Web Analytics Made Easy - Statcounter

اله‌یار اسعدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: استان گلستان با بیش از 100 کیلومتر ساحل و دریا دارای دو بندر گردشگری «گز» و «ترکمن» و یک بندر در شرف تاسیس «خواجه‌نفس» است.
وی تصریح کرد: در دهه ۷۰ دو بندر، گز و ترکمن با کاربری گردشگری و تجاری احداث شد اما متاسفانه پس از پسروی آب دریا دچار مشکلاتی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان گفت: در ادامه سازمان بنادر، مجوزهای لازم را برای ایجاد «بندرخواجه‌نفس» را برای بخش خصوصی صادر کرد که عملیات احداث به دلیل جابه‌جا شدن سرمایه‌گذار با وقفه روبرو شد اما سرانجام در دو سال اخیر سرمایه‌گذار جدید وارد استان شده و هم اکنون پروژه بیش از ۲۵ درصد پیشرفت اجرایی دارد و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

* حوضچه «آرامش» بندرخواجه‌نفس در حال لایروبی است/ در سال آینده کانال ایمنی بندرخواجه‌نفس در دستور کار لایروبی قرار خواهد گرفت

اسعدی خاطرنشان کرد: هم اکنون حوضچه «آرامش» بندرخواجه‌نفس در حال لایروبی است و در سال آینده نیز کانال ایمنی در دستور کار لایروبی قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: در سفر اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، رئیس و نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به استان  مقرر شد حمایت‌های مطلوبی از بخش خصوصی در خواجه‌نفس صورت گیرد.

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان تاکید کرد: امیدواریم با حمایت کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و سازمان بنادر و دریانوردی در دو سال آینده فاز اول بندرخواجه‌نفس به بهره‌برداری برسد.

* مطالعات بندر سبز گمیشان برای واردات چوب به عنوان پروژه اولویت‌دار در دستور کار دارد/ نیاز اعتباری یک‌هزار و 600 میلیارد تومانی بندر سبز خزری گمیشان

وی اضافه کرد: مطالعات بندر سبز گمیشان هم انجام شده و با توجه به مصوبه دولت مبنی بر واردات چوب از گلستان مقرر شد به عنوان پروژه اولویت‌دار در دستور کار قرار گیرد.

اسعدی با اشاره به نیاز اعتباری یک‌هزار و 600 میلیارد تومانی بندر سبز خزری گمیشان گفت: طبق برآوردهای اولیه بندر سبز گمیشان یک‌هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

*‌ نگاه گردشگری برای احیای بندرترکمن/ آغاز مطالعات گردشگری برای توسعه بندرگز با رعایت نکات زیست محیطی

وی در خصوص احیای بندرترکمن هم گفت: در جلسه‌ای که در این خصوص برگزار شده بود مقرر شد مطالعات هیدروگرافی ظرف دو ماه آینده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی انجام شود اما با توجه به اینکه بندر در خلیج گرگان واقع شده قطعا نگاه گردشگری خواهد بود.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان در مورد بندرگز هم گفت: با توجه به اینکه این بندر قبلاً به سازمان همیاری‌ها و شهرداری‌ها واگذار شده لذا به استناد تصمیم استاندار قرار شد این بندر به شورای شهر و شهرداری واگذار شود و مطالعات آن هم به صورت گردشگری و با رعایت نکات زیست محیطی خواهد بود.

انتهای پیام/2307/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان گلستان نفس گردشگری بنادر و دریانوردی بندرخواجه نفس سازمان بنادر دستور کار بندر سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۰۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری شهرداری با احیاگران خانه‌های تاریخی محله امامزاده یحیی

به گزارش خبرگزاری مهر، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲ تهران به همراه جمعی از معاونان، شهردار ناحیه ۲ و مدیران منطقه از محلات ناحیه ۲ بازدید و موارد عمرانی، ترافیکی، شهرسازی و خدمات شهری را به حوزه‌های ذیربط ابلاغ کرد.

شهردار منطقه ۱۲ سپس با حضور در محله تاریخی امامزاده یحیی (ع)، از بوتیک هتل پهلوان رزاز بازدید و ضمن گفت‌وگو با احیاگر و مالک این بوتیک، آمادگی منطقه برای مساعدت در توسعه ظرفیت‌های گردشگری اعلام کرد.

وی همچنین ملک تاریخی واقع در خیابان جاویدی این محله را مورد ارزیابی قرار داد و از تصمیم مالک آن استقبال کرد و افزود: احیای آثار میراثی و تاریخی مانند گنج پنهان در حال از بین رفتن است که اگه نگاه جدی به آن نشود در آینده شاهد از دست رفتن فرصت‌ها خواهیم بود.

محمدی اظهار کرد: احیای خانه‌های تاریخی می‌توانند جذابیتی به منطقه اعطا کنند و یک جاذبه مهم گردشگری باشند، اما به دلیل عدم رسیدگی و تخریب‌های زیاد، بافت‌های تاریخی تبدیل به محلی برای رشد و افزایش بزهکاری شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی که بافت‌های تاریخی و فرسوده دارند، خروج ساکنان این مناطق و بعضاً جرم‌خیز شدن آنها است، افزود: بافت‌هایی که بهترین فرصت‌های گردشگری را در اختیار کشور قرار می‌دادند همواره در معرض بیشترین آسیب‌ها نیز بودند که امید است با همراهی سازمان‌های ذیربط با علاقه مندان احیای بافت‌های تاریخی، رنگ تازه ای به محلات قدیمی منطقه بخشیده شود.

شهردار منطقه ۱۲ تهران همچنین در این بازدید مواردی در خصوص تعویض مخازن، رنگ آمیزی جداره هاو حذف برخی زوائد دستوراتی را به معاونت خدمات شهری و محیط زیست ابلاغ کرد.

وحیدرضا انارکی محمدی، تسریع در پیشبرد پروژه ورزشگاه امامزاده یحیی (ع) و تکیه تاریخی سادات اخوی، توسعه شبکه فاضلاب این محله و روکش آسفالت معابر نیکپور و علیمرادی را در دربرنامه های معاونت فنی وعمران قرار داد.

نوسازی برخی املاک، پهنه بندی و عقب نشینی املاک در محله امامزاده یحیی نیز از موارد ابلاغی به معاونت شهرسازی و معماری منطقه ۱۲ بود.

کد خبر 6100326

دیگر خبرها

  • انجام ۱۰۱ هزار تن آسفالت‌ریزی در منطقه ۱۵ در سال گذشته
  • پیشرفت ۶۸ درصدی پایانه صادرات و ترانزیت کالا در بندر بوشهر
  • همکاری شهرداری با احیاگران خانه‌های تاریخی محله امامزاده یحیی
  • ◄ امسال سازمان بنادر و بخش غیر دولتی ۱۵۴ همت سرمایه‌ گذاری می‌ کنند
  • ۱۵۴ همت در پروژه های بندری سرمایه گذاری می شود
  • بیش از ۲۳۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری غیردولتی در بنادر کشور تحقق یافت
  • اژه‌ای: وضع بنادر و انبار گمرکات با نقطه مطلوب فاصله دارند
  • با نقطه مطلوب وضعیت بنادر ،‌گمرکات و انبارها فاصله داریم
  • وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای «تملیکی» و «توقیفی» بهتر شده است
  • استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه