Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا- گزارش‌های منتشر شده خبر از این دارند که هکرهای روسی سعی در کسب کردن اطلاعات مربوط به واکسن شرکت فایزر داشته‌اند و هکرها چینی نیز فعالیت‌هایی مشابه را از خود نشان داده‌اند. گزارش‌های منتشر شده خبر از این دارند که هکرهای روسی سعی در کسب کردن اطلاعات مربوط به واکسن شرکت فایزر داشته‌اند و هکرها چینی نیز فعالیت‌هایی مشابه را از خود نشان داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
به گزارش ایتنا و به نقل از  Engadget،  بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی روزنامه آلمانی De Volkskrant مشخص شده است که روسیه و چین حملات سایبری را علیه آژانس‌های داروی اروپا انجام داده‌اند.
 
این اطلاعات نشان از آن دارند که این حملات در ماه دسامبر شروع شده و اسناد و اطلاعات مربوط به واکسن‌ها و فرایند درمان ویروس کووید 19 را هدف قرار داده بودند.
 
البته هدف از این هک، تخریب نبوده بلکه هکرها تنها اطلاعات را شنود و و موارد مهم را برای استفاده خود سرقت کرده بودند که این امر موجب شد تا واکسن‌های شرکت‌های فایزر و BioNTech بیشترین میزان آسیب را ببینند.
     
در بخش دیگری از این گزارش مشخص شده است که چین در طول نیمه نخست سال 2020 میلادی و در فازهای اولیه همه‌گیری این ویروس، هک کردن اطلاعات تحقیقات دارویی را آغاز کرده بوده است و روسیه مدتی بعد به این فرایند ملحق شده است.
 
البته هنوز هدف اصلی از این هک مشخص نشده است و معلوم نیست که اطلاعات دزدیده شده به چه کاربری‌هایی اختصاص داده شده‌اند. همچنین کشورهای چین و روسیه هرگونه دست داشتن در این هک‌ها را تکذیب کرده‌اندو
 
با توجه به شرایط موجود و افشا شدن هک شدن مایکروسافت توسط هکرهای چین، به نظر می‌رسد که تنش‌های دیجیتالی میان شرق و غرب در حال اوج گرفتن است و با این شرایط بعید نیست که به زودی شاهد افشای اطلاعاتی بیشتر از هک‌های دیگر اعمال شده از سوی هر یک از طرفین باشیم.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: هکر واکسن کرونا حمله سایبری ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۰۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال وقوع دوباره سیل در آذربایجان شرقی

رئیس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از تداوم بارندگی در استان تا آخر هفته جاری خبر داد و گفت: با توجه به شرایط فصلی، احتمال وقوع پدیده سیل وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، محمد امیدفر ظهر امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در استان اظهار کرد: بیشترین بارش این سامانه روز جمعه چهاردهم اردیبهشت اتفاق افتاد و بیشترین بارش استان در شهرستان مرند با ۱۸.۹ میلی متر ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه کمترین بارش روز جمعه از شهرهای جنوبی استان از جمله ملکان، مراغه و چاراویماق گزارش شده است، افزود: در شهر تبریز ۱۶.۶ میلی‌متر بارش داشتیم.

رئیس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان با اشاره به اینکه دمای هوای تبریز در زمان حاضر ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر است، خاطرنشان کرد: تا پایان هفته تغییرات محسوس دمایی نخواهیم داشت.

به گزارش ایمنا، طی سه روز گذشته به دنبال بارش‌های شدید، شاهد وقوع سیل در بعضی نقاط استان از جمله شبستر و مرند بودیم.

کد خبر 750787

دیگر خبرها

  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • دانشجوی آمریکایی سارق در فرودگاه به دام افتاد
  • درز اطلاعات محرمانه ارتش آلمان در اینترنت
  • احتمال وقوع دوباره سیل در آذربایجان شرقی
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • دانشجوی آمریکایی سارق در فرودگاه مهرآباد به دام افتاد/ عکس
  • دانشجوی آمریکایی سارق در رودگاه مهرآباد به دام افتاد/ عکس
  • احتمال ماندن توخل در بایرن قوت گرفت
  • این برند لوکس چینی به میدان بازمی‌گردد | به دنبال تجسم آینده
  • سردار، غایب رمی‌ها برای یوونتوس؟