Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@07:25:38 GMT

تنها تبلیغ سنتی دین جوابگوی نیاز جامعه نیست

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۸۰۴۲۲

تنها تبلیغ سنتی دین جوابگوی نیاز جامعه نیست

آل هاشم یکی از جدی‌ترین آسیب‌های فضای مجازی را در حوزه دین دانست و افزود: باید خود را برای یک جنگ گسترده فرهنگی آماده کنیم و باید از تاکتیک‌های روز استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمد علی آل هاشم» امروز در همایش هم اندیشی پیشگامان تبلیغ که در مصلی اعظم امام خمینی (ره) برگزار شد؛ تبلیغ دین اسلام را مهم‌ترین وظیفه‌ هر مسلمان دانست و اظهار داشت: آشنایی مبلغان دینی با سیره و روش تبلیغ پیامبر اکرم و معصومین علیهم السلام، انسان‌ها را از کوتاه‌ترین راه می‌تواند به هدف برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه عالمان دین با تبلیغ چهره به چهره به بهترین شکل به تبلیغ رسالت الهی برخاسته و بیشترین موفقیت را از آن خود می‌کنند، افزود: مبلغان دینی وظیفه سنگینی دارند که با عمل و رفتار خود دین اسلام را باید در جامعه تبلیغ کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تبلیغ دین را هنری جاودانه و ماندگار دانست و ادامه داد: مبلغان مرزداران اندیشه‌های دینی و فرهنگی جامعه هستند و آنچه در کلام، قلم و هنر این سفیران سعادت موج می‌زند بیدارگری نسل‌های امروز و فرداست.

وی ادامه داد: امروزه دشمن در فضای مجازی غوغا می‌کند و در این راستا مبلغان دینی رسالت سنگینی را بر عهده دارند و تبلیغ هنری ماندگار و جاودانه که با تلاش پیگیر مبلغان در تابلوی هستی به نمایش در می‌آید.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید به اهمیت دو چندان تبلیغ دینی افزود: تبلیغ نقش مهمی در معرفی، نشر و حفظ هر مکتبی قرار داشته و ضامن استمرار اصول و مبانی هر مکتب و پیروان آن است.

امام جمعه تبریز افزود: مهم‌ترین رکن و تفاوت تبلیغات اسلامی با دیگر تبلیغات‌ها در همسویی و یکسانی عمل مبلغ با محتوای تبلیغ شده است. در تبلیغات اسلامی مخاطبان با توجه به اعمال و رفتار مبلغین در صدد درون‌سازی پیام‌های تبلیغی برآمده و به همین دلیل رفتار مبلغ می‌تواند اثرگذار باشد.

آل هاشم خاطرنشان کرد: همواره باید به مسأله تبلیغ اهمیت داد و مبلغین دینی ما، مفاهیم دینی که می‌خواهند در جامعه تبلیغ کنند را باید هنرمندانه و به روز تبلیغ کنند و یا به عبارتی امروزه مبلغان دینی ما برای ترویج اسلام باید به روز بوده و جوابگوی نیازهای جوامع بشری باشند.

وی افزود: امروز دین ستیزی در غرب توسط دولت و نهادها و رسانه‌های وابسته به صهیونیسم تشدید می‌شود اما مسلمانان مقیم کشورهای آمریکا و اروپا از مبانی اعتقادی، سیاسی و فرهنگی خود با کوچک‌ترین امکانات دفاع می‌کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه سایت‌های ضد دینی در فضای مجازی هدفی جز تضعیف و تخریب چهره اسلام و مسلمانان ندارند، گفت: امواج جدید تبلیغات ضد دینی در فضای مجازی حاکی از آن است که دولت‌ها و رسانه‌های غربی، گسترش بیداری اسلامی و گرایش به اسلام را ناب را نمی‌توانند تحمل کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، یکی از جدی‌ترین آسیب‌های فضای مجازی را در حوزه دین دانست و افزود: باید خود را برای یک جنگ گسترده فرهنگی آماده کنیم و باید از تاکتیک‌های روز استفاده کنیم.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی آل هاشم مبلغان دینی فضای مجازی آل هاشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۰۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد

ایسنا/ایلام فرمانده دوران دفاع مقدس استان ایلام با بیان اینکه این استان ۵۷ شهید معلم تقدیم نظام کرده است، گفت: جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد که جان خود را فدای نظام و انقلاب کردند.

سردار «اله‌نور نوراللهی» ‌در برنامه گرامیداشت شهدای معلم استان ایلام در حسینیه حضرت زینب (س) اظهار کرد: قشر جوان و نوجوان ما به این مراسم شهدایی بیشتر نیاز دارد، اگر احساسات جوانان به خوبی هدایت شوند، خلق حماسه می‌کنند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه ای ارزشمند برای کشور ما است، خاطرنشان کرد: این تاریخ درخشان وقتی مورد بررسی قرار گیرد، نقش جوانان و نوجوانان پررنگ است.

فرمانده اسبق سپاه استان‌های ایلام و کردستان گفت: دفاع مقدس طلایی‌ترین تکیه کشور است، جوانان و نوجوانان و معلمان در میدان ایثار در دوران دفاع مقدس درخشیدند.

سردار نوراللهی افزود: از ۲۱۰ هزار شهید دفاع مقدس بیش از ۴۰ درصد در سنین ۱۶ تا ۲۰ سال است. در واقع جوانان و نوجوانان این آمار درخشان را به خود اختصاص داده اند، چهره ۳۶ هزار دانش‌آموز و پنج هزار شهید فرهنگی نیز در این آمار می‌درخشد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران نیازمند انسان‌های پخته است، نوجوان و جوان ما سرمایه هستند و این مسأله را در دفاع مقدس ثابت کردند.

وی اضافه کرد: دشمنان با شعارهای دروغین سعی در متلاشی کردن نظام خانواده و به خصوص بانوان جامعه ما هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی 
  • جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد
  • توجه به نیاز کارگران امری ضروری است
  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه