Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای مهارت خراسان رضوی که با حضور معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد، با اشاره به لزوم انسجام در آموزش مراکز فنی و حرفه‌ای استان اظهار کرد: ارائه مسائل آموزشی و مهارتی باید در چهارچوب سیاست‌های کلان کشور در حوزه مباحث مهارتی ساماندهی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: یکی از معضلات جدی استان حاشیه شهر مشهد است که نیاز است تمرکز جدی روی ساماندهی آن وجود داشته باشد تا شتاب بیشتری به خود بگیرد.

وی در خصوص راه‌اندازی مرکز تخصصی نگهداری گیاهان دارویی گفت: در این حوزه اولویت ما محصول زعفران است زیرا که نقش مهمی در بخش زیادی از تولید زعفران جهان داریم اما متأسفانه در این حوزه دچار مشکل خام فروشی هستیم.

معتمدیان محصول زعفران را یکی از مزیت‌های نسبی خراسان رضوی دانست و خاطرنشان کرد: استفاده حداکثری از این محصول را اولویت کاری خود می‌دانیم.

استاندار خراسان رضوی در خصوص پیشنهاد رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مبنی بر ایجاد  دهکده ملی مهارت در مشهد خاطرنشان کرد: این موضوع یک ضرورت است و بعد از کار کارشناسی آمادگی لازم در استان برای این موضوع وجود دارد.

معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت تخصص و مهارت در جامعه امروز گفت: امروز جامعه گرفتار مدرک‌گرایی شده است، لذا قبل از هر چیزی نگاه‌ها باید تغییر کند.

علی اوسط هاشمی ابراز کرد: از انسجام در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برخوردار نیستیم. باید به دنبال یک هم‌افزایی در این زمینه باشیم.

 در این جلسه با حضور استاندار خراسان رضوی از  سند حرفه‌ای خدمات تغذیه‌ای رونمایی و تفاهم‌نامه همکاری ایجاد مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در حاشیه شهر مشهد به امضاء رسید.

آغاز عملیات اجرایی احداث مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در حاشیه شهر مشهد

همچنین با حضور استاندار خراسان رضوی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، عملیات اجرایی احداث مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در حاشیه شهر مشهد آغاز شد.

این مرکز که در فاز اول ویژه خواهران در انتهای شهرک شهید رجایی از مناطق حاشیه شهر مشهد در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع احداث خواهد شد،  بر اساس قوانین و دستورالعمل‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه توانمندسازی زنان حاشیه شهر فعالیت خواهد کرد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار خراسان رضوی محمدصادق معتمدیان علی اوسط هاشمی حاشیه شهر مشهد مهارت آموزی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مرکز آموزش فنی و حرفه ای آموزش فنی و حرفه ای استاندار خراسان رضوی حاشیه شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۰۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: پس از مشهد بیشترین میزان بارش در شهرستان صالح آباد واقع در شرق خراسان رضوی با ۲۲ میلیمتر و کاخک گناباد با ۲۱ میلیمتر بارندگی گزارش شده است.

زهرا مبشری نسب افزود: این بارشها بر طبق پیش بینی ها  تا روز شنبه هفته آینده ادامه دارد و در این روز بیشتر بارشها به صورت رگباری همراه با  رعد و برق در ساعات بعد از ظهر رخ خواهد داد.

وی بیان کرد: بیشترین میزان بارش برای روز جمعه در جنوب غرب استان و روز شنبه در شمال غرب خراسان رضوی پیش‌بینی شده است و در این مدت شاهد وزش باد شدید در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به کاهش دما در خراسان رضوی از دیروز (چهارشنبه)، افزود: این روند کاهش دمای استان تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت، بر طبق پیش بینی ها در این مدت دمای شبانه در مناطق مرکزی خراسان رضوی به حدود هفت درجه سلسیوس و در شهر قوچان تا سه درجه افت خواهد کرد.

مبشری نسب ادامه داد: کاخک گناباد با کمینه دمای هشت درجه سلسیوس و سرخس با ۲۷ درجه به ترتیب سردترین و خنک ترین مناطق استان خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند، در همین مدت دمای کلانشهر مشهد بین ۱۳ تا ۲۳ درجه در نوسان بود.

به گفته وی، در این مدت بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان رشتخوار با سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت به ثبت رسید.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای شهر مشهد برای امروز در گرمترین ساعات ۱۷ درجه سلسیوس و در سردترین ساعات ۱۳ درجه پیش بینی شده است.

 
 

دیگر خبرها

  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • مشهد، پرباران ترین شهر خراسان رضوی با ۲۵ میلیمتر باران
  • بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای