Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@04:28:49 GMT

۱۰ شغل پر درآمد در صنعت ورزش + تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۸۳۲۳

۱۰ شغل پر درآمد در صنعت ورزش + تصاویر

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از افراد از همان بچگی آرزوی ورزشکار شدن و ورود به ورزش حرفه ای را دارند اگر چه می‌دانند که برای ورود به این صنعت باید سختی‌های زیادی را تحمل کنند. آنها می‌دانند که علی رغم سختی ها موجود، ورزش می‌تواند آن‌ها را به درآمدی برساند که در هیچ حرفه  دیگری حتی نمی‌توان به آن فکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱. بسکتبال

شاید انجام این ورزش به صورت حرفه‌ای مناسب هر کسی نباشد و دلیل آن هم به خاطر سختی بیش از حد این ورزش است چرا که اگر مسابقات ان بی‌ ای را معیار این موضوع در نظر بگیریم بسکتبالیست‌ها در این لیگ در سال بیش از ۸۰ مسابقه انجام می‌دهند. مسابقاتی که برای انجام آن باید مسافت‌های طولاین را طی کنند، اما این سختی ارزش دارد چرا که طبق آمار به طور متوسط بازیکنان این رشته در سال بیش از ۷ میلیون یورو درآمد دارند. درآمدی که در ورزش‌های دیگر وجود ندارد.

۲. بیسبال

بیسبال ورزش سختی است که ورزشکاران حاضر در آن مجبور به انجام تمرینات سخت هستند. در این ورزش بازیکنان حرفه‌ای در یک فصل بیش از ۱۶۰ مسابقه برگزار می‌کنند. به طور متوسط بازیکنان حاضر در این رشته در سال بیش از ۴.۴ میلیون دلار درآمد دارند.

۳. هاکی

انجام این رشته با سایر رشته ها متفاوت است چرا که پوشش بازیکنان و حتی قوانین آن با سایر ورزش ها تفاوت دارد. هر ورزشکار به صورت میانگین ۳.۳۲ میلیون دلار درآمد دارد.

۴. مربی

مربیان جلسات تمرینی را برای توسعه و تقویت مهارت‌ها ترتیب می‌دهند. مربیان کالج در آمریکا سالانه بیش از ۵۰۰ هزار دلار درآمد کسب می‌کنند.

۵. مدیران ورزشی

مدیران ورزشی نقاط قوت و ضعف تیم‌های خود را از لحاظ مالی و فنی ارزیابی می‌کنند و بر نحوه جذب بازیکنان نظارت می‌کنند. مدیران اجرایی و کل ورزشی به طور متوسط سالانه بیش از ۲۴۰ هزار دلار حقوق می‌گیرند.

۶. بازیکنان فوتبال در لیگ ام ال اس

در لیگ فوتبال ام ال اس متوسط حقوق بازیکنان بین ۲۹۰ الی ۷۶۰ هزار دلار است که هنوز فاصله زیادی با میانگین دریافتی در سایر لیگ‌های اروپایی دارد، اما با این وجود این درآمد در میان سایر شغل‌ها همچنان درآمد بالایی محسوب می شود.

۷. پزشک ورزشی

پزشکان ورزشی به مربیان و ورزشکاران مشاوره و آموزش می‌دهند. پزشکان در مسابقات شرکت و ورزشکاران را ارزیابی می‌کنند تا اگر زمانی مشکلی برای آن‌ها ایجاد شد در سریعترین زمان مشکل را حل کنند.

پزشکان ورزشی به طور متوسط سالانه بیش از ۲۴۰ هزار دلار دریافت می‌کنند، حقوقی که در حوزه ورزش مبلغ زیادی محسوب می شود.

۸. داوران

یکی از سخت‌ترین و پر دردسر‌ترین حوزه‌ها در ورزش داوری است. داوران باید برای حضور در مسابقات، دید عالی، عکس العمل صحیح و کنترل کامل بر رفتار خود داشته باشند و هیچگاه در زمین مسابقه ضعف نشان ندهند.

درآمد داوران در رشته‌های مختلف تفاوت‌های زیادی دارد، اما به طور میانگین داوران دنیای ورزش سالانه بیش از ۳۰۰ هزار دلار درآمد دارند.

۹. بازاریاب ورزشی

متخصصان بازاریابی در ورزش درآمدی بین ۵۰ تا ۲۰۰ هزار دلار دریافتی دارند.

۱۰. مدیر برنامه ورزشکاران

مدیر برنامه‌های ورزشی به طور میانگین سالانه بیش از ۹۰ هزار دلار حقوق کسب می کنند.

بیشتر بخوانید 

اسطوره‌هایی که در تاریخ ورزش جهان جاودانه شدند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دنیای ورزش اخبار ورزشی سالانه بیش طور متوسط دلار درآمد هزار دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۸۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل

اباسط ابراهیمی اظهار کرد: ایستگاه‌های ورزشی صبحگاهی بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از امروز در ۱۳ نقطه اردبیل کار خود را آغاز کردند که بر اساس انتظار‌ها با استقبال خوبی هم از سوی شهروندان روبه‌رو شد.

او بیان کرد: استادیوم کارگران، پنج آذر، پارک ولایت، پارک شفا، پارک وحدت، پارک بانوان، فرهنگ‌سرای اصلانیان، باغ جیرال، پارک فرهنگیان، پارک بعثت، پارک سینا، پارک شهید سلیمانی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری از فردا ساعت هفت و ۳۰ دقیقه تا هشت و ۳۰ دقیقه آماده میزبانی همشهریان اردبیلی هستند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل افزود: ایستگاه‌های ورزشی روزانه ویژه بانوان در پارک‌های ولایت، شفا، فرهنگیان، سینا، بعثت، شهدای میراشرف، بانوان، قمر بنی‌هاشم، پنج آذر، باغ جیرال، استادیوم کارگران، سالن یادگار امام (ره) و پارک شهید سلیمانی واقع در روبه‌روی دادگستری خانوادگی خواهد بود.

ابراهیمی عنوان کرد: گسترش سلامتی، نشاط و شادابی با ایجاد بستر‌های مناسب ورزشی در محله‌ها و بوستان‌های اردبیل از جمله در قالب تقویت ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی پیگیری می‌شود که بسترسازی آن با شهرداری و تامین مربی ایستگاه‌ها برعهده هیات ورزش‌های همگانی است.

او با قدردانی از همراهی اداره ورزش و جوانان، هیات ورزش‌های همگانی و عزم شهرداری برای ترویج و توسعه فرهنگ ورزش، از همه شهروندان به ویژه بانوان اردبیلی خواست تا برای حفظ سلامتی خود و افزایش نشاط اجتماعی، مشارکت لازم را در این طرح ورزش همگانی با حضور در ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی داشته باشند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل در ادامه گفت: طرح خیابان ورزش نیز در راستای ارتقای سلامت شهروندان و ترویج ورزش همگانی در حاشیه دریاچه شورابیل به اجرا درمی‌آید.
ابراهیمی با اشاره به استقبال پرشور خانواده‌ها از نخستین برنامه افزود: امکانات و تجهیزات ورزشی شامل شطرنج، مینی گلف، شمشیربازی، بدمینتون، فوتبال تنیسی، چوب‌کشی، هولاهوپ، ترامپولین و دارات برای استفاده علاقه‌مندان تدارک دیده شده است.

او با قدردانی از همکاری هیات‌های ورزشی از جمله شمشیربازی، ورزش‌های همگانی و بازی‌های بومی-محلی از شهروندان اردبیلی دعوت کرد تا در این طرح پرشور و نشاط‌آفرین که عصر پنجشنبه‌ها برگزار می‌شود نیز حضور یابند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • همه‌چیز درباره سردردهای بعد از ورزش؛ چگونه درمانش کنیم؟
  • همایش پیاده‌روی میمند
  • این سردردها نشانه چیست؟
  • در هوای بهاری چطور ورزش کنیم؟
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • رکورد شکنی ورزشکار کردستانی
  • هاشمی: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌های ورزشی در نظر گرفته‌ایم
  • وزیر ورزش: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • رشد قابل توجه صنعت فیلم عربستان