Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@16:26:09 GMT

درباره فواید دوش آب سرد چه می‌دانید؟

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۸۰۸۶۸

نتایج تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد، دوش آب سرد فواید خارق‌العاده‌ای در بهبود عملکرد بدن دارد که نباید از آن غافل شد.

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران نوشت: موسسه بهداشت بیولوژیکی آمریکا توضیح می‌دهد که تغییرات دما به طور کلی برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مناسب است.

بر اساس مقاله‌ای که این موسسه در سایت خود منتشر کرده است دوش آب سرد می‌تواند گردش خون را تحریک کند بنابراین به افرادی که دارای مشکل گردش خون هستند توصیه می‌شود، دوش آب سرد بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موسسه چند مزیت استفاده از دوش آب سرد را ذکر کرده است:

دوش آب سرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد، زیرا بدن سعی می‌کند خود را گرم کند، تحت این شرایط سلول‌های سفید خون بیشتری آزاد می‌شوند، سلول‌هایی که بدن را در برابر عفونت‌ها محافظت کرده و باکتری‌ها، ویروس‌ها و مواد زائد بدن را از بین می‌برند.

بر اساس مطالعه‌ای در دانشگاه ویرجینیای آمریکا، دوش آب سرد باعث فعال شدن سیستم عصبی سمپاتیک و افزایش سطح نورآدرنالین در مغز (انتقال دهنده عصبی مرتبط با انگیزه و میزان هوشیاری) ما می‌شود بنابراین نقش زیادی در جلوگیری از افسردگی دارد.

دوش آب سرد به کاهش وزن کمک می‌کند؛ هنگامی که بدن تحت دمای خنک قرار می‌گیرد، شروع به تولید انرژی بیشتر برای افزایش دمای خود می‌کند که این امر در تخلیه چربی‌های بدن موثر است.

یکی دیگر از فواید دوش آب سرد، بهبود عملکرد فیزیکی بدن است؛ مطالعه‌ای در مجله تحقیقات بالینی تایید می‌کند که غوطه ور شدن در آب سرد به بهبودی پس از انجام تمرینات ورزشی با شدت بالا کمک می‌کند.

دوش آب سرد همچنین تنفس ما را تحریک می‌کند. اگر تا به حال فرصتی برای دوش آب سرد داشته‌اید، ممکن است متوجه شده باشید که نه تنها قلب شما تندتر می‌زند، بلکه نفس کشیدن نیز برایتان مشکل می‌شود، این تلاش به گسترش ریه‌ها کمک می‌کند تا اکسیژن بیشتری به بدن وارد کند و باعث می‌شود انرژی بیشتری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: نکاتی برای رشد سریع مو‌ها

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: دوش اخبارسلامت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دوش دوش آب سرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۰۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید فرماندار ارومیه بر هم‌افزایی با دستگاههای اجرایی برای تحقق شعار سال

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار شهرستان ارومیه گفت: امسال برنامه‌ریزی شده تا فرمانداری شهرستان با مدیران کل و مدیران شهرستان صفر تا صد موضوعات مرتبط با آن حوزه مربوطه را بررسی کرده تا با اتخاذ تمهیدات و اقدامات لازم هم افزایی و همکاری بیشتری در راستای تحقق شعار سال عملیاتی و اجرایی کنیم.

غلامحسین عماری در نشست هم اندیشی با مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) و مدیران شهرستانی وجود سه نماینده را یک امتیاز و ظرفیت برای این شهرستان ارومیه برشمرد.

وی افزود: باید از این فرصت همانند گذشته به بهترین و بیشترین وجه ممکن در راستای پیگیری و حل مسائل استفاده کنیم .

فرماندار شهرستان ارومیه گفت: امسال برنامه‌ریزی شده تا فرمانداری شهرستان با مدیران کل و مدیران شهرستان صفر تا صد موضوعات مرتبط با آن حوزه مربوطه را بررسی کرده تا با اتخاذ تمهیدات و اقدامات لازم هم افزایی و همکاری بیشتری در راستای تحقق شعار سال عملیاتی و اجرایی کنیم.

عماری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان یک نهاد انقلابی قشر قابل توجهی از جامعه را در موضوعات مختلفی از جمله حمایتی، مددجویی، مسکن و… حمایت می‌کند که اقدام ارزشمند و بی بدیلی است.

دیگر خبرها

  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • تاکید فرماندار ارومیه بر هم‌افزایی با دستگاههای اجرایی برای تحقق شعار سال
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • هم‌افزایی با ادارات استان و شهرستان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • کاخ سفید : پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • ناراحتی ستاره بارسلونا: از این تیم می‌روم!
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می‌شود / یاری: امیدوارم امسال کشتی طلای بیشتری در المپیک بگیرد