Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@16:19:08 GMT

وزیر راه:مردم سفر نوروزی نروند

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۸۱۷۴۵

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مردم در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا، بهتر است از انجام سفر نوروزی خود صرف نظر کنند اعلام کرد: به هیچ وجه قیمت بلیت هواپیما و قطار در ایام نوروز افزایش نمی‌یابد و برای تغییر قیمت بلیت اتوبوس نیز تصمیمی نگرفته‌ایم. ناطقان: در ایام نوروز امسال با وجود اعلام نظر وزارت بهداشت مبنی بر عدم انجام سفرهای نوروزی و ممنوعیت سفر به پنج کلانشهر و کلیه شهرهای قرمز و نارنجی، تاکنون دستورالعملی برای منع تردد وسایل حمل ونقل عمومی برون شهری صادر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته وزارت راه وشهرسازی نیز پیش از این اعلام کرده بود که افزایش ناوگان و برنامه های فوق العاده سفر در نوروز ۱۴۰۰ نداریم و ظرفیت های جابه جایی در این ایام افزایش نیافته است.

اما نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد اینکه طی روزهای گذشته زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش قیمت بلیت در بخش‌های هواپیمایی، ریلی و جاده‌ای به گوش می‌رسد و تشکل‌ها و صنوف تخصصی حمل‌ونقل برای آن درخواست خود را مطرح کرده‌اند.

محمد رجبی - رییس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی- پیش از این اعلام کرده بود: با توجه به حجم مشکلاتی که این صنعت با آن در سال‌های گذشته درگیر بوده، کرونا بر شدت این معضلات افزوده و دولت نیز هیچ گونه کمکی به ما نکرده است، درخواست داریم برای سال آینده قیمت بلیت قطار افزایش یابد.

وی افزود: در شرایطی که قیمت تمام شده و هزینه‌های صنعت عدد مشخصی را نشان می‌دهد و بسیاری از نیازهای ما مانند روغن موتور داخلی بیش از ۳ برابر افزایش یافته است و کالاهایی که وارداتی بوده و با دلار رابطه مستقیمی دارد نیز به همین میزان رشد کرده‌اند، نمی توان قیمت بلیت قطار را افزایش نداد، چرا که تنها منبع درآمد صنعت ریلی فروش بلیت است. البته می‌توان برای افزایش نیافتن قیمت بلیت قطار تسهیلاتی برای آن قائل شد تا صنایع ریلی که در دوران شیوع ویروس کرونا بیشترین آسیب را دیده‌اند و بارها از سوی مراجع ذیصلاح بابت اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی مورد تقدیر و تشکر قرار گرفته‌اند، به آستانه توقف فعالیت کشانده نشوند.

این درحالی است که محمد اسلامی –وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی کشور از نظر شیوع ویروس کرونا مردم باید سفرهای نوروزی خود را لغو کنند، در این باره اظهار کرد: به هبچ وجه افزایش قیمتی برای  بلیت قطار و هواپیما نداریم اما برای اتوبوس در طول سالیان گذشته با توجه به اینکه در ایام نوروز سفرهایشان عمدتا به صورت یکسر خالی انجام می‌شود، درصدی را اعمال می‌کردیم و پس از ایام نوروز آن را به حالت قبل بازمی‌گرداندیم. البته درباره افزایش موقت بلیت اتوبوس برای سفرهای نوروزی هنوز تصمیمی گرفته نشده و در حال بررسی است.

وی افزود: مردم در شرایط کنونی کشور از نظر شیوع ویروس کرونا و با توجه به هشدارها و توصیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهتر است از انجام سفرهای نوروزی و غیر ضروری در ایام باقی مانده امسال خودداری کنند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ضوابط، مقررات و پروتکل‌های بهداشتی برای همه حوزه‌های حمل و نقل برنامه‌ریزی و ابلاغ شده است و اگر هر کسی در اجرای این مصوبات ابلاغی کوتاهی کند، قطعا با او برخورد خواهد شد. منبع: ایسنا برچسب ها: وزیر راه ، سفر نوروزی ، بلیت ، گران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وزیر راه سفر نوروزی بلیت گران شیوع ویروس کرونا سفرهای نوروزی ایام نوروز بلیت قطار قیمت بلیت وزیر راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۱۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گران‌فروشی در مادرید: رئالی‌ها شاکی‌اند!‏

به گزارش "ورزش سه"، قیمت تماشای فوتبال در اسپانیا و آلمان ‏اختلافی به اندازه چند سال نوری دارد. هواداران اسپانیایی مدتها ‏است به قیمت بلیت‌ها در این کشور متعرضند ولی دیدارهای پیش ‏روی رئال و بایرن باعث شده به خصوص هواداران رئال مادرید به ‏شدت شاکی باشند. ‏

فردا شب دیدار رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان بین دو تیم در آلیانز ‏آره‌نا برگزار می‌شود و یک هفته بعد سانتیاگو برنابئو میزبان دیدار ‏برگشت است. مسابقاتی یکسان با بلیت‌های به شدت متفاوت. ‏

فردا شب بلیت دیدار بایرن و رئال در آلیانز قیمتی بین 19 تا 150 یورو ‏دارد. ارزان‌ترین بلیت در آلیانز به سکوهای پشت دروازه‌ها مربوط ‏می‌شود: 19 یورو. گران‌ترین بلیت که قیمتی 150 یورویی دارد بخشی از ‏ورزشگاه را شامل می‌شود که به هواداران رئال اختصاص داده شده. ‏یعنی رئالی‌ها برای تماشای بازی رفت باید بلیت 150 یورویی خریداری ‏کنند. بهای بلیت در دیگر سکوهای آلیانز به این شرح است: 70، 100 و ‌‏120 یورو. تازه این قیمتهای بالاتر مربوط به چمپیونزلیگ است و در ‏بازی‌های بوندس‌لیگا قیمت بلیت از 15 یورو تا 80 یورو نوسان دارد.‏
 

ولی در اسپانیا بهای تماشای فوتبال بسیار بالاتر است. با توجه به ‏درآمد کمتر مردم در اسپانیا، نسبت به آلمان، رفتن به استادیوم برای ‏اسپانیایی‌ها به مراتب دشوارتر است. ‏

هواداران رئال مادرید از قیمت بلیتهای دیدار برگشت رئال و بایرن ‏شاکی‌اند. با تایید فلورنتینو پرز، قیمت بلیت‌ها مشابه قیمت دیدار ‏رفت رئال و سیتی خواهد بود: از 125 یورو برای بدترین سکوها تا 445 ‏یورو برای بهترین سکوها. ‏

دیگر خبرها

  • آیا با هواپیما می‌توان سفری ارزان به مشهد داشت؟
  • توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • گران‌فروشی در مادرید: رئالی‌ها شاکی‌اند!‏
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و مراقبت جدی است
  • استمرارروند کاهشی تورم، رشدنقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و است
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است