Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا گچکوبان رییس هیات مدیره نظام پرستاری خوزستان با اشاره به ابتلای بیش از ۱۰۰ پرستار در استان به کرونا در پیک سوم این بیماری گفت: هم اکنون با کمبود پرستار مواجه هستیم.

او با بیان اینکه معضل کمبود پرستار در خوزستان مربوط به امروز نیست و از سال‌ها پیش با این معضل مواجه بوده ایم، افزود: اکنون ضریب پرستار به تخت در خوزستان ۰/۶ است، در حالیکه این ضریب در استان‌های دیگر حداقل یک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گچکوبان در پاسخ به این پرسش که " آیا موضوع کمبود پرستار مطرح شده است یا نه؟ " بیان داشت: از سال ۹۴ تاکنون بار‌ها موضوع کمبود پرستار را بیان کرده ایم، ولی جوابی دریافت نکردیم، از سویی هیچ امکانات رفاهی برای پرستاران استان وجود ندارد، ضمن اینکه دو سه سال پیش در بحث گرد و خاک باز هم کمبود پرستار را داشتیم، اما کسی توجهی نکرد.

رییس هیات مدیره نظام پرستاری خوزستان ادامه داد: به محض اینکه کوچکترین روزنه‌ای پیدا شود، پرستاران نیز همانند دیگر اقشار جامعه از خوزستان به استان‌های دیگر کوچ می‌کنند، بنابراین باید با در نظر گرفتن مشوق‌های ویژه، پرستاران استان را حفظ کنیم، ما در اهواز، دزفول بهبهان، شوشتر، آبادان، ایذه و مسجدسلیمان دانشکده پرستاری داشته و سالیانه تعداد زیادی دانشجوی فارغ التحصیل داریم، اما سوال این است که سالیانه چند نفر از این افراد در مراکز درمانی خوزستان جذب می‌شوند؟

این مقام مسئول با بیان اینکه بر اساس آزمون استخدامی که روز ۲۴ بهمن ماه برگزار شد، بعد از سال‌ها سهمیه خوبی برای استان در نظر گرفته شد و بیش از ۷۰۰ پرستار در سال ۱۴۰۰ جذب مراکز درمانی استان می‌شوند، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵ هزار پرستار زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز فعالیت می‌کنند، این در حالی است که چند هزار ردیف خالی در مراکز درمانی داریم و قطعا می‌توان از ظرفیت نمایندگان مجلس، استانداری و دانشگاه علوم پزشکی برای کمبود پرستار در استان استفاده کرد و در جهت رفع آن گام برداشت.

او با اشاره به اینکه پرستاران در دل خطر هستند، اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از یک هزار پرستار به کرونا مبتلا شده اند.

کرونا به زندگی ۷ پرستار خوزستانی پایان داد

علیرضا گچکوبان با بیان اینکه پرستاران خوزستانی واقعا خسته هستند گفت: تاکنون ۷ نفر از پرستاران استان جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادند.

او در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان از طریق جذب پرستار از استان‌های دیگر مشکل کمبود پرستار در خوزستان را رفع کرد، گفت: امکان این کار هست، ولی فایده چندانی ندارد. در پیک قبلی بیماری این اقدام را انجام دادیم که حدود ۱۵ پرستار از استان‌های دیگر به کمک جامعه پرستاری خوزستان آمدند، اما باید پذیرفت که این موضوع مشکلی از ما حل نمی‌کند و باید به فکر جذب تعداد زیادی پرستار باشیم.

گچکوبان بیان کرد: از مردم انتظار داریم شیوه نامه‌های بهداشتی و ماسک زدن را رعایت کنند تا پیک بیماری از استان خارج شود. پرستاران استان با مشکلاتی از قبیل پوشش لباس‌های حفاظتی مواجه بوده و دغدغه ابتلا به این بیماری و فشار روحی زیاد، سختی کار پرستاران را دوچندان کرده است، به همین دلیل ا از مردم تقاضا داریم که کمک حال پرسنل بهداشت و درمان باشند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمبود پرستار بیماری کرونا کرونا ویروس پرستاران استان استان های دیگر کمبود پرستار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۹۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت عشایر غیور خوزستانی از عملیات بزرگ وعده صادق +فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، در این دیدار فرمانده سپاه حضرت ولی عصر خوزستان گفت: عشایر مرزبان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور افزود: عشایر ما در تمامی صحنه‌های انقلاب اسلامی حضوری حماسی و اثرگذار داشته و دارند.

وی ادامه داد: مردم و عشایر غیور کشورمان ضمن حمایت از عملیات بزرگ وعده صادق از  سبزپوشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای انجام این عملیات غرورآفرین تقدیر کردند.

در این مراسم  عشایر غیور با ندای الله اکبر،‌ای رهبر آزاده آماده ایم آماده، سپاه انقلابی تشکرتشکر، مرگ براسرائیل، مرگ بر آمریکا، مرگ برانگلیس انزجار خود را از دشمنان اسلام و قرآن اعلام داشته ومیثاق خود را با ولایت و انقلاب و شهدا اعلام داشته اند.


همچنین در این  دیدار  بااهدای لباس فاخر بختیاری و قالیچه دستباف آرم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و لوح از سردار شاهوار پور تقدیر به عمل آمد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان خوزستانی از اعتراضات ضد صیهونیستی در دانشگاه های آمریکا+فیلم
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • بیش از ۵۰ مربی و معلم خوزستانی با رهبری دیدار می‌کنند
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • حمایت عشایر غیور خوزستانی از عملیات بزرگ وعده صادق +فیلم
  • معلم خوزستانی نمونه کشوری شد
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی