Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید اوحدی عصر چهارشنبه در آئین اختتامیه دهمین دوره آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران افزود:آنچه ما را از این گذرگاه سخت عبور داده است و برای مردم افتخار و برای دشمن ذلت بدنبال داشته، چیزی جز خدمت صادقانه و وحدت نبوده است.

وی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و رجب، حضور در جمع دانشجویان فداکاررا  توفیقی بزرگ دانست و افزود: خدمت به مردم نباید تک بعدی و بلکه مبتنی بر اخلاق باشد، آیات و روایات بسیاری در ارتباط با نوع رفتار پیامبر اکرم(ص) وجود دارد که بیانگر دغدغه فراوان آن حضرت نسبت به جامعه و مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوحدی افزود:خداوند در آخرین آیه سوره توبه خطاب به انسان‌ها درباره روحیات و ویژگی ذاتی حضرت محمد(ص) فرموده‌اند که برای حضرت محمد غم عظیمی بود هنگامی که می‌دید دیگران به گرفتاری دچار شده‌اند.

اوحدی گفت: هنگامی در مدینه از حضرت محمد(ص) سوال شد شاخصه شایستگی انسان مومن بودن در پیشگاه خدا چیست؟ آن حضرت فرمودند کسی که بیشترین زمینه خدمت را برای مردم فراهم کند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمت مبتنی بر اخلاق را خدمتی شایسته دانست و گفت: در فرازهایی از دعای سجادیه آمده است که خداوندا وفور نیت خدمت را به من عطا کن چون شاخص ارزشگذاری به نیت انسان است.

اختتامییه دهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران با تقدیم لوح تقدیر و تندیس فداکاری به  ۵۳ دانشجو و ۱۶ گروه دانشجویی فعال در حوزه کرونا و دیگر مصادیق فداکاری، منتخب دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد.

برچسب‌ها تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران سعید اوحدی دانشگاه تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران سعید اوحدی دانشگاه تهران تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران سعید اوحدی دانشگاه تهران اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۸۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران اسلامی به الگویی برای آزادیخواهان جهان تبدیل شده است

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه گفت: امروز ایران اسلامی از یک کشور دست چندم در دوران قبل از انقلاب، به الگویی برای آزادیخواهان جهان تبدیل شده است.

محمدطیب صحرایی، امشب(۱۹ اردیبهشت) در یادواره شهدای بازی دراز که در بقعه احمدبن اسحق شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد، با بیان اینکه شهدا هیچ نیازی به برگزاری مراسم یادواره و بزرگداشت از سوی ما ندارند، اظهار کرد: این ما هستیم که به خاطر نیاز جامعه به روح ایثار و شهادت نیاز به برگزاری مراسم یادبود و بزرگداشت برای شهدا داریم تا زندگی‌ خود را بر مبنای آرمان های شهدا به روز رسانی کنیم.

صحرایی با اشاره به جانفشانی امثال شهید وزوایی، شهید ادبیان، شهید شیرودی و دیگر شهدا در عملیات‌های دوران دفاع مقدس، گفت: شهدا در حالی در دوران دفاع مقدس برای دفاع از این آب و خاک و دفاع از کرامت مسلمین از جان مایه گذاشتند که کسی در آن زمان به ما سیم خاردار هم برای دفاع از خودمان نمی‌فروخت.

صحرایی در ادامه با بیان اینکه امروز قدرت خود را به جهانیان نشان داده‌ایم، گفت: اقتدار کنونی ایران اسلامی بر پایه فرهنگ ایثار و شهادت بدست آمده است.

وی ادامه داد: امروز راه و رسم امثال شهید وزوایی و شهید شیرودی و شهید ادبیان در اقصی نقاط دنیا دنبال می‌شود.

وی با اشاره به رو به افول بودن آمریکا گفت: باید سعی کنیم فرزند زمان خود باشیم و رخدادهای روز دنیا را درک کنیم و باور کنیم که امروز ایران اسلامی از یک کشور دست چندم در دوران قبل از انقلاب به الگویی برای آزادیخواهان جهان تبدیل شده است.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به طنین انداز شدن  شعار مرگ بر اسرائیل به زبان فارسی در دانشگاه های آمریکا داشت و یادآور شد: روزگاری ما شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را به زبان انگلیسی سر می دادیم تا پیام خود را به گوش جهانیان برسانیم و امروز می بینیم که دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی شعار مرگ بر اسرائیل سر می دهند تا به ما پیام بدهند که صدای ما را شنیده‌اند.

حجت الاسلام ساداتی امام جمعه سرپلذهاب هم در این مراسم با بیان اینکه خیزش امروز دانشگاه‌های آمریکا و مجامع جهانی در حمایت از مردم غزه نشان دهنده این است که رژیم صهیونیستی رو به افول است، ابراز امیدواری کرد به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی باشیم. 

ساداتی تاکید کرد: فرزندان ایران اسلامی در عملیات وعده صادق به دنیا نشان دادند گنبد آهنین رژیم صهیونیستی همچون خانه عنکبوت سست و بی پایه است.

حاضران در این مراسم با سردادن شعار «الله اکبر»، «ای رهبر آزاده، تشکر تشکر»، «دلاور سپاهی تشکر،تشکر»، «این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده» از سپاه بخاطر انجام عملیات وعده صادق قدردانی کردند.

‌ این مراسم  با مداحی حاج صادق آهنگران حال و هوای دوران دفاع مقدس به خود گرفت.

فردا نیز برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایران اسلامی به الگویی برای آزادیخواهان جهان تبدیل شده است
  • امتداد «زیارت» با تدارک ۳۸۰ برنامه / «با شما سربلندیم»؛ شعار محوری دهه کرامت ۱۴۰۳
  • امتداد «زیارت» با تدارک 380 برنامه در دهه کرامت / «با شما سربلندیم»؛ شعار محوری دهه کرامت 1403
  • برگزاری جشن بزرگ مروارید‌های ایران در اشکذر
  • تخصیص ارزترجیحی برای خرید تجهیزات و داروهای ایثارگران و جانبازان
  • آمریکا در مسئله فلسطین در حال عوض کردن جلاد و شهید است / خیزش‌های اروپا و آمریکا منجر به سقوط صهیونیست خواهد شد
  • برپایی کنگره حضرت رضا (ع) با شعار عدالت / دنیای امروز به درک عدل و ترسیم الگوی رضوی نیاز دارد
  • معلمان معمار ساختار فرهنگی جامعه هستند
  • افزایش حقوق سه دسته از ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • ایران آمادگی بورس تحصیلی دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا را دارد