Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@01:54:56 GMT

رصد عملکرد قلب با اسپیکر هوشمند

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۸۲۰۷۲

رصد عملکرد قلب با اسپیکر هوشمند

محققان سامانه ای را بر پایه هوش مصنوعی ابداع کرده‌اند که می‌تواند عملکرد قلب انسان را با استفاده از اسپیکرهای هوشمند اندازه‌گیری کند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، از اسپیکرهای «اکو» شرکت آمازون و سایر اسپیکرهای هوشمند مانند «گوگل هوم» می توان برای نظارت بر ریتم قلب یک فرد استفاده کرد.

این محققان دستگاهی مجهز به هوش مصنوعی ابداع کردند که با استفاده از ابزارهای مشابه موجود در اسپیکرهای هوشمند، ضربان های قلب منظم و نامنظم را کنترل می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمونه اولیه این دستگاه که در آزمایشگاه ساخته شده است می تواند در آینده در اسپیکرها نیز گنجانده شود. مشخص شده است که این دستگاه تقریباً به اندازه دستگاه های پزشکی در بیمارستان ها مناسب است.

این دستگاه زمانی که فرد در فاصله یک تا دو فوتی (۳۰.۴۸ سانتی متری تا ۶۰.۹۶ سانتی متری) از اسپیکر هوشمند قرار می گیرد، شروع به جستجوی ضربان قلب وی می کند. سپس این سیستم یک صدای پیوسته نامفهوم پخش می کند که از فرد بازتاب می شود و به بلندگوها باز می گردد.

این سیستم  بر اساس نحوه تغییر صدای بازگشتی کار می کند و می تواند حرکات از جمله بالا و پایین آمدن قفسه سینه هنگام تنفس را مجزا کند.

محققان می گویند این اولین بار است که پزشکان می توانند بدون تماس فیزیکی ضربان قلب منظم و نامنظم را کنترل کنند.

آریتمی قلبی یا ریتم و تپش نامنظم قلب زمانی اتفاق می‌افتد که ضربان الکتریکی قلب به درستی کار نکرده و تپش قلب را تنظیم نکند. آریتمی قلب ضربان نامنظم قلب است. در این حالت قلب ممکن است خیلی سریع، خیلی کند یا نامنظم کار کند. آریتمی قلبی زمانی رخ می‌دهد که سیگنال‌های الکتریکی قلب که ضربان قلب را تنظیم می‌کنند به درستی کار نمی‌کنند. به عنوان مثال، برخی افراد مبتلا به نارسایی قلب ممکن است تپش قلب و ضربان نامنظم داشته باشند. یکی از علل آریتمی قلبی نارسایی قلب است.

بسیاری از آریتمی های قلب بی ضرر هستند. با این حال، اگر ضربان قلب به طور خاص غیر طبیعی و همراه با بیماری های قلبی باشد، ممکن است خطر جدی برای سلامتی فرد ایجاد کند./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آریتمی قلب ضربان قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۲۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند

تین نیوز

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مدرک مورد نیاز را برای دریافت کارت هوشمند رانندگی ناوگان عمومی اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز، بر اساس بخشنامه تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای که به امضای داریوش امانی رئیس این سازمان رسیده، مدرک مورد نیاز برای دریافت کارت هوشمند رانندگی، به مدت یک سال از تاریخ ابلاغ این بخشنامه و برای آخرین بار،  سوم راهنمایی، سیکل، پایان دوره متوسطه اول و یا معادل آن اعلام شد.

برای اطلاع از جزییات بیشتر بخشنامه زیر را بخوانید.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کاربرد قفل کرکره برقی هوشمند
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • گوشی هوشمند به "کنترل تلویزیون" تبدیل می‌شود
  • ◄ کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان
  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند
  • طراحی ضربان‌ساز قلبی که تا ۳۰۰ سال در بدن کار می‌کند!
  • نصب یک هزار و ۹۲۶ کنتور هوشمند برق در شاهرود
  • نصب ۳۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۴ اصفهان
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان