Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا گچکوبان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص کمبود پرستار در استان اظهار داشت: کمبود پرستار در خوزستان مربوط به امروز نیست و ما از سال ها پیش با این معضل مواجه هستیم. اکنون ضریب پرستار به تخت در خوزستان ۰/۶ است در حالی که این ضریب در استان های دیگر حداقل یک است.

مطالبه جذب پرستار از سال ۹۴ تاکنون 

وی عنوان کرد: از سال ۹۴ تاکنون بارها موضوع کمبود پرستار را بیان کردیم که جوابی دریافت نکردیم از طرفی هیچ امکانات رفاهی برای پرستاران استان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲، سه سال پیش در بحث گرد و خاک باز هم کمبود پرستار را داشتیم اما کسی توجهی نکرد.

رییس هیات مدیره نظام پرستاری خوزستان گفت: به محض اینکه کوچکترین روزنه ای پیدا شود پرستاران نیز همانند دیگر اقشار جامعه از خوزستان به استان های دیگر کوچ می کنند لذا باید با در نظر گرفتن مشوق های ویژه، پرستاران استان را حفظ کنیم.

وی افزود: ما در شهرستان های اهواز، دزفول بهبهان، شوشتر، آبادان، ایذه و مسجدسلیمان دانشکده پرستاری داشته و سالانه تعداد زیادی دانشجوی فارغ التحصیل داریم اما سوال اینجاست که سالانه چند نفر از این افراد در مراکز درمانی خوزستان جذب می شوند؟

گچکوبان بیان کرد: بر اساس آزمون استخدامی که روز ۲۴ بهمن ماه برگزار شد خوشبختانه بعد از سال ها سهمیه خوبی برای استان در نظر گرفته شد و بیش از ۷۰۰ پرستار در سال ۱۴۰۰ جذب مراکز درمانی استان می شوند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۵ هزار پرستار زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز فعالیت می کنند این در حالی است که چند هزار ردیف خالی در مراکز درمانی داریم. قطعا می توان از ظرفیت نمایندگان مجلس، استانداری و دانشگاه علوم پزشکی برای کمبود پرستار در استان استفاده کرد و در جهت رفع آن گام برداشت.

رییس هیات مدیره نظام پرستاری خوزستان با اشاره به اینکه پرستاران در دل خطر هستند گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از یک هزار پرستار به کرونا مبتلا شدند همچنین در پیک سوم بیماری بیش از یکصد پرستار به دلیل ابتلا به کرونا از سیستم درمانی خارج شدند.

فوت هفت پرستار خوزستانی به دلیل ابتلا به کرونا

وی با بیان اینکه پرستاران خوزستانی واقعا خسته هستند گفت: تاکنون هفت نفر از پرستاران استان جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادند.

گچکوبان در پاسخ به این پرسش که آیا می توان از طریق جذب پرستار از استان های دیگر مشکل کمبود پرستار در خوزستان را رفع کرد گفت: امکان این کار هست ولی فایده چندانی ندارد. در پیک قبلی بیماری این اقدام را انجام دادیم که حدود ۱۵ پرستار از استان های دیگر به کمک جامعه پرستاری خوزستان آمدند اما باید پذیرفت که این موضوع مشکلی از ما حل نمی کند و باید به فکر جذب تعداد زیادی پرستار باشیم‌.

وی در پایان گفت: از مردم انتظار داریم پروتکل های بهداشتی و ماسک زدن را رعایت کنند تا پیک بیماری از استان خارج شود. پرستاران استان با مشکلاتی از قبیل پوشش لباس‌های حفاظتی مواجه بوده و دغدغه ابتلا به این بیماری و فشار روحی زیاد، سختی کار پرستاران را دوچندان کرده است لذا از مردم تقاضا داریم که کمک حال پرسنل بهداشت و درمان باشند.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز شیوع کرونا و هشت شهرستان نارنجی هستند.

برچسب‌ها خوزستان اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوزستان اهواز خوزستان اهواز اخبار کنکور کمبود پرستار پرستاران استان استان های دیگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۹۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشستگی با حمایت قضایی

ایسنا/خوزستان رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: در سال گذشته، با تلاش اداره تصفیه امور و ورشکستگی، سه شرکت استان از ورشکستگی نجات یافت و به چرخه تولید بازگشت.

علی دهقانی اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی اداره تصفیه امور و ورشکستگی در دادگستری‌ها، انجام بهتر امور پرونده شرکت‌هایی است که با این مساله روبه‌رو هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری کل خوزستان، وی ادامه داد: به این منظور در سال گذشته این اداره در استان خوزستان تشکیل و پس از رسیدگی به پرونده‌های واصله، سه شرکت ورشکسته در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و دزفول که تولید آن‌ها متوقف شده بود و هزینه‌های زیادی صرف نگهداری تاسیسات آن‌ها می‌شد، با قرارداد اجاره به تولیدکنندگان سپرده شدند و به چرخه تولید در آمدند و با این اقدام، زمینه اشتغال ۸۹ نفر فراهم شد.

دهقانی با بیان اینکه مطابق قانون تجارت، ورشکستگی بنگاه اقتصادی با صدور رای قطعی از محاکم قضایی، محقق می‌شود، گفت: در این مدت از ۴۵ پرونده وارده، ۱۴ پرونده مختومه شد و سایر پرونده‌ها نیز در دست رسیدگی است. همچنین چهار مزایده برگزار شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گرد و غبار بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی را به بیمارستان‌ها کشاند
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی به بیمارستان‌ ها در پی گرد و غبار امروز
  • حمایت دانشجویان خوزستانی از اعتراضات ضد صیهونیستی در دانشگاه های آمریکا+فیلم
  • بیش از ۵۰ مربی و معلم خوزستانی با رهبری دیدار می‌کنند
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • حمایت عشایر غیور خوزستانی از عملیات بزرگ وعده صادق +فیلم
  • معلم خوزستانی نمونه کشوری شد
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشستگی با حمایت قضایی