Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیوید بیزلی» مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا که به یمن سفر کرده بود، خواستار برقراری فوری صلح در این کشور شد.

بیزلی در جریان سفر دو روزه خود به یمن، گفت که یمن در آستانه قحطی قرار دارد و آنچه در این کشور رخ می‌دهد، لکه ننگی بر پیشانی بشریت است.

 شبکه خبری المیادین به نقل از این مسئول بین‌المللی گزارش داد، بیش از نیمی از ساکنان یمن از کمبود شدید غذا رنج می‌برند و میانگین سوء تغذیه حاد در میان کودکان زیر پنج سال به ده و نیم درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد، وضعیت سوء تغذیه کودکان یمنی رو به وخامت است و بیش از ۴۰۰ هزار کودک از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند و اگر در سریعترین زمان ممکن مداوا نشوند، از دنیا خواهند رفت.

این در حالی است که «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن و رئیس کمیته عالی انقلاب یمن چندی پیش  گفت که برنامه جهانی غذا، طبق سیاست‌های آمریکا اقدام به توزیع کمک‌ها می‌کند.

الحوثی بیزلی را به ممانعت از ورود کمک‌ها به صنعاء و استان‌های تحت کنترل آن و همچنین نقش‌آفرینی در عدم ورود فرآورده‌های نفتی به این استان‌ها متهم کرد و گفت که این سازمان جهانی، به بهانه نبود توافقی در این زمینه مانع رسیدن کمک‌ها می‌شود.

بیزلی اما در ادامه پیش‌بینی کرد که احتمالا نیمی از کودکان یمن (دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر) در سال جاری، دچار سوء تغذیه حاد شوند و میلیونها یمنی نیز در آستانه قحطی قرار دارند.

این مسئول برنامه جهانی غذا خاطر نشان کرد، اینها صرفا آمار نیست، بلکه انسانهای واقعی هستند که در آستانه مرگ قرار دارند، ولی راه حل ساده است: تأمین غذا.

وی در جریان بازدید از یک بیمارستان گفت: «پس از گذشت شش سال از جنگ، وخامت اقتصادی، کمبود درآمد، در این اتاق بیمارستان حضور دارم؛ جایی که این کودک بستری است و عملا در آستانه مرگ قرار دارد؛ زیرا نه غذایی دارند و نه تجهیزات پزشکی».

بیزلی با تأکید بر پایان جنگ علیه ملت یمن و حمایت مالی، غذایی و پزشکی، خاطر نشان کرد، در بیمارستانهای یمن، صدایی از کودکان نمی‌شنویم؛ زیرا «کودکان به حدی از بیماری و ضعف شدید رنج می‌برند که نمی‌توانند گریه کنند».

این حجم از ویرانی، معلول آغاز جنگی است که عربستان سعودی از فروردین ۱۳۹۴، آن را کلید زد تا به زعم خود بتواند رئیس جمهور مستعفی یمن را مجددا به قدرت بازگرداند.

عربستان سعودی پس از گذشت چندین سال از آغاز این تجاوز گسترده که با چراغ سبز و حمایت آمریکا و همپیمانان این کشور صورت گرفت، نه تنها نتوانست به اهداف خود دست یابد، بلکه صدها هزار نفر از ملت یمن را به خاک و خون کشیده است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: برنامه جهانی غذا برنامه جهانی غذا سوء تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۲۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است

حجت الاسلام محرمعلی چراغی در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، در سخنانی اظهار داشت: امروز به عینه‌ شاهد توطئه های شومی از سوی دشمنان علیه اسلام هستیم.
 
کارشناس ادیان و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: در این میان شاهد جنگ اسرائیل با مردم غزه از یک سو و از سوی دیگر هجمه فرهنگی علیه مسلمین و باورهای دینی آنان هستیم.
 
حجت الاسلام چراغی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: دشمن به خوبی می‌داند که نمی‌تواند در یک جبهه علیه جهان اسلام اعلام نبرد کند بنابراین با اعمال یک جنگ چند جانبه و ترکیبی به دنبال تقابل و تضعیف و حتی از بین بردن دین اسلام است.
 
کارشناس ادیان و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد: بارزترین نماد دشمنی کشورهای غربی و اروپایی ها با دین مبین اسلام تلاش آنان برای گسترش اسلام هراسی در سطح بین المللی است.
 
این استاد حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: بنابراین باید با استفاده از امکانات لازم چهره واقعی و راستین دین مبین اسلام که آیینی رحمانی است را به جهانیان بشناسانیم و خود افکار جهان درباره این دین آسمانی و رحمانی خود قضاوت کنند.
 
وی در پایان سخنان خود ضمن محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰۰ روز از تهاجم صهیونیست‌ها به غزه می‌گذرد ولی در این مدت هیچ کدام از کشورهای جهان و حتی دولت های اسلامی به جز ایران و یمن در مقابل این نسل کشی بزرگ از خود واکنش نشان ندادند که این برای بشریت مایه شرمساری است.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • هفته زمین پاک
  • 200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است
  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • «کودک شو» : تلاش بودجه‌سوز برای استمرار یک تجربه‌ی تمام‌شده