Web Analytics Made Easy - Statcounter

واکسنی چینی‌ای که پیش از این مجوز مصرف اضطراری مشروط در کشورمان را دریافت کرده بود، مجوز مصرف اضطراری را دریافت کرد.   به گزارش «تابناک»، واکسن چینی «سینوفارم» که پیشتر خبر اهدای 250 هزار دوز از آن به کشورمان منتشر شده بود، ساعاتی پیش مورد تایید سازمان غذا و داروی کشورمان قرار گرفت و مجوز مصرف اضطراری در کشورمان را دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجوزی که پیشتر به دلیل برخی نواقص در پرونده تشکیل شده برای این واکسن، به صورت مشروط برای سینوفارم صادر شده بود و بر ضرورت نظارت مداوم بر این واکسن تاکید داشت.   این خبری است که کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو داد و در تشریح آن گفت: مجوز مصرف اضطراری واکسن سینوفارم پیش از این حداقل در در ۳۳ کشور دنیا صادر شده است و مصرف آن در کشور سازنده و ده‌ها کشور دیگر آغاز شده است.
وی افزود: پس از تکمیل اطلاعات و مستندات فنی و بررسی آن در سازمان غذا و دارو، مجوز مصرف اضطراری آن در کشور صادر شده و در حال حاضر برای توزیع و تلقیح آن منعی وجود ندارد. این واکسن مانند سایر واکسن‌های مجاز در سیستم توزیع واکسیناسیون کشوری قرار خواهد گرفت و از طریق معاونت بهداشت براساس اولویت‌های اعلام شده در سند ملی واکسیناسیون کرونا توزیع و استفاده خواهد شد.   افزون بر این خبر، جهانپور خبر مسرت بخش دیگری هم درباره واکسن کووید19 در کشورمان منتشر کرد که حکایت از بارگیری محموله واکسن «کوواکسین» از مبدا چین به مقصد کشورمان دارد. واکسنی که محصول موسسه باهارات بیوتک هند است و تا ساعاتی دیگر وارد کشورمان خواهد شد.   پنجمین محموله واکسن کووید19 که به کشورمان وارد می شود و آن گونه که رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفته، شامل 125 هزار دوز واکسن کوواکسین است. محله ای که بعد از کدگذاری و برچسب گذاری در سامانه تی تک (TTAC) تحویل شبکه بهداشتی خواهد شد تا بر اساس اولویت ها در صف تزریق قرار گیرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سعید محمد مهدی باکری حداقل دستمزد عیسی کلانتری میلاد حاتمی ویروس کرونا واکسن کرونا کووید19 کوواکسین سعید محمد مهدی باکری حداقل دستمزد عیسی کلانتری میلاد حاتمی مجوز مصرف اضطراری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۹۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری واکسن معروف از بازار


به گزارش تابناک، شرکت آسترازنکا پس از اعتراف به اینکه واکسن کووید ۱۹ تولید آن به عوارض جانبی نادر اما مرگبار منجر می شود، واکسن های کرونای خود را از سراسر جهان جمع آوری کرد.

مهر در گزارشی به نقل از ایندپندنت نوشت: قبلا این داروساز انگلیسی- سوئدی مجوز بازاریابی واکسنی به نام Vaxzevria را در اتحادیه اروپا پس داده است. مجوز مذکور تاییدیه ای برای بازاریابی دارو در کشورهای عضو اتحادیه اروپا است و این شرکت اعلام کرده بود دلیل پس دادن مجوز نیز اشباع بازار با واکسن های به روز رسانی شده برای مقابله با شاخه های جدید ویروس کرونا است.

درخواست جمع آوری واکسن از اتحادیه اروپا در ۵ مارس سال جاری میلادی ثبت شده و از هفتم ماه می( دیروز) نیز اجرایی شده است. آسترازنکا در بیانیه ای اعلام کرد: از آنجا که نسخه های متعددی از واکسن های کووید۱۹ توسعه یافته اند، در بازار مازاد واکسن وجود دارد.

این شرکت اخیرا اعتراف کرد یکی از واکسن های آن به نام کووید شیلد ممکن است در مواردی نادر به ایجاد لخته خونی و کاهش پلاکت های خون منجر شود.

البته پس از آنکه شکایتی دسته جمعی از این شرکت در انگلیس ثبت شد، آسترازنکا به این عارضه جانبی اعتراف کرد. در شکایت ثبت شده، آمده بود واکسن به مرگ و میر و جراحت هایی منجر می شود و شاکیان خواستار حدود ۱۰۰ میلیون پوند غرامت برای ۵۰ قربانی شده بودند.

دیگر خبرها

  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • جمع‌آوری واکسن معروف از بازار
  • واکسن معروف از بازار جهانی جمع شد
  • وزارت بهداشت : محموله روغن آلوده به سموم مجوز مصرف ندارد
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • وزارت بهداشت: محموله روغن آلوده به سموم مجوز مصرف ندارد
  • بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه آهن تهران