Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@01:09:31 GMT

۱۰۰ درصد هزینه های درمانی ایثارگران تامین می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۸۱۷۴۹

۱۰۰ درصد هزینه های درمانی ایثارگران تامین می‌شود

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، روز بزرگداشت شهدا ،فرصت مغتنمی جهت تکریم از مقام شهیدانی است که بدون هیچ چشمداشتی برای امنیت و آرامش ما به نبرد با دشمنان رفتند و امروز همه ما قدردان آنها هستیم.

شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور نهادینه کردن فرهنگ بزرگداشت شهدا روز ۲۲ اسفند، سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران را رسما به عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری و همچنین در تقویم رسمی کشور به این نام‌ ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بیش از ۴۳ هزار ایثارگر را تحت پوشش خود دارد ‌و مسوولان بنیاد خدمات حمایتی و خدماتی را به این افراد ارایه می‌دهند هر چند که در برابر رشادت‌های و ایثارگری‌های آنها بسیار ناچیز است.
استان قزوین سه هزار شهید، هفت هزار و ۲۵۷ جانباز و ۶۶۵ آزاده دارد که این آمار ۱.۲ درصد جمعیت ایثارگری کشور را تشکیل می‌دهد.

ایرنا استان قزوین در آستانه ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیادشهید و امور ایثارگران با غلامرضا حقایق پور مدیرکل شهید و امور ایثارگران استان قزوین در خصوص فعالیت ها و اقدامات این نهاد در استان به گفت و گو نشست.

سالروز تاسیس بنیاد شهید همیشه زمانی برای اجرای برنامه های فرهنگی مرتبط با روحیه ایثار و شهادت بوده است، برنامه های امسال این نهاد چیست؟

گرامیداشت ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هرساله با اجرای برنامه های مختلف و متعدد فراوانی همراه است که امسال به دلیل شیوه بیماری کرونا شکل تازه ای به خود گرفته است. از این رو برنامه های این هفته با رویکرد فضای مجازی و بستر شبکه های اجتماعی تدارک دیده شده است.
امسال کنگره ملی فرشتگان تاریخ ساز به صورت استانی و ملی در قزوین برگزار شد و با تجلیل از ۲۹ خانواده شهید و جانباز شهیده خاتمه یافت.

در این کنگره برنامه فرهنگی در نظر گرفته شد که بحث تهیه کتاب یا دایره المعارف از زندگی ۲۹ نفر از شهدای زنان و جانباز استان در دستور کار قرار گرفت و به عنوان یک کار ماندگار در آینده در قالب های مختلف از جمله فیلمنامه ، نمایشنامه و آثار هنری ویژه علاقمندان مورد استفاده قرار گیرد ، که یک منبع اطلاعات خوبی برای دسترسی به اطلاعات موجود در این بخش خواهد بود.

همچنین ساخت تندیس شهدای زن در دستور کار قرار گرفته و اجرای طرح سپاس که یک طرح ملی است با رعایت پروتکل های بهداشتی در دستور کار می باشد.

به مناسبت روز شهدا تجلیل از ایثارگران و شهدای دستگاههای اجرایی با رعایت پروتکل های بهداشتی هماهنگ شده و تبلیغات محیطی و شهری مورد تاکید بوده که دستگاه‌های اجرایی ورود جدی به این موضوع داشته باشند.

شیوع بیماری کرونا چه تاثیری در روند درمانی جانبازان استان قزوین داشته است؟

با گسترش ویروس کرونا از اسفند سال گذشته فضای جامعه دچار التهاب بود که با استفاده از امکانات استانی و سازمان مرکزی اندیشیده شده بیش از هفت هزار پک بهداشتی در اختیار جامعه ایثارگر استان قرار گیرد، هر چند با همه تلاش های انجام شده متاسفانه ۷۰ نفر از ایثارگران قزوینی را بر اثر بیماری کرونا از دست دادیم.

در بحث درمانی نیز هزینه های بیماران مبتلا به ویروس کرونا به صورت کامل پرداخت شد و مهم ترین اولویت بنیاد شهید و امور ایثارگران این بوده است که جامعه ایثار گر و خانواده شهدا مشکل هزینه درمان بیماری را نداشته باشند، چرا که برابر ماده ۱۳ قانون ، هزینه های درمانی این افراد ۱۰۰ درصد با بنیاد شهید است و جامعه ایثارگر هیچ گونه هزینه ای پرداخت نخواهند کرد و از این رو با تکمیل پوشش های بیمه ای تلاش کردیم تا تمامی هزینه های درمانی این جامعه پرداخت شود.

در حال حاضر هفت هزار و ۵۰۰ ایثارگر قزوینی دارای بیمه همگانی و ۲۲ هزار ایثارگر این استان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند و بخشی نیز زیر نظر نیروهای مسلح می باشند و در قالب بیمه های تکمیلی، بیمه های پایه و پرداخت هزینه های بنیادی تلاش کردیم تا ایثارگران و خانواده هایشان به جز دغدغه روند درمان درگیر مشکلات جانبی و هزینه های درمان نباشند.

بیمه تکمیلی بنیاد جزو بیمه های موفق بشمار می رود و تمامی بیمارستان های استان قزوین اعم از خصوصی، دولتی و داروخانه‌ها و مراکز درمانی و متخصصین موظف به ارائه خدمات به جامعه ایثارگر هستند.
هر چند طی دو سال اخیر بحث درمان ایثارگران دچار چالش شده بود ولی امسال خوشبختانه این مشکلات با تامین اعتبار مورد نظر مرتفع شده است .

جامعه ایثارگران اعم از جانبازان و خانواده‌های آنها، همسران، فرزندان و والدین شهدای استان قزوین می‌توانند با مراجعه روزانه و شبانه‌ به مراکز پزشکی طرف قرارداد بنیاد شهید استان، خدمات مورد نیاز خود را در حوزه‌ی درمان و بهداشت دریافت کنند.

تلاش داریم مشکلات درمانی جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان را به حداقل برسانیم چرا که اعتقاد و باور داریم که نباید جانبازان و خانواده های معظم شهدا در زمینه دریافت خدمات درمانی هیچ گونه دغدغه و نگرانی داشته باشند.

سهم جامعه ایثارگری قزوین از واکسن کرونا چقدر بوده است؟

واکسن کرونا در مرحله نخست به جانبازان نخاعی، دو چشم نابینا، شیمیایی شدید، ۲ پا قطع و والدین دو شهید در این استان تزریق می‌شود.

توزیع واکسن کرونا ویژه جامعه ایثارگر و جانبازان پرخطر از هفته گذشته در استان قزوین آغاز شده و در فاز اول ۳۰ نفر از این افراد در بیمارستان ولایت واکسینه شدند و با برنامه ریزی های انجام شده در گروه‌های پنج نفره تا سقف ۸۰ نفر کار واکسیناسیون کرونا انجام خواهد شد و امیدواریم به مرور با افزایش سهمیه جانبازان شیمیایی ، صعب العلاج ،پرخطر و والدین شهدا انجام‌شود .

ساماندهی گلزار شهدا به عنوان یکی از اصلی ترین مطالبات خانواده شهدا در قزوین در چه مرحله ای قرار دارد؟

به منظور جلب رضایت خانواده شهدا روند اجرای ساماندهی گلزار شهدا با اقدامات خوبی که انجام گرفت امسال ۱۷ گلزار در سطح استان ساماندهی و بازسازی شد.
همچنین امسال در برخی از شهرها استان قزوین المان های شهدا با اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان افتتاح شد و سال آینده نزدیک برای ۲۴ گلزار شهدای روستایی برنامه ریزی شده است که در کارگروه مطرح و در صورت تامین منابع در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در مجموع ۳۸۸ گلزار شهدا شهری و روستایی در سطح استان قزوین وجود دارد.

چه تدبیری برای اشتغال جامعه ایثارگری اندیشیده شده است؟

اشتغال جامعه ایثارگر یکی از چالش های اساسی در شرایط امروزی است ، از این رو ظرفیت ویژه ای برای این کار در نظر گرفته شده و براساس موارد قانونی جامع، سهمیه ای برای جانبازان بالای ۲۵ درصد و فرزندان شهدا در نظر گرفته شده است. سهمیه پنج درصدی برای جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه در نظر گرفته شده است.

امسال ۴۰۰ نفر ظرفیت استخدام داریم و این در حالی است که یکهزار و ۴۰۰‌ نفر نیز واجد شرایط و متقاضی هستند که هر ساله به دلیل افزایش فارغ التحصیلان تعداد این افراد نیز بیشتر می شود

در بحث اشتغال نیازمند فرهنگ سازی هستیم تا زمانی که جوانان ما به دنبال پست دولتی و میز مدیریتی و یک حقوق ثابت هستند اشتغال در جامعه ما با چالش مواجه خواهد بود ، با این حال برای اشتغالزایی یکسری وام های قرض الحسنه و یارانه ای پرداخت شده است .

سهمیه استخدام ایثارگران بند ج ماده ۸۸ تکلیفی است که دولت در قبال فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد دارد، خوشبختانه امسال در دولت دستور استخدام ۱۲ هزار را صادر شده است.

مهمترین چالش در بحث اشتغال جامعه ایثارگران استقبال نکردن آنها از ظرفیت های بخش خصوصی است ، ۸۰ درصد این افراد حاضر به کار کردن در مراکز بخش خصوصی نیستند و به دنبال مشاغل رسمی و دولتی هستند که برای کاهش مشکلات این قشر پرداخت تسهیلات اشتغال در نظر گرفته شده است.

مقرر شده است تا ۲۵ درصد مشاغل خانگی به ایثارگران اختصاص یابد و افرادی که مایل به استفاده از وام های اشتغال هستند با کمک معاون اقتصادی استانداری قزوین این شرایط در سال آینده مهیا شده است.

براساس ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی مقرر شد به ایثارگران ۲۵ درصد از سهمیه استخدامی‌های دستگاه‌ها اختصاص داده شود و برای اشتغال افرادی که شرایط استخدام را ندارند نیز تلاش شده تا از طریق پرداخت‌های وام‌های اشتغالزایی زمینه اشتغال آنها نیز فراهم شود.

پرداخت وام، جذب ۲۵ درصدی استخدام در دستگاه‌های اجرایی و برگزاری دورهای مهارت‌آموزی ازجمله اقدامات اشتغالزایی بنیاد شهید به شمار می رود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سعید محمد مهدی باکری حداقل دستمزد عیسی کلانتری میلاد حاتمی بنیاد شهید ایثارگران هزینه درمان تامین هزینه سعید محمد مهدی باکری حداقل دستمزد عیسی کلانتری میلاد حاتمی بنیاد شهید و امور ایثارگران سالروز تاسیس بنیاد نظر گرفته شده هزینه های درمان نظر گرفته شد جامعه ایثارگر دستور کار استان قزوین گلزار شهدا ۲۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۱۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران

سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر بخواهیم مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران را کاهش دهیم نیازمند ۲۹۰ همت هستیم در حالی که تا کنون توانسته ایم تنها ۹۰ همت را در طول سال تأمین کنیم. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، محمود پاکدل سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در آیین تودیع و معارفه مدیر کل بنیادشهید و امور ایثارگران البرز که در سالن اجتماعات بنیاد شهید البرز برگزار شد، با اعلام این مطلب گفت: بودجه سال گذشته بنباد شهید و امور ایثارگران هزار میلیارد تومان بوده که  امسال با تلاش فراوان به حدود 90 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در کشور 649 هزار نفر جانباز سالمند هستند که نیازمند رسیدگی و مراقبت های خاص بوده و این بنیاد وظیفه پیگیری سلامت این عزیزان را بر عهده دارد. همچنین 61 هزار نفر نیز به عنوان همسران شهدا هستند که وارد کهنسالی می شوند، چرا که میانگین سنی 60 سال دارند و‌ باید نیازهای آنها را برطرف کرد.

 سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به تغییر و اصلاح برخی از قوانین مرتبط با ایثارگران اشاره کرده و اظهار داشت: برخی از قوانین مربوط به ایثارگری می بایست تغییر و اصلاح شود که نیازمند توجه نمایندگان مجلس هستیم تا بتوان بیشتر و مؤثرتر به خانواده شهدا و ایثارگران خدمات‌رسانی کرد. به عنوان مثال تغییراتی باید در بند چ قانون ششم توسعه که در برنامه توسعه هفتم نیز به آن اشاره شده، ایجاد کرد تا از این طریق بتوان خدمات بهتری را به جانبازان و خانواده شهدا در عرصه استخدام ها داشت.

پاکدل در پایان به استفاده بنیاد شهید از نیروهای داخل بنیاد و بومی اشاره کرده و اظهار داشت: سیاست این سازمان بر این است  که از همکارانی که تجربه و از خود بنیاد است و دارای تجربه بوده استفاده شود و خدا را شکر که امروز فردی که در این مسند قرار می گیرد از بدنه بنیاد شهید و آشنا به موضوعات و مشکلات خانواده شهدا می باشد. 

لازم به توضیح است در این آیین از زحمات سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور جانبازان استان البرز تقدیر و حکم سرپرستی امیرحسین دانشی‌کهن را اعطا کردند.

انتهای پیام/  

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های جامعه ایثارگری دیلم استفاده می‌شود
  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • «وعده صادق» یاس و ناامیدی را بیش از پیش بر دل دشمنان افکند
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است