Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@04:07:12 GMT

تنش‌های دیپلماتیک میان پکن و لندن بالا گرفت

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۸۱۵۶۲

تنش‌های دیپلماتیک میان پکن و لندن بالا گرفت

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، چین هرگونه اظهار نظر مداخله جویانه انگلیس در امور داخلی این کشور و اتخاذ سیاست‌ها و معیار‌های دوگانه لندن را در قبال برخی مسائل محکوم کرد.

پس از آنکه سفیر انگلیس در چین مقاله‌ای را در دفاع از آزادی مطبوعات منتشر کرد، چین چهارشنبه «پیش داوری‌ها» و «سیاست دوگانه» سفیر انگلیسی را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بحبوحه تنش‌های دیپلماتیک میان پکن و لندن در خصوص رسانه‌ها و هنگ کنگ، وزارت امورخارجه چین کارولین ویلسون را احضار کرد تا ناراحتی خود را ابراز کند.

سفارت انگلیس در چین هفته گذشته مقاله‌ای را از کارولین ویلسون در شبکه اجتماعی چینی «وی چت» منتشر کرده بود. ویلسون گفته بود برخی رسانه‌های چینی به غلط مطبوعات خارجی در چین را «ضد چینی» معرفی می‌کنند.

بر اساس این گزارش، کارولین ویلسون نوشت «اینکه رسانه‌های خارجی از مقامات چینی انتقاد می‌کنند به معنای این نیست که چین را دوست ندارند».

وی خاطرنشان کرد «برعکس، من فکر می‌کنم آن‌ها از روی حسن نیت عمل می‌کنند و به عنوان ارگان‌های ناظر بر اقدامات دولت نقش فعالی دارند».

این دیپلمات سپس مثال‌هایی از تحقیقات خبرنگاری در غرب و چین را نام برد که از طریق آن‌ها ضعف عملکرد مقامات یا اختلاس مالی فاش شد.

جائو لیجیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین چهارشنبه در واکنش گفت: «هدف از انتشار این مطلب که پایه و اساسی ندارد فقط این است که با لحنی متکبرانه به اصطلاح تجربه غرب در زمینه آزادی مطبوعات ترویج پیدا کند».
وی همچنین در کنفرانس خبری گفت: «برعکس در این مطلب هرگز به اخبار جعلی و گزارش‌های غلط رسانه‌های انگلیسی درباره چین اشاره‌ای نشده است».

چین ماه فوریه، پخش برنامه‌های شبکه انگلیسی بی بی سی را در خاک خود ممنوع کرد. پس از آنکه بی بی سی مصاحبه با زنان «اویغور» را پخش کرد که می‌گفتند در اردوگاه‌های سین کیانگ (شمال غربی چین) متحمل خشونت‌های جنسی شده اند، چین پخش بی بی سی را ممنوع کرد. پکن این اتهامات را قاطعانه تکذیب کرد.

این ممنوعیت همچنین در واکنش به اقدام انگلیس در ممنوعیت پخش برنامه‌های شبکه دولتی چینی انگلیسی زبان CGTN چین انجام گرفت.

جائو لیجیان گفت: مطلبی که کارولین ویلسون منتشر کرد «دخالت در امور داخلی چین و بیانگر سیاست دوگانه انگلیس و پیش داوری‌های ایدئولوژیک و عمیقا ریشه دار است».

گفتنی است روابط چین و انگلیس به دنبال ممنوعیت بکارگیری تجهیزات مخابراتی هواوی در پروژه احداث اینترنت پرسرعت در انگلیس، بالا گرفت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سعید محمد مهدی باکری حداقل دستمزد عیسی کلانتری میلاد حاتمی چین انگلیس تنش احضار سفیر سعید محمد مهدی باکری حداقل دستمزد عیسی کلانتری میلاد حاتمی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۱۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر

ایسنا/بوشهر ۱۹ شبکه رسانه  بین‌المللی در گرامیداشت روز ملی خلیج فارس در بوشهر حضور خواهند داشت.

اسماعیل سجادی‌منش مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر افزود: رسانه‌های مهم  کشورهای ترکیه، افغانستان، روسیه، ایتالیا، لبنان، چین، عراق، امارات متحده عربی، قطر،انگلیس و آمریکا در آیین بزرگداشت روز ملی خلیج‌فارس در روز یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در بوشهر حضور خواهند داشت.
وی همچنین از حضور مدیران فرهنگی، نویسندگان و شاعران مطرح ایرانی و مدیران شبکه‌ها و خبرگزاری  داخلی و نیز چهره‌های رسانه‌ای و فرهنگی کشور از جمله العالم، پرس‌تی وی، خبرگزاری‌های ایسنا، مهر، دانشجو در این برنامه‌ها خبرداد.
وی اضافه کرد: روز یکشنبه بازدید از مکان‌های رویدادهای تاریخ مقاومت از کنسولگری سابق انگلیس در بوشهر آغاز و سپس عمارت امیریه، مجلسی ومسجدآل عصفور، قبرژنرال انگلیسی، گورستان انگلیسی‌ها در بوشهر، ساحل ریشهر(محل نبرداحمد خان تنگستانی با انگلیسی‌ها) و همچنین موزه ملی خلیج‌فارس (دوره عیلامیان پیش از اسلام در بوشهر) خاتمه پیدا می‌کند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر، برنامه روز دوشنبه را شامل حضور در عرشه شناور نظامی با حضور معاون رئیس جمهور، دو تن از وزیران و دو نفر از وزارت امورخارجه عنوان کرد.
وی تصریح کرد: برنامه‌های دیگر  شامل شرح دفاع مقدس در خلیج‌فارس، نقش مقاومت شهید نادرمهدوی، تاریخ مقاومت و موزه تاریخ اسلام  در این دو روزه توسط چهره‌های مطرح کشور اجرا می‌شود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • دولت انگلیس بخشی از محور نسل‌کشی در غزه است
  • ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش در لندن
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه‌ای خود رسید
  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • خروش مردم انگلیس در حمایت از فلسطین
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر