Web Analytics Made Easy - Statcounter

اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف و خیریه و جمعی از قاریان و حافظان قرآن کریم، در حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی در این مراسم که شامگاه چهارشنبه (۲۰ اسفندماه) برگزار شد، با تبریک عید مبعث اظهار کرد: خداوند در آیه‌ای از آیات قرآن انسان‌ها را به تقوا دعوت می‌کند و می‌فرماید «تقوا پیشه کنید ای صاحبان خرد، اندیشه و تفکر زیرا خداوند برای شما ذکر نازل کرده و ذکر نام قرآن است و رسولی برای شما فرستاده که تلاوت کند آیات قرآن را تا از این طریق دست مومنان را بگیرد و کسانی که در تاریکی هستند از ظلمت به نور راهنمایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی گفت: ایمان و اهل عمل صالح بودن انسان را به جنت و رزق می‌رساند. مبعث تلاقی عالم بالا و پایین است و در این شب است که خداوند خطاب به پیامبر (ص) می‌فرماید: «به نام پروردگارت بخوان».

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه با ارائه گزارشی از این دوره مسابقات قرآن کریم خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات قرآن کریم در رشته برادران در حوزه قرائت، ترتیل و حفظ، در رشته خواهران چهارمین دوره مسابقات حفظ کل، چهارمین دوره مسابقات طلاب در رشته‌های قرائت، تفسیر، خطابه و حفظ کل، دومین دوره کتابت آثار خوشنویسی و ارائه مقالات علمی برگزار شد.

خاموشی در ادامه با اشاره به مهمترین اهداف برگزاری این مسابقات تاکید کرد: این دوره از مسابقات قرآن کریم به منظور تکریم منزلت قرآن کریم و تکریم و تجلیل از حافظان و قاریان و ایجاد زمینه برای تحقق و همبستگی در جهان اسلام برگزار شد. در ایامی که در اکثر کشورها مسابقات قرآنی را برگزار نکردند ایران اسلامی پاینده و پویا این مسابقات را برای سعادت و تکامل برگزار کرد. تنها مسابقاتی که در عرصه قرآن در جهان اسلام به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار شد این دوره از مسابقات بود.

وی ادامه داد: در دومین دوره کتابت قرآن کریم از ۲۰ کشور مقاله ارائه شد که در سه مرحله مورد ارزیابی قرار گرفت. در مرحله نیمه‌نهایی به دلیل شیوع ویروس کرونا این مسابقات به صورت غیرحضوری با حضور ۱۲۲ نفر از ۲۵ کشور برگزار شد. در حوزه خواهران، برادران، طلاب و کتابت این دوره از مسابقات از تاریخ ۳۰ دی‌ماه تا ۲ بهمن‌ماه برگزار شد و در مرحله نهایی در مجموع ۵۷ نفر از ۲۶ کشور انتخاب شدند که به صورت غیرحضوری از تاریخ ۶ اسفند تا ۲۱ اسفندماه به رقابت پرداختند. بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات از قاره‌های آفریقا، آسیا، اقیانوسیه و آمریکا بود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: ضبط این دوره از مسابقات با حضور ناظران فنی ضبط و ارسال و در رسانه ملی پخش شد. داوری مسابقات با حضور ۳۷ داور در سه مرحله مقدماتی، نهایی و نیمه‌نهایی با حضور داورانی از ایران، سوریه، اردن، عراق، تونس، لبنان و سودان برگزار شد. به دلیل اینکه مسابقات به صورت غیرحضوری برگزار شد در حدود ۶۰ درصد شاهد کاهش هزینه‌ها بودیم و به دلیل این صرفه‌جویی به میزان جوایز این دوره از مسابقات افزوده شد.

خاموشی گفت: در بخش فضای مجازی طبق آمار رسیده در حدود دو و نیم میلیون نفر در شبکه‌های دانش‌آموزی شاد و در مجموع شش میلیون نفر در فضاهای مجازی که قابل دسترس برای عموم بود، این مسابقات را تماشا کردند. می‌توان گفت روزی پنج هزار و ۵۰۰ نفر از شبکه‌های مختلف این مسابقات را دنبال کردند. دستگاه‌ها و سازمان‌هایی همچون رسانه ملی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت امور خارجه، جامع‌المصطفی العالمیه، مدیریت حوزه‌های علمیه، کارشناسان قرآنی و... در این مسابقات به سازمان اوقاف و خیریه کمک کردند که از آنها تقدیر و تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سی و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم رييس مجلس شورای اسلامی دوره از مسابقات سازمان اوقاف دوره مسابقات مسابقات قرآن برگزار شد قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۹۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست اداره دارالقرآن حرم مطهر رضوی با اشاره به تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی بر این موضوع، گفت: برنامه‌های متنوع قرآنی در مسجد جامع گوهرشاد و ایوان مقصوره از اذان صبح تا اذان مغرب برگزار می‌شود.   محمد مقومی بیان معارف قرآن، ترتیل سوره مبارکه یاسین بعد از نماز صبح و تلاوت اذان گاهی قبل از اوقات شرعی در طول روز و برگزاری محافل و جلسات قرآنی را از جمله این برنامه‌ها برشمرد و افزود: همچنین جلسات سنتی قرآن کریم در یکی از شبستان‌های مسجد گوهرشاد در عصر‌ها در قالب برنامه دارالحفاظ برگزار می‌شود.   وی با اشاره به نیت واقف مبنی بر برگزاری جلسه‌ای صبحگاهی برای قرائت قرآن توسط مردم پس از نماز صبح، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص انجام شده است.   سرپرست اداره دارالقرآن حرم مطهر رضوی یادآور شد: طبق برنامه‌ها، نخستین جلسه صبحگاهی قرائت قرآن ساعت ۴ صبح پنجشنبه در مسجد گوهرشاد برگزار و از استاد سید مرتضی سادات فاطمی، پیشکسوت و صدرالحفاظ آستان قدس رضوی، به عنوان استاد جلسه و پیشکسوت قرآنی در این جلسه دعوت شد.   مقومی همچنین اعلام کرد: از اساتید پیشکسوت دیگر و قاریان بین‌المللی و ممتاز در این جلسات هم استفاده می‌شود.

دیگر خبرها

  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • 60 فعال فرهنگی گلستانی گواهینامه دوره آموزشی «متنا» را دریافت کردند
  • محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز