Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام و المسلمین مهدی رستم نژاد امروز در نشست خبری پذیرش جدید حوزه های علمیه با تسلیت سالروز رحلت حضرت ابوطالب (ع) و همچنین تبریک اعیاد رجبیه و شعبانیه، وظیفه حوزه های علمیه را حفظ میراث پیامبر اسلام (ص) در امتداد بعثت نبوی و ایفای نقش در همین راستا دانست و بیان کرد: حوزه های علمیه به دنبال تربیت عالمان و سنگربانان دیانت مردم و جامعه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر این اساس برنامه ریزی برای آغاز ثبت نام پذیرش حوزه های علمیه سراسر کشور جهت سال تحصیلی 1401-1400 آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

معاون آموزش حوزه های علمیه همچنین گفت: 416 مدرسه علمیه در سطح کشور مجوّز پذیرش طلاب سطح یک را برای سال آینده دریافت کرده اند، ضمن آن که این پذیرش مشمول سه مقطع متوسطه اول، متوسطه دوم و همچنین فارغ التحصیلان دانشگاهی خواهد بود و حتی برخی مدارس خاص علمیه در سراسر کشور صرفا اقدام به جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی می کنند.

وی با بیان این که مرکز مدیریت حوزه های علمیه به دنبال بِه گُزینی در پذیرش حوزه هاست یادآور شد: معدّل متقاضیان ورود به حوزه های علمیه در سال 1395، عدد 16.74 بوده که این معدل با افزایش در سال های اخیر، در سال جاری به 17.40 رسیده است.

حجت الاسلام رستم نژاد درباره متوسط تعداد متقاضیان و تعداد پذیرش حوزه های علمیه در هر سال تحصیلی نیز گفت: حدود 5 تا 6 هزار نفر در حوزه های علمیه سراسر کشور در هر سال تحصیلی جذب می شوند که معمولا سه تا چهار برابر این تعداد، متقاضی وجود دارد.

وی زمان برگزاری آزمون حوزه های علمیه برای پذیرش سال تحصیلی 1401-1400 را ساعت 9 صبح روز جمعه هجدهم تیر ماه سال آینده در بیش از 50 مرکز آزمون کشور اعلام کرد و افزود: برنامه ریزی برای برگزاری آزمون حضوری و یا غیرحضوری متناسب با شرایط کرونایی انجام شده است.

معاون آموزش حوزه های علمیه همچنین در پاسخ به پرسشی درباره کاهش پذیرش حوزه‌های علمیه در سال های اخیر اذعان کرد: پذیرش حوزه های علمیه پس از دو سال سیر نزولی، در سال جاری هم در ثبت نام و هم در پذیرش، با سیر صعودی مواجه بوده است.

حجت الاسلام رستم نژاد در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره ضرورت تحول در متون آموزشی حوزه نیز تصریح کرد: برنامه جدید حوزه های علمیه با یک سال کاهش سنوات تحصیلی در 260 مدرسه علمیه سراسر کشور در دست اجراست، ضمن آن که حدود 60 کتاب یا متن جدید نیز برای تدریس در پایه های مختلف حوزوی تصحیح و یا تدوین شده است.

وی در این باره اضافه کرد: تردیدی نیست که متن آموزشی برتر، باید بتواند خودش را معرفی کند، مانند برخی کتب تدوین شده در فرآیند اصلاح متون آموزشی حوزه که در همان سال اول عرضه به حوزه های علمیه، جای خود را باز کرد و فراگیر شد.

معاون آموزش حوزه های علمیه درباره تدریس موضوعات مربوط به اندیشه های امامین انقلاب در حوزه های علمیه نیز گفت: موضوعات مربوط به انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، ولایت فقیه و همچنین اندیشه های امامین انقلاب اسلامی در سرفصل دروس حوزوی جای دارد و در حوزه های سراسر کشور تدریس می شود.

وی در پایان از همه رسانه ها خواست تا با پیگیری و انعکاس امور و اخبار مربوط به حوزه ها، مرکز مدیریت حوزه های علمیه را در انتخاب و گزینش بهترین و اصیل ترین متقاضیان ورود به حوزه های علمیه سراسر کشور یاری کنند.

انتهای پیام/۲۲۵۸/س

منبع: فارس

کلیدواژه: مرکز مدیریت حوزه های علمیه معاونت آموزش پذیرش جدید ثبت نام آزمون ورود به حوزه ها پذیرش حوزه های علمیه حوزه های علمیه علمیه سراسر کشور سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۸۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی سینما‌های سراسر کشور در روز شنبه


به گزارش خبرگزار صدا و سیما، محمدرضا صابری سخنگوی انجمن سینماداران درباره برنامه تعطیلی سینما‌های سراسر کشور در ایام تعطیلات پیش رو گفت: به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) سینما‌های سراسر کشور از عصر جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت تعطیل هستند.

وی ادامه داد: اکران فیلم‌های کمدی «سال گربه» و «تمساح خونی» پس از ساعت ۱۷ عصر جمعه ۱۴ اردیبهشت متوقف می‌شود، اما اکران سایر فیلم‌ها شامل «مست عشق»، «بی‌بدن»، «آسمان غرب»، «آپاراتچی»، «ایلیا جستجوی قهرمان»، «نوروز» و «پرویزخان» از ساعت ۱۹ عصر جمعه ۱۴ اردیبهشت همزمان با تعطیلی سینما‌ها سراسر کشور متوقف خواهد شد.

صابری در پایان گفت: فعالیت سینما‌ها از صبح یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه به حالت عادی باز می‌گردد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ هزار نفری شرکت کنندگان در آزمون اعطای مدرک تحصیلی معادل به حافظان قرآن کریم در کشور
  • رقابت ۲۶۱ نفر در آزمون اعطای معادل مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم در گلستان
  • اعلام آمادگی دانشگاه های ایران برای پذیرش دانشجویان معترض آمریکایی
  • دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری ۶۴۸ دانشجو پذیرش خواهد کرد
  • متقاضیان جهش تحصیلی در کردستان از ۱۵ اردیبهشت نوبت گیری کنند
  • آغاز رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی
  • تمدید مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • تعطیلی سینما‌های سراسر کشور در روز شنبه
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد