Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد علی نبی پور چهارشنبه شب در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: مردان ۹۲ درصد از ثبت نام شدگان در روز نخست را تشکیل می دهند و از مجموع ۵۲ نفر، ۶ داوطلب ایثارگر و همچنین ۶ داوطلب نیز دارای سابقه نمایندگی مردم در شوراهای اسلامی شهر را دارند.

وی ادامه داد: ۱۷ داوطلب بین ۳۰ تا ۳۵ سال و ۱۳ داوطلب نیز بین ۳۶ تا ۴۰ سال سن دارند، علاوه بر این سن سایر داوطلبان نیز بین ۲۵ تا ۶۵ سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: از نظر شغلی، کارمندان و افراد دارای شغل آزاد هر کدام با ۱۵ داوطلب بیشترین سهم را در میان ثبت نام شدگان شوراهای اسلامی شهر در استان دارند و پس از این دو گروه به ترتیب افراد بازنشسته، صاحبان سایر مشاغل، فرهنگیان، اساتید دانشگاه، روحانی، کشاورز، وکیل یا قاضی و افراد بدون شغل، سایر عناوین شغلی در فهرست ثبت نام شدگان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: در نخستین روز ثبت نام ۲۵ داوطلب مدرک کارشناسی ارشد و ۲۴ داوطلب مدرک کارشناسی دارند و ۲ داوطلب نیز دارای مدرک کاردانی می باشند و یک نفر دارای تحصیلات حوزوی است.

ثبت‌نام از داوطلبان تصدی۴۶۰ کرسی شوراهای اسلامی در ۸۶ شهر خراسان رضوی از صبح امروز چهارشنبه به مدت هفت روز در ۳۳ فرمانداری استان آغاز شد.

از مجموع شهرهای دارای شورای اسلامی در این استان ۷۷ شهر شورای پنج نفره، ۶ شهر شورای هفت نفره،  ۲ شهر شورای ۹ نفره و شهر نیز مشهد شورای ۱۵ نفره دارند.

همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات سراسری ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۲۸ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در بیش از پنج هزار شعبه اخذ رای، ۸۶ شهر و ۲ هزار و ۳۰۰ روستای خراسان رضوی برگزار خواهد شد.
استان ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربعی خراسان رضوی با وسعتی معادل هفت درصد مساحت کل کشور در قالب ۳۳ شهرستان، در مجموع هشت هزار و ۶۰۰ عضو در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.  
۴۶۰ نفر از این تعداد، عضو شوراهای اسلامی شهرها و بقیه عضو شوراهای اسلامی روستایی در استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی هستند و در مجموع کمتر از پنج درصد این تعداد را زنان تشکیل می‌دهند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد استانداری خراسان رضوی پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد استانداری خراسان رضوی اخبار کنکور شوراهای اسلامی شهر خراسان رضوی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۰۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهرها و مراکز استان‌ها، که آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و محمد هادی رستمیان معاون عمرانی استانداری بوشهر نیز حضور داشتند شوراهای برتر استان بوشهر، اعضای شوراهای شهر و روستا در استان بوشهر که ۶ دوره عضو شورا بودند، تقدیر شد

در این آئین از وحید نیک روش رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر، احمدی رئیس شورای اسلامی شهرستان دیر، صداقت رئیس شورای اسلامی روستای هلپه‌ای از دشتستان و حیدری رئیس شورای اسلامی بخش امام حسن از دیلم به عنوان شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شد.

همچنین از سید علی اکبر فاطمی از شورای اسلامی شهر کاکی، هوشیار از شورای اسلامی شهر بنک، کنگونی اصل از شورای اسلامی تنبک به دلیل اینکه از ابتدای شروع به کار شوراها تاکنون عضو شورا بودند، تجلیل به عمل آمد.

همچنین از محمد هادی رستمیان معاون عمرانی استانداری بوشهر، مجید محمودی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری بوشهر و امیری نژاد به عنوان نمایندگان دولت در سطح استان بوشهر به مناسبت تعامل و همدلی با شوراهای شهر و روستاها نیز تجلیل شد.

کد خبر 6088585

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان از اهداف مهم شورای ششم است
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • رقابت بیش از ۹۱ هزار داوطلب در نوبت نخست کنکور خراسان رضوی