Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اکبر فتحی روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از فرماندهان، پیشکسوتان جهاد و شهیدان تیپ مهندسی رزمی فجر جهادسازندگی و فرزندان شاهد شاغل در سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، یادآوری شهدای گرانقدری که از این جمع تقدیم انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان شده است را مایه انرژی بخشی و انجام فعالیت های بیشتر در جهت خدمت به جامعه دانست و خاطرنشان کرد: در دوران جنگ تحمیلی جهادگران شریف همگام با برادران سپاه و ارتش و بسیج هم در بعد پشتیبانی و هم در بعد مهندسی جنگ ایثارگری های فراوانی نشان دادند و با گذشتن از جان خود به هموار کردن مسیرها پرداختند و لقب سنگرسازان بی سنگر را از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب از آن خود کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ایثارگری سنگرسازان بی سنگر را حتی با گذر زمان فراموش نشدنی خواند و اظهار داشت: اگر چه جنگ نظامی پایان یافته است اما همچنان جنگ اقتصادی در کشور ادامه دارد و اگر برای این جنگ اقتصادی برنامه ریزی مناسبی نمی شد و مدیریت جهادی و پیش بینی های مقام معظم رهبری نبود به قطع یقین این کشور بارها سرنگون می شد. 

فتحی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی یکی از بخشهای مهم اقتصادی بخش کشاورزی است که در راستای ایجاد امنیت غذایی تلاش می نماید در همین راستا به مشکلات اخیر بازار مرغ اشاره کرده و این امر را نیز حاصل جنگ اقتصادی دانست و گفت: تولید مرغ در استان امسال نسبت به سال گذشته در مجموع حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است که این موضوع براساس جوجه ریزیهای ماهانه و سامانه های مرتبط قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه به رغم این افزایش تولید، بازار مرغ شاهد نابسامانی های اخیر بوده و این امر اسباب نارضایتی مردم و مصرف گنندگان و همچنین تولیدکنندگان را فراهم کرده است، افزود: ایجاد جو روانی مبنی بر نایاب شدن برخی کالاها در راستای جنگ اقتصادی دشمن بوده و وظیفه ما در شرایط کنونی اگر سنگین تر از دوران جنگ نظامی نباشد کمتر هم نیست.

فتحی با بیان اینکه در این برهه فرزندان و همکاران شما در جهادسازندگی به پیروی از بزرگان جنگ تحمیلی و خون شهدا وظیفه خود می دانند که وارد این جنگ شده و به اندازه خود در راستای قوام و دوام کشور قدم بردارند، افزود: ان شاءالله این کار موجب رضایت پروردگار متعال، مقام معظم رهبری و نیز یادگاران عزیز جنگ تحمیلی که عزیزترین داشته هایشان را در سبد اخلاص تقدیم نظام کرده اند، شود.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم مبعث را بزرگترین رویداد و رخداد تاریخ بشریت دانست و گفت: پیامبر خدا، حضرت محمد (صلی الله علیه و اله وسلم) زیرساخت انسانیت و ارزش های بزرگ و مهم انسانی را پایه ریزی کرد و این پایه ریزی از فرد شروع و به صورت گروهی و جمعی نمایان شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی فقیه افزود: حضرت محمد(ص) در روز مبعث رفتارهای غیر انسانی را تغییر داد و ایثار و فداکاری و از خود گذشتگی به عنوان رفتارهای الگویی جامعه انسانی پی ریزی کرد و با تشکیل حکومت اسلامی برای تداوم و حفظ این ارزش ها وارد میدان شد.

وی به توسعه حکومت اسلامی و حفظ ارزش های پایه ریزی شده پیامبر اکرم (ص) توسط حضرت امیرالمومنین تاکید کرد و افزود: گاهی رفتارهای فردی امیرالمومنین به صورت یک حکومت نمایان شد و به نزدیکترین انسانهای اطراف حتی دختر گرامیش تذکر داد که هرگز نباید به بیت المال مسلمانان چشم داشته باشند که در این صورت مورد قهر امیرالمومنین (ع) قرار خواهند گرفت.

وی به توجه ویژه امیرالمومنین به استانداری ها برای مراقبت از حقوق مردم در برابر وسوسه ها و دشمنان اشاره کرد و افزود: امیرالمومنین با ارسال ابلاغیه هایی همواره از استانداران خود می خواست نظارت دقیقی به بیت المال داشته باشند و از حقوق مردم جامعه دفاع کنند و در نامه ای به مالک نوشت اگر از قوانین اسلامی و الهی تخطی کنی، بدان که علی هست و اگر من از علی تخطی کنم، ذات الهی وجود دارد و نظاره گر اعمال ما خواهد بود.

وی افزود: اگر امروز در حوزه های مختلف دچار چالش هایی هستیم به دلیل عدم وجود نظارتهای دلسوزانه بوده و اگر امروز نسبت به گذشته در تولید مرغ افزایش وجود دارد، اما جامعه کمبود احساس می کند به دلیل عدم نظارت در بخش توزیع است و باید نظارت جدی و دلسوزانه ای بر این محصول مهم پی ریزی شود. 

حجت الاسلام والمسلمین فقیه به اهمیت مبعث تاکید کرد و گفت: رخدادی که توانست جهل، عناد، زور، قدرت باطله و بی عدالتی را عوض کند، مبعث است و امروز تصاویر شخصیت های برجسته که در راه خدا جان خود را فدای کشور و مملکت اسلامی کرده اند، نتیجه پی ریزی ها و زیرساختهای پیامبر خداست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: جهادگران جهادسازندگی و کشاورزی با فداکاری و ایثار خود و برای نظام جمهوری اسلامی جایگاه ویژه ای دارند و همواره باید به آنها افتخار کرد و اگر امروز توانسته ایم در برابر استکبار جهانی ایستادگی کنیم مدیون رشادت ها و فداکاری های این بزرگواران در خاک غلطیده است. 

سرتیپ دوم پاسدار اصغر عباسقلی زاده به رشادت های جهادگران توسط نیروهای جهاد سازندگی در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: پیروزی در عملیات های بزرگ به خاطر استقرار؛ آماده سازی عملیات و از جان گذشتگی جهادگران جهاد سازندگی و سنگرسازان بی سنگر جهاد سازندگی بود.

وی به ساخت سنگرها، جاده ها و پل ها توسط نیروهای جهادسازندگی تاکید کرد و گفت: همه این کارها به خاطر پیروزی اسلام و حق علیه باطل بود و امروز این موفقیت بزرگ را مدیون شهدا، جانبازان و ایثارگران جهاد سازندگی و کشاورزی هستیم و برای بازماندگان این عزیزان آرزوی سلامتی و توفیق در مراحل مختلف زندگی را داریم.

وی افزود: نهاد مردمی که با مدیریت جهادسازندگی در دوران جنگ تشکیل شد، از بزرگترین اقدامات این نهاد پس ازپیروزی انقلاب اسلامی بود و همین نیروهای مردمی و خودجوش در زمان جنگ افتخارات بزرگی درمنطقه کردستان و شمالغرب کشور کسب کرده است که همواره انقلاب اسلامی مدیون رشادتها و فداکاری این دلیرمردان خواهد بود.

به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان جهاد و شهادت تیپ مهندسی رزمی فجر جهادسازندگی و فرزندان شاهد شاغل سازمان جهادکشاورزی استان تجلیل شد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مراسم تجلیل آذربایجان شرقی شهدا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مراسم تجلیل آذربایجان شرقی وزارت جهاد کشاورزی مراسم تجلیل آذربایجان شرقی شهدا اخبار کنکور آذربایجان شرقی جهاد سازندگی جنگ اقتصادی ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۸۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند

فرمانده سپاه استان قزوین گفت: در دوره‌ای که در نبرد پنجه با پنجه دشمن و در فشار اقتصادی، تحریم و تنگناهای اقتصادی قرار داریم، کارگران رزمندگان حقیقی نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌روند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار رستمعلی رفیعی آتانی بعدازظهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جشنواره امتنان که با محوریت تجلیل و تقدیر از جامعه کارگری و شهدای کارگر برگزار شده بود، اظهار کرد: کارگران اگرچه در مقاطع متفاوت با تلاش و همت در راستای اهداف کشور فعالیت کردند، اما حضور جامعه کارگری در دوران پرافتخار دفاع مقدس فراموش‌شدنی نیست.

وی افزود: در دوره‌ای که در نبرد پنجه با پنجه دشمن و در فشار اقتصادی، تحریم و تنگناهای اقتصادی قرار داریم، کارگران رزمندگان حقیقی نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌روند.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الأمر (عج) با اشاره به عملیات وعده صادق بیان کرد: برای نخستین مرتبه کشور ما میدان دیپلماسی و عمل را در یک جا قرار داد و آرزوی دیرینه ۷۶ ساله دنیای اسلام و آرزوی مظلومان را محقق کردیم.

سردار رفیعی آتانی ادامه داد: رزمندگان میدان را خالی نکردند و با دستان پرقدرت خود به دشمن نشان دادند که ما پیروز می‌شویم، چرا که با همه ظرفیت‌های موجود پای کار هستیم و این فقط یک عملیات محدود است.

وی خاطرنشان کرد: روزی تمامی دنیا می‌گفتند به ایران سلاح نفروشید، امروز همه دنیا را بسیج کرده‌اند که از ایران سلاح نخرید، این نشان می‌دهد که همگی با تمام قوا و همت خود برای ایستادگی نظام جمهوری اسلامی تلاش کردیم و از این همت همچنان ادامه دارد.

کد خبر 748868

دیگر خبرها

  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند
  • روانشناسان نقش بسیار کلیدی در سلامت فردی و اجتماعی دارند
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند
  • تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت دستگاه عدلیه است
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است