Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیامند جوانبخت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: هفتمین جشنواره ملی روستا‌های دوستدار کتاب ایران روز چهارشنبه بیستم اسفند به صورت مجازی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

جوانبخت افزود: در سال جاری علی‌رغم محدودیت‌هایی که کرونا برای فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در جهان ایجاد کرده است، اما کنش‌گران فرهنگی- اجتماعی در روستا‌های ایران با تعداد ٢٠٥٠ روستا در این جشنواره ملی مشارکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او تصریح کرد: در این جشنواره کتابخانه عمومی روستای خورخوره مهاباد طرح‌های اجرا شده خود را در حوزه ‌هایی مانند: فعالیت‌های ترویجی در حوزه کتابخوانی، اجرای طرح پویش کتاب با هدف در خانه بمانیم برای مقابله با کرونا، اجرای طرح پنج‌شنبه ها با کتاب، طرح عروسک‌گردانی و کتاب برای کودکان، برگزاری چهار کارگاه در حوز‌های آموزشی و هنری، برگزاری پنج جشنواره مختلف مانند داستان نویسی کودکان در دوره قرنطینگی، جشنواره بادباک‌ها، دیوار سبز من و کرونا در روستا، برگزاری آیین‌های بزرگ داشت شاعران و شخصیت‌ها در فضای کتابخانه، اجرای پنج طرح زیست محیطی و گردشگری ارائه داد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد گفت: داوران جشنواره با تاکید بر مولفه ‌های مشارکتی بودن، نوآور بودن، بوم گرایی، داوطلبانه بودن فعالیت‌های مجموعه کتابخانه عمومی روستای خورخوره مهاباد را در بین روستا‌های شرکت کننده سراسر ایران برگزیدە اعلام کردند.

جوانبخت بیان کرد: در جشنواره پایتخت کتاب ایران دو دوره پشت سر هم (دور‌های چهارم و پنجم) شهر مهاباد جزو پنج شهر اول ایران و شهر خلاق کتاب ایران شده است و در جشنواره ملی روستا‌های دوستدار کتاب ایران روستا‌های داشخانه، گوک‌تپه، سیدآباد و لج جزو روستا‌های برگزیدە و شایسته تقدیر جشنواره ملی شده اند.

او در پایان اضافه کرد: این جایگاه فرهنگی بدون شک ریشه در هویت تاریخی و اجتماعی شهرستان مهاباد دارد.

انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی روستای دوستدار کتاب جشنواره ملی کتابخانه عمومی جشنواره ملی کتاب ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۱۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به استادان برگزیده کشوری

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  حسن زمانیان امروز (سه شنبه) در سی و یکمین آیین نکوداشت اعضای هیئت علمی نمونه کشوری که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی برگزار شد به اهمیت عملیات وعده صادق اشاره کرد و افزود: اندیشکده‌های جهان باید هر روز بیشتر در این زمینه کار کنند و اهمیت این عملیات روز به روز بیشتر آشکار می‌شود.

وی در مورد آیین تجلیل از استادان برگزیده که هر سال به همت وزارت علوم همزمان با روز معلم برگزار می‌شود، اظهار کرد: اولین جنبه مهم در این آبین، رشد فزاینده استادان برگزیده هر سال نسبت به سال قبل، تعداد گروه‌های برگزیده و میزان جایزه است که نشان می‌دهد عالم و علما در کشور و برای وزارت علوم بسیار مهم هستند.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران تاکید کرد: در این سازمان محور‌های پژوهشی جهان را تا سال ۲۰۵۰ بررسی کردیم و به این محور‌ها شامل میکروالکترونیک، کوانتوم، هوش مصنوعی، موضوع تغییر اقلیم، توسعه گرافن و سوخت پاک نیتروژن رسیدیم.

زمانیان گفت: هر کدام از استادان برگزیده که روی این حوزه‌ها کار کند و طرح تحقیقاتی را پیش ببرند به آنها تا یک میلیارد تومان پژوهانه اختصاص می‌دهیم.

به گزارش آنا، آیین نکوداشت اعضای هیئن علمی نمونه کشوری امروز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، جمعی از روسای دانشگاه‌های سراسر کشور واستادان نمونه کشوری در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

در مراسم امروز نکوداشت مقام اعضای هیات علمی نمونه کشور ۶۵ استاد به عنوان نمونه معرفی و مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

جوان‌ترین استاد نمونه کشوری ۴۵ سال و پیرترین استاد نیز ۷۰ سال سن دارد.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۱۳ مخترع برگزیده در جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس
  • اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به استادان برگزیده کشوری
  • تجلیل از ۶۵ عضو هیئت علمی برگزیده/ جوان‌ترین استاد ۴۵ساله و تقدیر از ۶ استاد زن
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • «سرزمین شعر» ۱۵ میلیون نفر بازدید کننده داشت
  • میزگرد تخصصی مهر گیلان برگزیده جشنواره در مسیر انتخاب شد
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند