Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:29:08 GMT

خطیب دینی: پیامبر (ص) برجسته‌ترین مدیر نظام خلقت است

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۸۱۲۹۰

خطیب دینی: پیامبر (ص) برجسته‌ترین مدیر نظام خلقت است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا حدائق در جمع مدیران استانی به مناسبت عید مبعث، با تشریح وضعیت شبه‌جزیره عربستان در زمان بعثت پیامبر (ص) گفت: پیامبر (ص) زمانی در حجاز به این مقام رسید که مکه با آنکه ام القرا بود و شرافت ذاتی داشت، در جهالت و انحراف نظیر نداشت. زنده به گور کردن دختران، فساد اخلاقی و اقتصادی در شبه جزیره حجاز بیداد می‌کرد و اوضاع به گونه‌ای بود که در کعبه ۳۶۰ بت وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل بنیاد و موسسه فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) افزود:پیامبر مجذوب سالک بود و انبیای دیگر سالک مجذوب؛ بدین‌معنا، زمانی که حضرت موسی کار را شروع کرد مصر مهد تمدن بود، زرتشت زمانی در ایران ظهور کرد که ایران با اندیشه‌ورزی آشنا بود، عیسی زمانی در فلسطین آمد که مردم با مبادی دینی آشنا بودند؛ اما پیامبر اسلام (ص) در سرزمین حجاز مبعوث شد که مردمانش با تمام این مبانی اندیشگانی بیگانه بودند.

وی اظهار کرد: برخی اینگونه جوسازی می‌کنند که اسلام به زور شمشیر به ایران وارد شد که این سخنان هیچ سند تاریخی معتبری ندارد.

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز ابراز داشت: زمانی که جنگ در آستانه وقوع بود، دو فرمانده سپاه ایران و عرب (رستم فرخ زاد و سعد ابی وقاص) باهم گفت‌وگو کردند، رستم فرخ‌زاد نزد یارانش بازگشت و گفت با عرب‌ها نجنگید؛ زیرا اگر جنگیدید شکست از آن شماست؛ چراکه اسلام از فطرت می‌گوید و سخنی می‌راند که ایرانیان آن را می‌پذیرند و دربرابرش شمشیر نمی‌کشند و دقیقا همینگونه شد؛ بنابراین ایرانیان با غلبه فطرت اسلام آوردند نه با زور شمشیر.  

او ادامه داد: امیرالمومنین ایرانیان را جمعیتی عالم، حکیم و فاضل می‌خواند و ما باید بخاطر این کلام ایشان سر خود را بالا بگیریم.

حدائق اظهار داشت: بر این اساس، چنانچه پیامبر (ص) رسالت خود را از ایران آغاز کرده بود، کار برایش آسان‌تر بود؛ زیرا ایشان ناچار شدند در اوج جاهلیت همه‌ را تربیت کند و این رمز موفقیت اوست؛ زیرا حتی امروز بسیاری قادر به تربیت فرزندانشان نیستند؛ اما رسول‌الله بر دل‌های سنگ جاهلان، غلبه کرد و آنان که دختران را زنده‌به‌گور می‌کردند، در صف جهاد حاضر شدند.

او با بیان اینکه اوصافی که این مدیر برجسته هستی دارد،  باید نسخه کار مدیران قرار گیرد، گفت: پیامبر (ص) مدیری است که اولین ویژگی‌اش شاهدبودن اوست؛ یعنی حاضر و ناظر است. پیامبر (ص) مثل شهید بود در جامعه، او در بین مردم بود و از مسایل آنان بی‌خبر نبود، ایشان کارهای نیک را تشویق و تجلیل می‌کرد و از خوبی ها بی‌توجه نمی‌گذشت و کاستی‌ها را نیز می‌دید و تذکر می‌داد.

 مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز بیان داشت: رسالت پیامبر دعوت مردم به سوی خداست و بزرگترین رسالت همه ما نیز همین است. اولین دستوری که خداوند در شب مبعث به پیامبر داد، اجرای فرهنگی بود. او فرمود بخوان و خواندن مهمتر از همه دستورات الهی است.

وی ادامه داد: برهمین اساس است که امروز اگر دستگاه‌های مختلف در کارهای خود موفق عمل کنند، باید بخشی از هزینه‌ها را به‌منظور افزایش سطح فکر و اندیشه در جامعه به کار برند.

حدائق ویژگی دیگر پیامبر را در دسترس بودن و در بین مردم بودن برشمرد. 

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز با بیان اینکه پیامبر (ص) همچون چراغی روشنگر جامعه بوده است، ابراز داشت: نور سبب آرامش است درحالیکه تاریکی مطلق ایجاد وحشت می‌کند، نور ایجاد وحدت می‌کند و عامل نظم است و به رشد و بالندگی می‌انجامد.

وی در ادامه اظهار کرد: مدیران باید در کاری که می‌پذیرند سررشته داشته باشند، امانت دار باشند و مهرورزی به زیر مجموعه‌شان را فراموش نکنند؛ زیرا پیامبر (ص) بر دل مردم حاکم بود، نه بر جسم آن‌ها و اینکه مدیریت کردن هنر است.

برچسب‌ها شیراز قرآن کریم مبعث حضرت رسول اکرم فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیراز قرآن کریم مبعث حضرت رسول اکرم شیراز قرآن کریم مبعث حضرت رسول اکرم فارس اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۱۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس کل دادگستری اصفهان در آیین گشایش دادگاه بخش برزک گفت: نباید عدالت را تنها در حوزه قضایی انتظار داشته باشیم بلکه اجرای عدالت باید در عرصه‌های مختلف وجود داشته باشد و براین اساس اگر کار‌ها در حوزه‌های مختلف براساس قانون، وجدان کاری، احساس مسوولیت و تعهد صورت بگیرد بسیاری از پرونده‌های قضایی دیگر وجود نخواهد نداشت وبرخورد با ناهنجاری‌ها، برنامه جدی قوه قضائیه است.


حجت الاسلام والمسلمین جعفری افزود: باید منویات مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضایی سرلوحه کار قرار دارد و امیدواریم بتوان به شکلی عمل کرد که رضایتمندی مردم را در کوتاهترین زمان و با دقت کامل بتوان محقق کرد.


وی با بیان اینکه به مسأله حجاب در جامعه باید ورای یک مقوله اجتماعیِ صرف نگریسته شود، بر حمایت دستگاه قضائی استان از مجریان طرح نور تاکید کرد.

وی افزود: بخش برزک بنا به آمار دستگاه قضایی، کمترین پرونده را دارد که از فرهنگ بالا و غنای فرهنگی شهروندان این منطقه ریشه گرفته است و جای تحسین و تقدیر دارد و امیدواریم فرهنگ صلح و سازش در این منطقه بیش از پیش تقویت شود.


سرپرست فرمانداری کاشان گفت: گشایش دادگاه در بخش برزک مصداق عینی نهضت خدمت‌رسانی قوه قضاییه در این بخش است تا مردم مجبور نباشند که مسافت طولانی و خطرآفرین تا شهر کاشان را طی کنند.


محمدی فشارکی افزود: سوابق بررسی شده نشان می‌دهد که دستگاه قضایی و دستگاه اجرایی تعامل خوبی با یکدیگر دارند و تلاش می‌کنند تا فضای شهرستان کاشان را امن و آرام نگه دارند و در مسیر توسعه و ارتقا حرکت کنند.


وی گفت: تعامل دستگاه قضایی و اجرایی یک تعامل خوب است که نشانه تداخل یا نافی استقلال نیست، بلکه مصداق همراهی دستگاه‌ها در شهرستان است که امیدواریم بتوانیم به مردم خدمت کنیم.
دادگاه شهر برزک با حضور مسئولان اجرایی و قضایی استان اصفهان و شهرستان کاشان به بهره‌برداری رسید.
شهر برزک در فاصله ۵۰ کیلومتری جنوب غربی کاشان واقع شده و مهم‌ترین منطقه تولید گل محمدی شهرستان کاشان است

دیگر خبرها

  • نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد
  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • آن ها که در ایران می مانند و می خواهند آن را بسازند این مقاله را بخوانند / ۱۰۰۰ سال حکومت ایلیاتی و ۸۰۰ سال تعطیلی عقل و اندیشه و علم
  • جراح ماهی ؛ از جالب ترین شگفتی های خلقت با 30 سال عمر (+عکس)
  • شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • احسان طبری؛ تئوریسین برجسته چگونه از مارکسیسم برگشت و «خدمت‌گزار بزرگ نظام اسلامی» شد
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات