسلامی افغانستان نیز پیشتر گفته بود: حزب التحریر برای داعش و جبهه النصره سربازگیری می‌کند و در اکثر ولایت‌ها فعالیت دارد.

این حزب پس از درخواست رسمی از نیروهایش برای برپایی خلافت در افغانستان کارزارهای اینترنتی خویش را نیز افزایش داد و کاربران هوادار این شبکه در فضای مجازی به تبلیغ و «مبارزه» برای ایجاد دوباره «خلافت» تشویق می‌کنند.

حزب التحریر در وبسایت رسمی این گروه خود را یک حزب سیاسی و ایدئولوژیک عنوان می‌کند که هدفش را «اعاده زندگی اسلامی توسط برپا کردن دولت اسلامی (خلافت)» می‌خواند.

کارشناسان این حزب را آن سوی سکه داعش در افغانستان دانسته و هدف نهایی آن را نیز براندازی نظام‌های سیاسی در کشورهای اسلامی و جایگزینی آن با تأسیس «خلافت اسلامی» می‌دانند.

معاون اشرف غنی: فعالیت «حزب التحریر» در افغانستان مجهول و غیرقانونی است«حزب التحریر» نسخه دیگر «داعش» در افغانستان؛ دانشگاه‌ها هدف قرار گرفته‌اندگزارش تسنیم| یارگیری «حزب التحریر»؛ روی دیگر سکه داعش در غرب افغانستان

بنظر می‌رسد این حزب پس از چندین سال فعالیت زیرزمینی و تبلیغ مخفیانه اکنون به عضوگیری آشکار و حتی تلاش برای براندازی نظام و یا حملات مسلحانه روی آورده باشد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس حزب التحریر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۸۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سیدعباس دهقان در نشستی با مدیرمسئولان آموزشگاه‌های آزاد هنری استان یزد، افزود: مطابق بند"ل" ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم بر آموزشگاهها، این صنف از پرداخت مالیات معاف هستند. 
وی تاکید کرد: آموزشگاه‌ها برای معاف از مالیات می‌بایست فرم اظهارنامه مالیاتی و دفتر اسناد مالی داشته باشند و فعالیت اقتصادی نیز در آموزشگاه آزاد هنری نداشته باشند. 
وی در ادامه با اشاره به حمایت از آموزشگاه‌های آزاد هنری استان اظهار داشت:در راستای تداوم فعالیت هنری و همچنین تجهیز نمودن آموزشگا‌ها پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه بر مبنای تعرفه سه ماهه آخر سال گذشته به دفتر بر نامه ریزی و آموزش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شد. 
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، ادامه داد: همچنین معرفی نامه برای اخذ تسهیلات بانکی طبق درخواست تسهیلات تبصره ۱۶ توسط واحد اشتغال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به آموزشگاه‌های آزاد هنری انجام می‌شود. 
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، بر اخذ کارت صلاحیت تدریس توسط هنرآموزان آموزشگاه‌ها تاکید کرد و گفت:هنرآموزان مشغول در آموزشگاه‌ها موظف به داشتن کارت صلاحیت تدریس می‌باشند. 
وی تاکید کرد: آموزشگاه‌هایی که دارای مجوز قدیمی هستند پیگیری لازم برای دریافت مجوز دائمی از سامانه sso.farhang.gov.ir را انجام دهند. 
دهقان در بخش دیگری از سخنانش رعایت شئونات اسلامی، نصب نرخنامه و مجوز فعالیت، ارائه گزارش‌های سه ماهه آموزشگاه را در سامانه مربوطه را مورد تاکید قرارداد. 
لازم به ذکر است ۱۰۶ آموزشگاه آزاد هنری در رشته‌های تخصصی نمایش، تجسمی، موسیقی، خوشنویسی و هنر‌های سنتی با مجوز دائمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در سطح استان فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • تصویر واضح از پرچم جمهوری اسلامی ایران در دست تظاهرکنندگان در آمریکا | تصویر
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند