Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@03:15:04 GMT

آمادگی بن‌سلمان برای دیدار با نتانیاهو

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۸۱۱۳۲

آمادگی بن‌سلمان برای دیدار با نتانیاهو

به گزارش تابناک به نقل از فارس، بعد از انتشار اخباری مبنی بر احتمال دیدار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با «محمد بن سلمان»، ولی عهد سعودی در جریان سفر به ابوظبی، اکنون منابع اماراتی از آمادگی بن‌سلمان برای این دیدار خبر می‌دهند.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، منابع مطلع اماراتی بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) گفتند که، ولی عهد سعودی آماده است تا با نخست‌وزیر اسرائیل در ابوظبی دیدار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش، نتانیاهو و تیم او نیز در حال انجام مذاکراتی با کشور‌های امارات عربی متحده و عربستان سعودی هستند تا دیدار با بن‌سلمان در ابوظبی را محقق کنند.

منابع مذکور به جروزالم‌پست گفتند که انتخابات سراسری پیش رو در فلسطین اشغالی، یکی از دلایل سفر نتانیاهو به ابوظبی است، اما سران امارات نیز تصمیم گرفته‌اند که فارغ از زمان سفر، از او استقبال کنند.

نتانیاهو قرار است روز پنجشنبه به‌صورت رسمی و برای اولین بار به امارات عربی متحده سفر کند. گفته می‌شود او با یک هواپیمای شخصی به ابوظبی می‌رود و دیدارهایش را در فرودگاه انجام خواهد داد.

به نوشته جروزالم‌پست، سفر نخست‌وزیر اسرائیل به امارات بسیار کوتاه خواهد بود و فقط چند ساعت در ابوظبی توقف می‌کند. نتانیاهو سپس به فلسطین اشغالی باز می‌گردد تا شامگاه پنجشنبه با نخست‌وزیران کشور‌های مجارستان و جمهوری چک دیدار داشته باشد.

پیشتر، خبرنگار نشریه عبری‌زبان «واللا نیوز» در صفحه توئیتر خود به نقل از مسئولان عالی‌رتبه عربی نوشت، نتانیاهو در سفر به امارات با «محمد بن‌زائد آل نهیان»، ولیعهد ابوظبی دیدار می‌کند. 

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، نتانیاهو در حالی برای دیدار با، ولی عهد ابوظبی به امارات سفر می‌کند که کمتر از دو هفته به برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی باقی مانده است.

نتانیاهو ابتدا قرار بود در ماه نوامبر به این دو کشور سفر کند. اما به دلایل مختلف از جمله همه‌گیری «کووید۱۹»، مشکلات سیاسی داخلی و برخی ملاحظات خارجی، این سفر ابتدا به ماه دسامبر و سپس ژانویه به تعویق افتاد.

امارات عربی متحده و بحرین، اما در سپتامبر ۲۰۲۰ با وساطت دولت وقت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، توافقنامه‌های سازش با رژیم اشغالگر قدس موسوم به «توافق‌های آبراهام» امضا کرده و رسماََ مناسبات دیپلماتیک برقرار نمودند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سعید محمد مهدی باکری حداقل دستمزد عیسی کلانتری میلاد حاتمی امارات عربی متحده ولیعهد ابوظبی نتانیاهو ولیعهد سعودی عادی سازی روابط محمد بن سلمان سعید محمد مهدی باکری حداقل دستمزد عیسی کلانتری میلاد حاتمی بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۱۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی به سریلانکا سفر کرد

رئیس جمهور پس از سفر رسمی ۲ روزه به سه شهر اسلام‌آباد، لاهور و کراچی پاکستان، عازم سریلانکا شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور پس از سفر رسمی 2 روزه به سه شهر اسلام‌آباد، لاهور و کراچی پاکستان، به منظور سفر رسمی و همچنین حضور در مراسم افتتاح ابرپروژه چند منظوره سد و نیروگاه اومااویا، عازم سریلانکا شد.

رئیسی که به دعوت رسمی رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان به این کشور سفر کرده بود، در روز نخست سفر علاوه بر دیدار دوجانبه با نخست وزیر، نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه را نیز به اتفاق وی برگزار کرده و پس از حضور در مراسم امضای 8 سند همکاری، در نشستی مطبوعاتی نتایج رایزنی‌های خود را تشریح کردند.

تأکید رئیسی بر رسمی شدن تجارت غیر رسمی میان ایران و پاکستانروسای مجالس ملی و سنا و فرمانده کل ارتش پاکستان نیز با رئیسی ملاقات کردند.

همچنین روسای جمهور دو کشور نیز با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند و دیدار با جمعی از نخبگان، فعالان اقتصادی و علمای مذهبی پاکستان پایان‌بخش برنامه‌های روز نخست سفر رئیسی بود.

در روز دوم سفر نیز رئیسی به شهرهای لاهور و کراچی به عنوان پایتخت‌های فرهنگی و اقتصادی پاکستان سفر کرد. حضور در مجموعه قلعه شاهی و ادای احترام به اقبال لاهوری، حضور در دانشگاه جی‌سی‌یو لاهور و سخنرانی برای جمعی از فرهیختگان و دانشجویان این شهر و حضور در ضیافت نخبگان ایالت پنجاب دیگر برنامه رئیسی بود.

در ادامه رئیس جمهور عازم کراچی شد و در بدو ورود سروزیر و استاندار ایالت سند به دیدار وی آمدند. حضور در مزار محمدعلی جناح و ادای احترام به قائد اعظم پاکستانی‌ها، حضور در جمع اعضای هیئت علمی دانشگاه کراچی و دریافت دکترای افتخاری و دیدار و گفتگو با جمعی از تجار و فرهیختگان مذهبی و فرهنگی ایالت سند نیز برنامه‌های سفر دکتر رئیسی به شهر کراچی بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاریخ و ساعت پخش فینال قهرمانان آسیا؛ العین و یوکوهاما
  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند
  • آمادگی مرکز هوش مصنوعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برای پردازش داده‌های گستردۀ علمی
  • لیگ قهرمانان آسیا| صعود العین امارات به فینال با حذف الهلال
  • اسرائیل؛ اسم رمز سکوت تاریخی اعراب!
  • رئیسی به سریلانکا سفر کرد
  • نویسنده صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را نابود خواهد برد
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: بدترین نخست‌وزیر، برو!
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات