Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@20:41:43 GMT

توضیح منطقه کردستان عراق درباره چاپ تمبر ضد ایرانی

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۸۰۸۴۶

توضیح منطقه کردستان عراق درباره چاپ تمبر ضد ایرانی

اعتراض شدید ایران و ترکیه به اقدام حکومت منطقه کردستان عراق در چاپ یک نقشه جعلی علیه تمامیت ارضی ایران، ترکیه و سوریه، اربیل را مجبور به ارائه توضیح کرد.

وب‌سایت کردستان ۲۴ به نقل از سخنگوی حکومت کردستان عراق گزارش داد که تمبر‌هایی که نقشه مذکور در قالب آن منتشر شده‌اند موضع رسمی اربیل را منعکس نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«جوتیار عادل» بعد از ظهر امروز چهارشنبه طی نشست خبری در واکنش به اعتراض ایران و ترکیه گفت که «شماری از هنرمندان نمونه‌های تمبر یادگاری را به مناسبت سفر پاپ فرانسیس به اقلیم کردستان ارائه کردند و این تمبر‌ها جز پیشنهادات چیز دیگری نیست».

وزارت حمل و نقل کردستان عراق دیروز سه‌شنبه ۶ تمبر یادبود به مناسب سفر رهبر کاتولیک‌های جهان به عراق منتشر کرده بود که در یکی از آن‌ها با ترسیم نقشه‌ای جعلی از منطقه کردستان عراق، ادعا‌هایی علیه تمامیت ارضی ترکیه، سوریه و ایران مطرح شده بود.

این اقدام اربیل اعراض شدید ترکیه و ایران را در پی داشت. وزارت خارجه ترکیه در واکنش به این نقشه جعلی با دعوت از مقامات عراقی برای احترام به تمامیت ارضی کشور‌های منطقه، اعلام کرد: «برخی از مقامات اقلیم کرد شمال عراق پای خود را از گلیمشان بیرون گذاشته و تلاش کرده‌اند از سفر (پاپ) به عنوان بهانه‌ای به منظور انتشار خیالات واهی و توهمات خود درباره تمامیت ارضی کشور‌های همسایه عراق سوء استفاده کنند».

به گزارش آناتولی ترکیه، وزارت امور خارجه این کشور خواستار پاسخگویی فوری اربیل به اخبار مربوط به احتمال انتشار نقشه جعلی در تمبر یادبود سفر پاپ به عراق شده و تاکید کرد: «مقامات اقلیم شمال عراق بهتر از هر کس دیگری از عواقب چنین امیال موذیانه‌ای مطلع هستند. منتظر اظهار نظر و پاسخگویی فوری و شفاف مقامات اقلیم کرد شمال عراق در این باره هستیم».

«فاتح یلدیز»، سفیر ترکیه نیز در توییتر خود با باز نشر موضع وزارت خارجه این کشور از این اقدام انتقاد کرد.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز امشب (چهارشنبه) در پاسخ به سؤالی درباره انتشار تمبری در اقلیم کردستان عراق در پی سفر پاپ به این منطقه، عنوان کرد: «روشن است آنچه در فضای عمومی منتشر شده خلاف اصول و قواعد بین‌الملل است».

وی تصریح کرد: «جمهوری اسلامی ایران ضمن اعتراض به دولت عراق نسبت به این موضوع خواستار جمع آوری و اصلاح فوری این اقدام غیردوستانه شده است».

این اقدام ضد ایرانی و ادعای تمامیت ارضی منطقه کردستان عراق علیه ایران اعتراض کاربران ایرانی را در شبکه‌های مجازی درپی داشته است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کردستان عراق منطقه کردستان عراق تمامیت ارضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۰۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق روز دوشنبه در دیدار با علی‌اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با ابراز خوشحالی از حضور در تهران و دیدارهای انجام شده، گفت: امنیت ایران، امنیت ماست و اجازه نمی‌دهیم هیچ طرف ثالثی از ناحیه اقلیم کردستان عراق به امنیت جمهوری اسلامی ایران لطمه بزند.

وی با اشاره به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران، چه در دوران مبارزه با حکومت صدام و چه بعد از آن و شکل‌دهی به عراق جدید، ابراز امیدواری کرد که تا روابط اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران در همه ابعاد از جمله در بُعد امنیتی و اقتصادی بیش از پیش گسترش یابد.

احمدیان نیز با خوشامدگویی به بارزانی روابط جمهوری اسلامی ایران با ملت عراق و از جمله مردم کردستان عراق را روابط تاریخی و فرهنگی بسیار عمیق و دیرینه برشمرد که مبتنی بر آرمان‌های مشترک شکل گرفته و در طول زمان مستحکم شده است. لذا نباید اجازه داد هیچ طرف ثالثی اعم از رژیم صهیونیستی با ضدانقلاب و معارضین جمهوری اسلامی ایران به آن خدشه وارد کند.

همچنین وی برای همکاری جامع با اقلیم کردستان در چارچوب قانون اساسی عراق اعلام آمادگی کرد.

احمدیان افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده است همه گونه حمایتی از مردم، حاکمیت عراق و اقلیم کردستان و به‌ویژه شخص آقای نیچروان بارزانی را به عمل آورد.دو طرف همچنین بر اجرای کامل توافقنامه امنیتی جمهوری اسلامی ایران و عراق تا حصول نتیجه و رفع کامل ناامنی تأکید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • اهمیت پیام‌های رئیس اقلیم کردستان عراق در تهران
  • توجه ویژه رسانه‌های عربی به سفر «مهم» بارزانی به ایران
  • اینجا تهران است بە وقت اقلیم کردستان / اهمیت سفر بارزانی بە ایران
  • «بارزانی» با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • بارزانی به دیدار رئیسی رفت + تصاویر
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • 5 محور مهم سفر بارزانی به تهران چیست؟ | درخواست ویژه اربیل از تهران
  • رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد