Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش میانمار در پی کودتای نظامی که ابتدای فوریه رخ داد، برای مثبت نشان دادن وجهه خود در سطح جهان به یک شرکت صهیونیستی متوسل شده است!

به گزارش ایسنا، به نقل از وبسایت  آمریکایی"فارن لابی" که فعالیت شرکت‌های لابی در آمریکا را رصد می‌کند، وزیر دفاع در شورای نظامی میانمار "آری بن میناشی"، افسر سابق سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی و رئیس شرکت کانادایی "دیکنز مادسن" که مقر آن در مونترال است را جهت اعمال فشار بر آمریکا و دیگر دولت‌ها تعیین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماموریت این شرکت به تعبیر ارتش میانمار کمک به شرح وضعیت واقعی میانمار است تا به واکنش‌های خشونت آمیز بین‌المللی در پی کودتای نظامی ماه فوریه پایان دهد.

براساس توافقنامه‌ای که روز پنج‌شنبه بین این شرکت و ارتش میانمار به امضا رسید، شرکت موظف است کنگره آمریکا و دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و دولت‌های سعودی، امارات، رژیم صهیونیستی، روسیه، سازمان ملل، اتحادیه آفریقا و سازمان‌های بین‌المللی و غیردولتی دیگر را تحت فشار قرار دهد.

بن میناشی اعلام کرد، ارزش این توافقنامه دو میلیون دلار است.

ارتش میانمار پس از آن دست به دامن شرکت‌های لابی شد که تعدادی از کشورها و طرف‌ها از جمله آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا اعلام کردند در محکومیت کودتای نظامی مسؤولان ارتش میانمار را تحریم خواهند کرد.

ارتش میانمار ابتدای ماه فوریه با تصاحب قدرت از طریق اجرای یک کودتا علیه دولت آنگ‌ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار ضمن اعلام وضعیت فوق‌العاده برای مدت یک سال، سوچی و سایر رهبران سیاسی را بازداشت کرد. نیروهای ارتش در خیابان‌ها گشتزنی می‌کنند و منع رفت و آمد شبانه اعمال شده است. ارتش میانمار از سال ۱۹۶۲ تا ۲۰۱۱ بر میانمار حکومت می‌کرد اما همچنان بخشی از قدرت را در اختیار خود نگاه داشته و تمام قدرت را به غیرنظامیان نداده است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کودتا در میانمار رژيم صهيونيستي ارتش میانمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۸۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده استعفای فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی

یهودا فاکس که پیش از فرماندهی منطقه مرکزی ارتش اسرائیل، فرمانده لشگر غزه و همچنین وابسته نظامی رژیم صهیونیستی در واشنگتن را نیز در کارنامه دارد، به دلیل فشارهای سیاسی در کابینه علیه نظامیان چندماه قبل درخواست استعفا داده بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خبر استعفای «یهودا فاکس»، فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی در هفته گذشته دومین ضربه بر کادر مرکزی ارتش رژیم در کمتر از یک هفته بود و این مسئله در سایه خبر استعفای «آهارون هالیوا»، رئیس اطلاعات ارتش (آمان) قرار گرفت.

درحالی که استعفای هالیوا ناشی از شکست اطلاعاتی وی در 7 اکتبر و ارزیابی اشتباه آمان درخصوص حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق بود، استعفای یهودا فاکس ناشی از اختلافات سیاسی بوده است.

در همین زمینه روزنامه «الشرق الاوسط» در گزارشی با اشاره به اینکه برخی اعضای کابینه اسرائیل از استعفای یهودا فاکس خوشحال شده اند، تصریح کرد که فاکس با برخی از وزرای اختلافات جدی داشت و بن گویر خواستار برکناری وی شده است. براساس این گزارش یهودا فاکس قبل از 7 اکتبر با تندروهای کابینه مخالف بود و رفتار شهرک نشینان را عامل تشدید وضعیت امنیتی در کرانه باختری می دانست. این ژنرال صهیونیست نگرانی های جدی نسبت به فعالیت های شهرک نشین ها داشت و حتی رزمایشی برای مقابله با حملات تروریستی از جانب این شهرک نشین ها برگزار کرده بود که این امر با حمله تند احزاب راستگرا مواجه شده بود.

حملات در شبکه های اجتماعی علیه این نظامی صهیونیست به حدی بود که رونن بار، رئیس سازمان امنیت و اطلاعات داخلی اسرائیل (شاباک) بعد از انتشار تصاویر فاکس با لباس عربی یا لباس نازی ها و تهدیدات در شبکه های اجتماعی حفاظت 24 ساعته برایش مقرر کرده بود. بار همچنین در جلسه ای به نخست وزیر درباره احتمال ترور یهودا فاکس هشدار داد و به نتانیاهو گفت که نگران است در دوره نخست وزیری وی ژنرالی ترور شود و مایه بدنامی گردد.

یهودا فاکس که پیش از فرماندهی منطقه مرکزی ارتش اسرائیل، فرمانده لشکر غزه و همچنین وابسته نظامی رژیم صهیونیستی در واشنگتن را نیز در کارنامه دارد، به دلیل فشارهای سیاسی در کابینه علیه نظامیان چندماه قبل درخواست استعفا داده بود که به دلیل شرایط جاری در سرزمین های اشغالی در ابتدا با این امر موافقت نشد ولی در روزهای اخیر سرانجام با کناره گیری وی موافقت شد.

یهودا فاکس همپای دیگر فرماندهان رژیم صهیونیستی هیچ مرزی در زمینه کشتار فلسطینیان و تخریب زیرساخت های مناطق فلسطینی نشین نداشت و طی 6 ماه گذشته با دنبال کردن «دکترین ضاحیه» به طور کامل زیرساخت ها آب، برق، اینترنت و... را در اردوگاه های کرانه باختری از جمله جنین، نابلس، طولکرم، بلاطه و... از بین برد.

یهودا فاکس با وجود رضایت هرتسی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی از عملکردش در سرکوب و کشتار فلسطینی ها و درخواست از وی برای پذیرش مسئولیت جانشینی ارتش، به دلیل اختلافات جدی با سیاست مداران تل آویو، از پذیرش هرگونه مسئولیت جدید اجتناب نمود.

شدت شکاف میان سیاسیون و نظامی ها در اسرائیل در حال تشدید است و کناره گیری این نظامی عالی رتبه جلوه ای از این وضعیت متشنج در سرزمین های اشغالی است. در نتیجه رفتار و عملکرد تندروها، نظامیان نسبت به سیاسیون در تل آویو دچار سرخوردگی شده اند و حتی فرمانده ارتش رژیم علاقه ندارد در جلسات کابینه امنیتی مشارکت نماید.

مونولوگ|استعفای هالیوا، آغاز افول ساختار حاکمیتی اسرائیل استدومینوی استعفاها در ارتش اسرائیل بعد از شکست در طوفان الاقصی

 

این در شرایطی است که رژیم صهیونیستی به اذعان مقام‌های این رژیم، در دشوارترین شرایط امنیتی و سیاسی اش قرار دارد و در چندین جبهه دچار بحران های سیاسی، امنیتی و نظامی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پشت پرده استعفای فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی
  • اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در غزه
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در مرکز غزه
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در جنوب غزه | ویدئو
  • طرح ادامه جنگ علیه غزه در ارتش رژیم صهیونیستی تصویب شد
  • نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح
  • تردید مقامات امنیتی صهیونیست در اثربخشی حمله به رفح
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقرهای نظامی صهیونیستی
  • احتمال استعفای زودهنگام رئیس ستاد ارتش اسرائیل