Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@08:22:23 GMT

حجتی کرمانی: مجلس فعلی عصاره انقلاب است

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۸۵۲۳

حجتی کرمانی: مجلس فعلی عصاره انقلاب است

نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری گفت: امام خمینی(س) خیلی مافوق رهبری بود. درباره امام خمینی(س) هرچه بگوییم کم است. از سال ۱۳۳۷ شاگرد صمیمی امام و رفیق صمیمی آقای خامنه ای هستم. امیدوارم خداوند طول عمر پربرکت و باعزت به ایشان عطا کند.

به گزارش ایسنا، آیت الله محمدجواد حجتی کرمانی در مراسم رونمایی از دانشنامه ۱۰ جلدی امام ‌خمینی(ره) گفت: وقتی صحبت از امام می شود نمی شود یاد آن روح عرفانی بااخلاص و باتقوا و شجاع نیفتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: حاج احمد جوان مرگ شد. وقتی پیدا نکرد. حسن آقا هر چه دارد از مادرش دارد. حق عظیمی خانم فاطمه به گردن حسن دارد. خودِ فاطمه خانم هم هر چه دارد از پدرش حاج آقا سلطانی دارد. ایشان مظهر رافت بودند.

حجتی کرمانی تصریح کرد: هر کدام از بزرگان دین جای خودشان را دارند. فرق امام و علامه طباطبایی این بود که امام مثل کوه بودند اما علامه مثل حریر لطیف بودند. از صلابت امام خمینی حس کوه به انسان دست می داد. آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی می توانند این سخن بنده را تصدیق کنند چون ۱۰ سال در نجف محضر ایشان بود.

وی ادامه داد: کلمه جمهوری و انقلاب از غرب گرفته شده است. این دو کلمه را به اسلام چسبانده ایم شده جمهوری اسلامی. این مجلس عصاره انقلاب است. انقلاب به اصطلاح قرآن نه به اصطلاح سیاسیون. مجلس فعلی عصاره انقلاب است. انقلابی که این مجلس عصاره آن است، انقلاب قرآنی است. انقلاب در قرآن به معنای بازگشت است.

این عضو سابق مجلس خبرگان رهبری خطرنشان کرد: امام خمینی(س) خیلی مافوق رهبری بود. درباره امام خمینی(س) هرچه بگوییم کم است. از سال ۱۳۳۷ شاگرد صمیمی امام و رفیق صمیمی آقای خامنه ای هستم. امیدوارم طول عمر پربرک و باعزت به ایشان عطا کند.

حجتی کرمانی متذکر شد: ریشه گسیختگی مشهود در جامعه و حکومت در کسر نیروهاست که به جای پیشرفت و آبادانی در راه تخریب یکدیگر گام برداشته اند. فشل و درگیری ما تدریجی بوده است. من وقتی در مجلس بودم مقاله ای نوشتم که قلبم از آینده انقلاب دارد می ترکد. این را محصول قصور یا تقصیر همه اطراف نظام می دانم. امروز انقلابی گری خلاصه شده در تندگویی، تندخویی، حمله و افترا بر کسی که در قول و عمل نرمش دارد و دنبال حل اختلافات است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشنامه امام خمینی ره امام خمینی س حجتی کرمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۸۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حجت الاسلام و المسلمین خاتمی صبح امروز در دیدار با جمعی از کارکنان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه صورت گرفت، گفت: عنایت خداوند متعال و فکر و اندیشه بلند امام خمینی (ره) سبب تشکیل و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

وی بابیان اینکه سپاه یک نهاد انقلابی همه جانبه برای حراست و حفاظت از دستاورد‌های انقلاب است، افزود: پاسداران می بایست قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند چرا که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی مقدس است.

امام جمعه زنجان بابیان اینکه سپاه در دوران دفاع مقدس و پس از آن خوش درخشیده است، گفت: تمامی این فعالیت‌ها و خدمات رسانی باید برای نسل جوان تشریح و تبیین شود.

حجت الاسلام خاتمی بابیان اینکه تشکیل نهاد نمایندگی در سپاه خردمندانه و هوشیارانه بوده است، افزود: می‌توان گفت فلسفه وجودی نمایندگی ولی فقیه در سپاه، ساخت یک سپاه معنوی با روحیه جهادی و انقلابی است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی بابیان اینکه سپاه مولود انقلاب و بسیج مولود سپاه است، ادامه داد: این نهاد به دلیل عملکرد فکری و بصیرتی، نزدیک‌ترین نهاد‌ها به نظرات مقام معظم رهبری است.

وی افزود: امروز اقتدار و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار سایر نیرو‌های مسلح را شاهد هستیم.


نماینده ولی فقیه در استان گفت: مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان، موجب عزت و سربلندی می‌شود، اما عقب نشینی در برابر آنان مایه ننگ و ذلت است.

دیگر خبرها

  • آیا می شناسیدش؟
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود
  • برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد