Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@03:54:12 GMT

واکسن چینی کرونا در ایران مجوز گرفت

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۸۸۷۳

واکسن چینی کرونا در ایران مجوز گرفت

به گزارش جماران؛ سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره آخرین وضعیت محموله واکسن سینوفارم اهدایی کشور چین گفت: این واکسن در سازمان غذا و دارو تأئیدیه مصرف اضطراری را دریافت کرد.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه افزود: پیش از این مجوز ورود و مصرف اضطراری مشروط این واکسن توسط سازمان غذا و دارو صادر شده بود. 

جهانپور گفت: مجوز مصرف اضطراری واکسن سینوفارم پیش از این حداقل در  در ۳۳ کشور دنیا صادر شده است و مصرف آن در کشور سازنده و دهها کشور دیگر آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: پس از تکمیل اطلاعات و مستندات فنی و بررسی آن در سازمان غذا و دارو، مجوز مصرف اضطراری آن در کشور صادر شده و در حال حاضر برای توزیع و تلقیح آن منعی وجود ندارد. این واکسن مانند سایر واکسن های مجاز در سیستم توزیع واکسیناسیون کشوری قرار خواهد گرفت و از طریق معاونت بهداشت براساس اولویت‌های اعلام شده در سند ملی واکسیناسیون کرونا توزیع و استفاده خواهد شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 کیانوش جهانپور واکسن چینی کرونا واکسن چینی کرونا برای ایران جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 سازمان غذا و دارو مصرف اضطراری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۸۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی

حمیدرضا اینانلو افزود: ۲۰ کشور آفریقایی و ۲۰۰ تاجر در اجلاس اخیر اقتصادی تجاری ایران و آفریقا حضور داشتند که با توجه به ظرفیت‌های صنعتی بالای کشورمان زمینه همکاری با آنان مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و بررسی شد.

وی با بیان توانمندی‌های ایران در عرصه سلامت، ادامه داد: ایران با توجه به پشتوانه بومی‌سازی که در حوزه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی داشته است می‌تواند توانمندی خود را به کشورهای دیگر ارائه دهد، همچنین در حوزه  خدماتی که برای تجهیز بیمارستان و بیمارستان سازی لازم است، آمادگی داریم  به کشورهای آفریقایی کمک کنیم و این مراکز را با صد در صد تجهیزات پزشکی به مرحله بهره برداری برسانیم.

به گفته اینانلو، زمینه همکاری در مورد انتقال تکنولوژی و مشاوره صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیز با توسعه روابط با این کشورها امکان‌پذیر است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مردم نگران تامین داروی "وارفارین" نباشند
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد
  • سازمان غذا و دارو: بیماران قلبی نگران وارفارین نباشند
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار
  • دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟
  • توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود
  • کمبود وارفارین نداریم/ توزیع در داروخانه‌های منتخب
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد