Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ضمن تبریک به مناسبت مبعث پیامبر اکرم (ص) و تقدیر و تشکر از همه دست‌اندرکاران برپایی این دوره از مسابقات گفت: در همین جلسه آیاتی از سوره احزاب را قاری محترم جناب پرویزی قرائت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آیات با اشاره به واقعه تاریخی زمان پیامبر (ص) دارد که در آن فرهنگ و مکتب قرآن و اهل بیت نمود داشته است.

وی ادامه داد: در زمانی که دنیا مملو از مادیات و وابستگی شده است گروهی محکم ایستاده و بر کلام خدا و رسولش ایمان آورده‌اند. این گروه‌ها یا به شهادت رسیدند و یا در انتظار شهادت به سر می‌برند. عده‌ای هم در اطراف نبی مکرم اسلام به دلایل مختلف بهانه‌جویی کردند عرصه را ترک گفته و به شهر برگشتند. اینجا صف مؤمنین از صف منافقین جدا می‌شود و وعده خدا تحقق پیدا می‌کند که بعد از هر سختی آسانی است. خداوند بدون رنج و زحمت و امتحان به کسی موفقیت و پیروزی نمی‌دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زبان حال رزمندگان دفاع مقدس شهادت در راه خدا بود گفت: این زبان حال فرماندهانی همچون شهید سلیمانی، شهید باکری، شهید همت، شهید کاظمی و همه تربیت شدگان مکتب و فرهنگ اهل بیت بود.

وی با بیانی از زبان شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: شهید سلیمانی همیشه سخنی گوشه زبانش بود که «در این کره خاکی اگر بخواهیم بهشت را نشان دهیم باید پشت خاک ریزها را نشان دهیم» جایی که افراد تربیت یافته مکتب قرآن و اهل بیت هستند.

قالیباف با بیان اینکه بعد از زمان پذیرش قطعنامه رزمندگان ایستادگی کرده و در مقابل دشمن ایستادند، افزود: امروز در دانشکده‌های علوم نظامی میگویند اگر می‌خواهید به دشمن حمله کنید باید سه برابر آنها ظرفیت داشته باشید اما در تاریخ جنگ تحمیلی هیچ وقت چنین شرایطی برایمان فراهم نبود. اما چون باور بر سنت‌های الهی وجود داشت، برایمان مهم بود تا در حد توان در مقابل ظلم و متجاوز و مستکبر بایستیم. مهم نبود بعد از پذیرش قطعنامه چه تحقیرها و تهمت‌هایی به رزمنده‌ها زده شد.

وی ادامه داد: امروز هم می‌بینیم شهدایی که مقاومت کردند، جامعه و و مردمی که متکی بر سنت‌های الهی مقاومت کردند و و نه تنها تردیدی در ایمانشان ایجاد نشد بلکه روز به روز بر ایمانشان اضافه شده و تسلیم سنت‌های الهی شدند پیروز میدان بودند. امروز سوالمان از آنهاست که صدام و حزب بعث کجاست؟ خداباوری و مردم باوری که این دو رکن برخواسته از مکتب قرآن و اهل بیت است ما را قدرتمند کرد.

قالیباف با تاکید بر اینکه بعد ۱۴۰۰ سال شاهد احیا و عزت مسلمین هستیم، تصریح کرد: شهید سلیمانی با تکیه بر همین سنت‌های الهی و باور به مردم و نسل امروز با شرایط سخت‌تر و مظلوم تر و غریب‌تر و دنیای پر زرق و برق تر و مردم این عظمت را آفریدند که هژمونی آمریکا و ظلم و ستم در منطقه را در منطقه فروریخته و شکستند.

وی افزود: اسرائیل که آرزویش آمدن به مرزها و فشار به جمهوری اسلامی بود امروز امت اسلامی چندین کیلومتر آن طرف تر در مرز جولان مثل عقاب بر سر دشمن صهیونیستی تنها با تکیه بر باورها و سنت‌های الهی و ایمان به قدرت مردمی هستند. حتماً باید تدبیر و طراحی کنیم ولی قرآنی ترین افراد همان کسانی بودند که در جبهه حضور داشتند. در آن زمان هیچ کس بین خود و قرآن فاصله‌ای نمی‌دید اما واقعیت این است که امروزه فاصله ما مسئولین با قرآن بیشتر شده است.

جامعه‌ای که آلوده به ربا باشد محکوم به شکست است

قالیباف افزود: سنت‌های الهی در همه جا و برای همه موضوعات الهی است. در اقتصاد، سیاست داخلی و خارجی، فرهنگی و اجتماعی همین است. موضوع مواسات مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری برخواسته از فرهنگ قرآنی است که در اوج تنگ دستی آنچه که نیاز خودمان است، به دست خودمان به خواهر و برادر دیگر دهیم اگر چنین کاری کنیم خدا به ما چندین برابر برمی‌گرداند. اگر جامعه آلوده به ربا شد اسمش هر چه باشد در جنگ با خدا هستیم و در این جنگ اگر در عرصه اقتصادی هر تدبیری انجام دهیم باز هم محکوم به شکست خواهیم بود.

وی با بیان اینکه حتماً اهل گفتگو، بیان و صلحیم ادامه داد: صلح و گفتگو سنت‌های الهی است و ما نیز حتماً اهلش هستیم ولی اگر دشمن نپذیرفت و زور گفت و ظالم بود باید محکم در مقابلش بایستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: تضمین پیروزی با پیروی از سنت‌های الهی از وعده‌های خداست و هر که از این مسیر خارج شود محکوم به شکست است. امیدوارم در مسیر سنت‌های الهی و مردم باوری که اساس پیروزی، تداوم و آینده انقلاب است، حرکت کنیم.

کد خبر 5166970

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری شهید همت مقام معظم رهبری محمد باقر قالیباف مجلس شورای اسلامی صدام قالیباف ایالات متحده امریکا قرآن سی و هفتمین مسابقات بین المللی قرآن کریم سی و هفتمین مسابقات بین المللی قرآن کریم قرآن قرآن کریم امام کاظم علیه الاسلام حضرت ابوطالب حوزه علمیه شبکه قرآن و معارف سیما شیعه ماه رجب فعالیت های قرآنی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ماه مبارك رمضان عراق دین اسلام سنت های الهی اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۰۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است

ایسنا/مازندران استاندار مازندران با بیان اینکه، کنکور یک رویداد فرهنگی و علمی است که هر ساله برگزار می‌شود، گفت: دولت سیزدهم به برگزاری با کیفیت این رویداد علمی اهتمام ویژه دارد.

یوسف نوری جمعه، ۷ اردیبهشت در بازدید از محل برگزاری آزمون سراسری در بابلسر اظهار کرد: هر چه بتوانیم رشته‌های تحصیلی را به‌سمت نیازهای جامعه سوق دهیم نتیجه بهتری را خواهیم گرفت.

وی افزود: یک میلیون و ۱۵۲ هزار داوطلب در سطح کشور امروز کنکور می‌دهند و در استان مازندران ۳۸ هزار و ۵۱۰ داوطلب در آزمون سراسری شرکت داشتند، با توجه به اینکه در ۴ مرحله داوطلبان می‌توانند کنکور بدهند، بخشی از این افراد امروز حضور پیدا نمی‌کنند که مصوبه خوبی جهت کاهش اضطراب و کسب نتیجه مدنظر است.

این مسئول تصریح کرد: ۶۳.۵ درصد از داوطلبان کنکور در استان مازندران خانم‌ و مابقی آقایان هستند. در بابلسر هم امروز، ۸۰۶ نفر در حوزه امتحانی بابلسر شرکت کردند.

نماینده عالی دولت در مازندران افزود: دانشگاه مازندران دانشگاه ممتازی است که در رده‌بندی‌های جهانی و بین‌المللی از رتبه‌های خوبی برخوردار است، امیدواریم بتوانیم با تلاش بیشتر داوطلبان کنکور را در زمینه دانش بنیان و اقتصاد مردم پایه بسیج کنیم.

وی خاطر نشان کرد: با تلاش بیشتر داوطلبان، کنکور را در زمینه دانش بنیان و اقتصاد مردم پایه بسیج کنیم.

به گزارش ایسنا، در کنکور امسال ۳۸ هزار و ۵۱۰ داوطلب در آزمون سراسری نوبت اول به رقابت خواهند پرداخت که از این تعداد ۲۴ هزار و ۴۱۷ داوطلب زن و ۱۴ هزار و ۹۳  داوطلب مرد در ۱۹ حوزه امتحانی هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • ۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود
  • (ویدئو) مقایسه‌های دردآور مهران مدیری از قیمت‌های امروز با ۲۰ سال گذشته / مسئولین با دیدن این ویدئو بایدآب شوند!
  • شهید مطهری به معنای واقعی کلمه روشنفکر و عارف بود/ در برابر مخالفین با سعه‌صدر و حُسن‌خلق رفتار می‌کرد
  • مقایسه‌های مهران مدیری که مسئولین باید با شنیدنش آب شوند!
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است
  • عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است
  • حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند