Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@07:16:15 GMT

خانه هر شهید، یک سنگر انقلاب است

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۸۳۱۱

خانه هر شهید، یک سنگر انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی در جمع خادمین شهدا ضمن تبریک مبعث رسول اکرم(ص) و گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره)، شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و شهید سلیمانی عزیز، به بیاناتی درباره حماسه عاشورا اشاره کرد و اظهار کرد: خون سیدالشهدا و ۷۲ تن از یارانش در کربلا اسلام را بیمه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز همه ما وامدار شهدای کربلا و پیام‌رسان شهدای کربلا هستیم، خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی هشت سال بود که حداقل باید 800 سال انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را بیمه کند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه در اسفندماه شهدای گرانقدر زیادی را از دست دادیم، تصریح کرد: شهادت دو چهره دارد که یک چهره آن خون است که شهید انجام می‌دهد و اگر این خون موج ایجاد کند، می‌تواند گره‌گشا و جریان‌ساز باشد.

وی خطاب به کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه خدمت به جامعه ایثارگری توفیق بزرگی است، ابراز امیدواری کرد: خداوند متعال هیچگاه راه ما را از شهدا جدا نکند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: این انقلاب به سادگی به دست نیامده است، برای این انقلاب خون‌های زیادی ریخته شده و امروز همه باید برای اقتدار این کشور تلاش کنند.

وی بر تداوم یادواره شهیدان تاکید کرد و افزود: خانواده شهدا پاسداران اصلی انقلاب اسلامی هستند و هر خانه شهید یک سنگر انقلاب است. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ابراز کرد: باید یاد و خاطره شهیدان برای همیشه زنده بماند و نباید فرهنگ ایثار و شهادت در کشور فراموش شود. 

خاتمی تصریح کرد: نسل امروز جنگ و انقلاب را ندیده اند بنابراین باید دستاوردهای انقلاب برای جوانان به خوبی تبیین  و تشریح شود.

زنجان 40 بانوی شهیده و 72 جانباز تقدیم نظام کرده است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از اقدامات این بنیاد به مناسبت روز شهدا در استان پرداخت.

علی کاظمی با اشاره به برنامه‌های تقویمی بنیاد شهید به مناسبت روز شهید، گفت: شروع برنامه‌های روز شهید هر سال از دهه مبارک فجر با تکریم خانواده معظم شهدا آغاز می‌شود که هدف از اجرای این برنامه‌ها گرامیداشت روز شهید و تکریم از خانواده این عزیزان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در ادامه به کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز یادواره 17 هزار بانوی شهیده استان، اشاره کرد و افزود: این برنامه از سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) کلید خورد و با تجلیل از خانواده معظم بانوان شهیده استان به پایان رسید.

وی با اشاره به آمار شهدای زن استان زنجان، تصریح کرد: استان زنجان 40 بانوی شهیده و 72 جانباز تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

کاظمی با بیان اینکه تحقق قانون جامعه ایثارگری در استان به درصد بالایی رسیده، ادامه داد: امیدواریم در آینده نزدیک اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد نیز محقق شود.

وی همچنین از آغاز تزریق واکسن کرونا برای جانبازان بالای 70 درصد در زنجان همزمان با روز شهید خبر داد و اضافه کرد: احصای جامعه ایثارگری بالای ۶۰ سال، پایش سلامت، ویزیت در منزل نیز از جمله اقدامت این بنیاد در شرایط شیوع ویروس کرونا است.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید زنجان امام خمینی ره امام جمعه زنجان آیت الله علی خاتمی گرامیداشت تحقق قانون استان زنجان بنیاد شهید روز شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۸۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حیات و جاودانگی امروز کشور مرهون خون شهدا است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار قیدری صبح سه شنبه در دیدار با خانواده شهید مسعود مهدیزاده اظهار داشت: تاریخ اسلام، حیات و جاودانگی خویش را مرهون خون عزیزترین و شجاع ترین مردان و زنانی می داند که با نثار خون خویش نهال اسلام را آبیاری کرده و در راستای دین و ایمان با الهام از سیره نبوی و با الگو گیری از حماسه ی ماندگار عاشورا چراغ راه ما و آیندگان شده اند.

جانشین سپاه ناحیه شبستر، همدلی با خانواده شهداء را وظیفه تک تک مسئولان عنوان کرد و تصریح نمود: در جامعه انسانی ما خانواده شهداء دارای ارج و قرب فراوانی هستند، بطوریکه پدران و مادران، برادران و خوهرانی که نشانه جاودان از ایثار شهداء هستند به یادگار داریم.

وی با اشاره به اینکه آرامش و امنیت کنونی حاصل رشادت ها و ایثارگریهای شهداء است اضافه کرد: وظیفه ماست تا ضمن ادای احترام به پیشگاه شهدای عزیز مراتب سپاس و قدردانی خویش را به خاطر صبر و بردباری و همکاری و همراهی خانواده شهداء که چشمه های فروزان معرفت و قله های صبر و بردباری هستند اعلام نماییم.

وی خانواده شهداء را به عنوان بوستانی خواند که چنین گل های خوشبو را در دامان خویش تربیت کرده اند.

شهید مسعود مهدیزاده متولد ۱۳۴۱، از شهدای جنگ تحمیلی و در عملیات فتح المبین سال ۱۳۶۱ در دشت عباس به شهادت رسیده بود از مقام و منزلت خانواده این شهید والا مقام با حضور روسای ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و فرمانده حوزه کارگری و کارمندی تقدیر شد.

کد خبر 6092984

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا در قائم شهر
  • جانشین فرمانده‌کل‌سپاه پاسداران سخنران اجلاسیه شهدای شهرستان باشت
  • برخورد با ترک فعل‌ها درباره خدمات دهی سلامت به والدین شهدا
  • دیوارنگاره تمثال شهدای دانشکدگان فنی دانشگاه تهران رونمایی شد
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت + جزییات
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت
  • فارس میزبان پیکر مطهر شهید علاءالدین اسدپور می‌شود
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • حیات و جاودانگی امروز کشور مرهون خون شهدا است
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟