Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه استقبال گسترده مردم از نوع برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در فضای مجازی بی‌نظیر بود، گفت: بیش از ۶ میلیون بازدیدکننده از مسابقات در فضای مجازی به ثبت رسید. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در آیین اختامیه سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن با ارائه گزارش درباره این دوره از مسابقات گفت: سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در بخش براداران  و در رشته‌های قرائت، ترتیل و حفظ قرآن‌کریم و همچنین چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم در بخش خواهران در رشته حفظ کل قرآن‌کریم و همچنین چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در بخش طلاب و علوم دینی و دومین دوره مسابقات کتابت قرآن کریم به‌صورت همزمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام خاموشی با اشاره به اهداف برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم گفت: تکریم منزلت قرآن به‌عنوان کتاب اندیشه و عمل و به عبارت دیگر کتاب زندگی و نیل به سعادت و خوشبختی در بین امت اسلامی و همچنین تکریم و تجلیل از مقام و منزلت قاریان و حافظان قرآن‌کریم و تألیف قلوب مسلمانان کشورهای مختلف از اهداف اصلی برگزاری این مسابقات به‌شمار می‌آید.

وی با اشاره به نکات حائز اهمیت درباره این دوره از مسابقات گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم جمهوری اسلامی ایران تنها مسابقاتی در سطح جهان است که پس از ماه‌ها مشورت و بررسی تخصصی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و به صورت غیرحضوری در شرایط شیوع کرونا برگزار شد.

وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات، با استفاده از ظرفیت صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و با دانش کسب‌شده از مراحل سراسری اقدام به ضبط آثار شرکت‌کنندگان شد و به دلیل محدودیت‌های حوزه بین‌الملل، نفرات راه یافته به مرحله فینال با حضور در نمایندگی‌های فرهنگی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف جهان به‌صورت ضبط آثار خود پرداختند که لازم است از تلاش‌های بی‌وقفه نمایندگی‌های فرهنگی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به دلیل تعامل و همکاری با این سازمان تقدیر و تشکر به‌عمل آید.

خاموشی با اشاره به تعداد کشورهای شرکت‌کننده در این مسابقات گفت: به ترتیب از قاره‌های آفریقا، آسیا، اروپا، اقیانوسیه و آمریکا در این مسابقات شرکت کردند. مرحله نهایی (فینال مسابقات) با حضور 57 نفر از 26 کشور از تاریخ 16 اسفندماه 99 از طریق شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه رادیویی قرآن و پلت‌فرم‌های فعال در فضای مجازی و پخش اینترنتی به‌صورت زنده و مستقیم از محل برگزاری مسابقات پخش شد.

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به میزان بازدیدکنندگان فضای مجازی از فرآیند برگزاری مسابقات گفت: روزانه 500 هزار نفر این مسابقات را از طریق شبکه‌های اجتماعی مشاهده کردند. 2 و نیم میلیون نفر در شبکه شاد این دوره از مسابقات را بازدید کردند و مجموعاً 6 میلیون نفر در دورانی که مسابقات برگزار شد توانستند از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فرآیند مسابقات را دنبال کنند. البته این آمار، غیر از میزان بازدیدکنندگان رسانه ملی است که میزان بازدیدها از سوی آنها در آینده بررسی و اعلام خواهد شد.

داور خارجی مسابقات بین‌المللی قرآن: ایران این روزها را غنی و همه را بر خوان گسترده قرآن جمع کرده است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مسابقات بین المللی قرآن قرآن کریم مسابقات بین المللی قرآن قرآن کریم مسابقات بین المللی قرآن کریم دوره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران دوره از مسابقات برگزاری مسابقات مسابقات گفت فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۹۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین دوره رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی قرعه‌کشی شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، نخستین دوره مسابقات بین‌المللی تنیس ساحلی قرعه‌کشی و از فردا در جزیره کیش آغاز می‌شود.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون تنیس، نخستین دوره رقابت‌های تنیس ساحلی در بخش بانوان و آقایان قرعه‌کشی و از فردا در جزیره کیش آغاز می‌شود.

در بخش بانوان ۱۴ تیم و در بخش آقایان ۳۰ تیم حضور دارند که در روز نخست بازی‌ها و با انجام ۲۰ مسابقه جدول اصلی به مصاف یکدیگر می‌روند. این مسابقات از ۷ تا ۱۳ اردیبهشت در زمین‌های تنیس مارینا و پلاژ بانوان برگزار خواهد شد.
سرداوری و مدیریت این مسابقات در بخش آقایان بر عهده مسیح صلاح سرداور نشان نقره و کسری حجازی است و در بخش بانوان لعیا خیام باشی داور نشان سفید و سمیرا قدسی به عنوان سرداور و مدیر مسابقات حضور دارند. این مسابقات با اعلام و موافقت فدراسیون جهانی برای نخستین بار در ایران برگزار می‌شود.

کد خبر 6088794

دیگر خبرها

  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • اولین دوره رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی قرعه‌کشی شد
  • محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان