Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@16:16:59 GMT

رشد 150 درصدی صدور کد بورسی در سال جاری

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۹۴۹۷

رشد 150 درصدی صدور کد بورسی در سال جاری

خبرگزاری آریا - مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهاداراز رشد 150 درصدی صدور کد بورسی در سال جاری خبر داد.
حمید حسن آبادی در نشست خبری ارائه عملکرد، برنامه‌ها و پروژه‌های سال 1399 وزارت اقتصاد و دستگاه‌های تابعه در حوزه فناوری اطلاعات، گفت: در تمام دنیا صنایع مالی به تکنولوژی وابستگی زیادی دارند و بازار سرمایه هم از این قاعده مستثنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بازارسرمایه بیش از 700 نهاد ازجمله کارگزاری‌ها، شرکت های تامین سرمایه، صندوق ها و غیره وجود دارند که در این اکوسیستم حدود 5000 نفر در حال فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات مرتبط با بازارسرمایه هستند.
مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: در راستای هوشمندسازی بازارسرمایه، از حدود دو سال گذشته اقدامات زیادی در حال اجراست. در این راستا، در سازمان بورس و ارکان بازارسرمایه برای سال 1399، 24 پروژه راهبردی تعریف و تایید شد که 21 پروژه آن طی سال جاری به طور 100درصدی تکمیل شده و مورد بهره برداری قرار گرفت، مابقی نیز تا انتهای بهار سال 1400 به بهره برداری خواهد رسید. شایان ذکر است، از این میزان 8 پروژه نیز به وزارت اقتصاد برای رصد و پیگیری بیشتر معرفی شده است.
حسن آبادی تاکید کرد: در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) تا پایان سال گذشته، 11 میلیون کد بورسی داشتیم، اما امسال معادل 27 میلیون کد بورسی صادر شد که رشد 150 درصدی داشته است. اکنون 37 میلیون نفر سجامی داریم که از این میزان 30 میلیون نفر احراز هویت شده‌اند. وی، پایگاه داده سجام را به عنوان یکی از جامع ترین پایگاه های اطلاعاتی کشور عنوان و اشاره کرد که هم اکنون عمده خدمات در حوزه بازار سرمایه وابسته به این پایگاه اطلاعاتی است.
وی افزود: از مهمترین اتفاقات حوزه فناوری اطلاعات بازار سرمایه طی سال جاری، پروژه ملی آزادسازی سهام عدالت بود که از بهار سال 99 آغاز شد و از این طریق حدود 45 میلیون سهامدار در بورس کشور پذیرفته شدند.
حسن آبادی با اشاره به رشد کدهای سهامداری طی سال جاری بیان کرد: امسال 27 میلیون کد بورسی صادر شد که نسبت به سال قبل رشد 150 درصدی داشته است. در سال جاری سامانه احراز هویت الکترونیک به طور مجازی نیز برای صدور کد سهامداری نیز مورد بهره برداری قرار گرفت. اکنون 37 میلیون نفر سجامی داریم که از این میزان 30 میلیون نفر احراز هویت شده‌اند.
مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: فعالیت ها در راستای بومی‌سازی سامانه‌های معاملاتی در سال جاری با سرعت بیشتری در حال انجام است؛ به طوریکه ماژول‌های زیادی از آن به اتمام رسیده است. در حوزه سامانه پس از معاملات بومی هم اتفاقات خوبی رخ داد و تست های عملیاتی را پشت سر گذاشته که در اوایل سال بعد رونمایی شده و زیربار خواهد رفت. علاوه بر بومی سازی در حوزه معاملات و پس از معاملات، بومی سازی سامانه های نظارتی سازمان و بورس ها نیز در دستور کار قرار دارد.
حسن آبادی با بیان اینکه سامانه مجامع الکترونیکی و سامانه توزیع سود الکترونیکی در آذر ماه امسال در حضور مقام محترم رئیس جمهور افتتاح شد، گفت: تاکنون بیش از 15 شرکت مجامع آن‌ها به صورت الکترونیکی برگزار شده و در زمینه سامانه توزیع سود الکترونیک نیز 114 شرکت به صورت الکترونیکی توزیع سود انجام داده اند، با این احتساب تا به امروز در حدود 8 میلیون نفر سود خود را از طریق سامانه سجام دریافت نموده اند. مرکز تماس بازار سرمایه نیز در خرداد ماه کلید خورد که تا الان بیش از هشت میلیون تماس با این مرکز گرفته شده و بیش از 70 درصد آنها از طریق هوش مصنوعی پاسخ داده شده است.
وی از راه اندازی مرکز عملیات امنیت (SOC) بازار سرمایه، بهره برداری از گذارگاه سرویس بازار سرمایه (ESB)، راه‌اندازی سندباکس بازار سرمایه و اصلاح ساختار WAN جامع بازار سرمایه نیز به عنوان سایر پروژه های کلیدی در حوزه فناوری اطلاعات در سال 1399 نام برد و سال 1400 را سال حکمرانی فناوری اطلاعات بر بازار سرمایه نامید.
سنا

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حوزه فناوری اطلاعات سازمان بورس بازار سرمایه بهره برداری رشد 150 درصدی سال جاری میلیون نفر حسن آبادی کد بورسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۹۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری

مدیرکل کمیته امداد امام استان ایلام از افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان در سال جدید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی استان ایلام؛ ناصر مرادی پویانی اظهار کرد: بیش از ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت و مستمری به مددجویان و نیازمندان زیر پوشش این نهاد در سال گذشته پرداخت شده است.

وی ادامه داد: این میزان مستمری به تعداد بیش از ۲۵ هزار و ۸۶۰ هزار خانواده در قالب حدود ۶۲ هزار نفر پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با بیان اینکه مستمری مددجویان این نهاد امسال نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است گفت: مستمری امسال مددجویان پس از افزایش ۳۰ درصدی برای خانوارهای یک نفره یک میلیون تومان، دو نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، سه نفره دو میلیون تومان، چهار نفره دو میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و پنج نفره به بالا سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

مرادی پویانی اضافه کرد: پرداخت مستمری تنها یکی از خدمات کمیته امداد به خانواده‌های مددجو است، و این خانواده‌ها در طول سال خدمات متنوع دیگری از این نهاد دریافت می‌کنند.

کد خبر 748561

دیگر خبرها

  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • سفر به تهران قدیم؛ ۹۰ سال پیش تهرانی‌ها چه آبی می‌نوشیدند؟ (+عکس)
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در چهار محال و بختیاری
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات