Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور، آمریکا را ناقض بزرگ برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد دانست و گفت: اکر دنبال دیپلماسی هستیم راه روشن، رفع تحریم‌ها و ایفای تعهدات آمریکا است و گزینه دیگری وجود ندارد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در تماس تلفنی "بوریس جانسون" نخست وزیر انگلستان اظهار کرد: همکاری‌های بین‌المللی در نتیجه سیاست‌های ترامپ، آسیب دیده و متأسفانه سازمان ملل و شورای امنیت نیز در این مدت عملکرد شایسته و بی‌طرفانه‌ای نداشتند و اکنون زمان آن فرا رسیده که با کمک هم این نقیصه را رفع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سیاست قطعی ایران در برجام را عمل در برابر عمل برشمرد و گفت: عمل نکردن طرف‌های اروپایی به تعهدات برجامی، تنها موجب سلب اعتماد مردم به اروپا و تنگ‌تر شدن فضای دیپلماسی شد.

رئیس جمهور تاکید کرد: دولت آمریکا در حالی مدعی علاقمندی به بازگشت و اجرای برجام است که تاکنون هیچ اقدام عملی در این عرصه نداشته و این در حالی است که آنها با مذاکره خارج نشدند که برگشت‌شان مستلزم مذاکره باشد.

وی اقدام انگلستان و دو کشور دیگر اروپایی در پس گرفتن قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را تصمیم درستی دانست و گفت: چنین اقداماتی تنها مسیر را دشوار و شرایط را پیچیده‌تر می‌کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه "ایران نمی‌تواند و نباید تنها طرف پرداخت‌کننده هزینه برای حفظ برجام باشد"، گفت: تمامی اقداماتی که ایران تاکنون انجام داده است در چارچوب برجام و برای اعاده توازن به آن و با هدف حفظ توافق بوده است.

روحانی در ادامه با تاکید بر اینکه "تحریم‌ها و سنگ‌اندازی‌های آمریکا و متحدانش در دسترسی ایران به منابع مالی خود در خارج، مشکلات کرونایی و درمانی مردم را دو چندان کرد"، گفت: جامعه بین‌المللی نشان داد آماده رویارویی متمدنانه با بحران نیست و تمایلات حمایت‌گرایانه و تبعیض‌آمیز را دنبال می‌کند و بی تردید این یک شکست اخلاقی برای جامعه بین‌المللی است.

وی همچنین به موضوع بدهی‌های چندین ساله ایران از انگلستان در ارتباط با خریدهای دفاعی اشاره کرد و گفت: در حالی که شاهدیم عمده کشورهای بدهکار به ایران در حال رهاسازی منابع مالی بلوکه شده یا بازپرداخت بدهی‌های خود هستند، بسیار عجیب است که در روند بازگرداندن طلب دفاعی چهل و چند ساله ایران هنوز پیشرفت عملی حاصل نشده است.

رئیس جمهور ادامه داد: بی تردید تسریع در بازپرداخت طلب‌های ایران، در رفع مشکلات دیگر روابط نیز مؤثر است.

روحانی در ادامه به موضوع تحولات منطقه اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار برقراری صلح و آرامش در منطقه بوده و برخلاف برخی سیاه‌نمایی‌ها، آغاز کننده هیچ حمله‌ای به دیگران نبوده و در همه بحران‌های منطقه، بخشی از راه حل بوده است.

وی با بیان اینکه "بحران‌ها در خاورمیانه متعددند و نقش و نفوذ منطقه‌ای ایران غیرقابل انکار است"، اعلام کرد که ایران برای حل و فصل این بحران‌ها در قالب همکاری‌های منطقه‌ای و با تقویت نقش سازمان ملل آماده‌است.

رئیس جمهور گفت: ما با مداخله خارجی در امور داخلی عراق مخالفیم و آن را به ضرر عراق و کل منطقه می‌دانیم و اتهام‌زنی به ایران در حوادث اخیر عراق، رویکرد سازنده‌ای نیست و دولت آمریکا باید مسئولیت اشتباهات خود در منطقه را بپذیرد و آن را اصلاح کند.

روحانی با بیان اینکه "از نظر ما طرف‌های مشخصی در منطقه، نمی‌خواهند آرامش و ثبات حاکم شود و آمریکایی‌ها نباید در دام چنین دسیسه‌هایی گرفتار شوند"، تاکید کرد: دولت ایران به حملات انجام شده اخیر به پایگاه‌های نیروهای ائتلاف در عراق مشکوک است و از دولت عراق خواسته‌است موضوع را بررسی کند.

وی در ادامه به موضوع تداوم فاجعه انسانی در یمن اشاره کرد و گفت: ایران از ابتدای جنگ یمن همواره تأکید کرده که این بحران راه‌حل نظامی ندارد و ضمن ارائه پیشنهاد طرح چهار ماده‌ای، از تمام ظرفیت خود برای پیشبرد تلاش‌های سازمان ملل در یمن استفاده کرده و از هر تلاشی برای پایان تعرض به ملت یمن، حمایت می‌کند.

رئیس جمهور تداوم فاجعه انسانی و عدم اقدام جدی و مؤثر جامعه بین‌المللی برای جلوگیری از نقض صریح حقوق بشر و تداوم نسل‌کشی در یمن را به عنوان فاجعه قرن، تأسف‌انگیز خواند.

ما و همه طرفین برجام خواهان حفظ این توافق هستیم

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلستان نیز در این گفت و گوی تلفنی گزارشی را از اقدامات کشورش برای عمل کردن همه طرف‌های برجام به انجام تعهداتشان ارائه کرد.

وی افزود: ما و همه طرفین برجام خواهان حفظ این توافق هستیم و همگی برای یافتن راه حل‌هایی برای بازگشت اعضای برجام به تعهداتشان باید تلاش کنیم و در این خصوص حسن نیت نشان دهیم.

نخست وزیر انگلستان ادامه داد: ما همگی علاقه‌مندیم و آمادگی داریم از این روند حمایت کنیم.

در این گفت و گوی تلفنی همچنین نخست وزیر انگلستان برای بازپرداخت بدهی‌های این کشور به ایران تاکید کرد.

نخست وزیر انگلستان همچنین در این گفت‌وگو بر نقش ایران در ایجاد صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد.

کد خبر 480602

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهور بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس برجام شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نخست وزیر انگلستان رئیس جمهور بین المللی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۰۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد

مدیر مجتمع شرکت دماوند انرژی گفت: این شرکت با تأمین یوتیلیتی موردنیاز طرح‌های پتروشیمی‌ هنگام، آرین متانول و پلیمرپاد، نقشی اساسی و راهبردی در راه‌اندازی و تولید این سه مجتمع پتروشیمی منطقه عسلویه داشته است.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت دماوند انرژی، غلامرضا یعقوب‌زاده از ارائه خدمات یوتیلیتی به سه پتروشیمی تازه‌احداث در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد و بیان کرد: شرکت دماوند انرژی که وظیفه تأمین یوتیلیتی مجتمع‌های صنعتی فاز دوم پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را به‌ عهده دارد، هم‌اکنون به ۱۷ شرکت خدمات می‌دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه به‌تازگی پتروشیمی‌های هنگام، آرین متانول و پلیمرپاد وارد فاز بهره‌برداری شده‌اند، دماوند انرژی توانسته است با تأمین یوتیلیتی موردنیاز آن‌ها براساس دستورعمل‌های ابلاغی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، نقشی اساسی و راهبردی در راه‌اندازی آن‌ها ایفا کند.

مدیر مجتمع شرکت دماوند انرژی با اشاره به تنوع تولید و تأمین یوتیلیتی در شرکت دماوند یادآور شد: هم‌اکنون فاز یک شرکت با تولید برق، بخار، آب، اکسیژن و دیگر گازهای صنعتی، خوراک را با شبکه گسترده خطوط آفسایت به مجتمع‌های پتروشیمی منتقل می‌کند و فاز دوم این شرکت نیز برای تأمین نیاز مجتمع‌های در دست احداث، در مرحله اجراست.

یعقوب‌زاده با اشاره به نقش مهم دماوند در توسعه و تولید پایدار فاز دوم پتروشیمی‌های منطقه پارس افزود: توانسته‌ایم با همه محدودیت‌های پروژه‌ای، کمبودها و تأخیر در تحویل پروژه‌ها، با توان کامل نیاز همه شرکت‌های متقاضی سرویس‌های جانبی را برآورده کنیم که این مسئله بی‌سابقه بوده است.

وی یادآور شد: تولید پایدار در دماوند با همت و تلاش خستگی‌ناپذیر همه همکارانم انجام شده است تا با تأمین به‌موقع خوراک مجتمع‌ها، به تولید پایدار و سودآوری دیگر پتروشیمی‌ها کمک شایانی کرده باشیم.

دیگر خبرها

  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • دیپلماسی فرهنگی در دولت سیزدهم به‌طور جدی دنبال می‌شود
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می‌شود
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می شود
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • دیپلماسی و میدان، پای کار «آبیِ ایرانی»/ نگاهی به مواضع مقامات کشوری و لشکری در روز خلیج فارس
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست