Web Analytics Made Easy - Statcounter

بحرالعلومی گفت: جایگاه برتر کانون های مساجد استان اردبیل در رویداد ملی «فهما» ستودنی است و امیدواریم در طرح ملی «ایران قوی» نیز بتواند به جایگاه شایسته خود برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «عبدالله بحرالعلومی» شامگاه دیروز (20 اسفندماه) در آئین تجلیل از فعالان کانون‌های مساجد استان اردبیل در جوار بارگاه ملکوتی امامزاده سید صدرالدین (ع) گفت: مساجد آئینه تمامی نمای فرهنگ و هنر آن جامعه است و مساجد برجای مانده از گذشته نشان می دهد که با چه غنای فرهنگی در کشور بنا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که مساجد یک کارکرد مهم فرهنگی نیز دارد که از ظرفیت به خوبی بهره برداری شود و کانون ها این خلا را در مساجد پر کرده اند.

 

این مقام مسئول یادآور شد: کانون های مساجد در سال های اخیر در کشور خوش درخشیده اند و کسب رتبه های برتر در رویدادهای مهم ملی نشان از تلاش و جدیت جوانان فرهنگی در کانون ها را دارد.

 

بحرالعلومی افزود: جایگاه برتر کانون های مساجد استان اردبیل در رویداد ملی «فهما» ستودنی است و امیدواریم در طرح ملی «ایران قوی» نیز بتواند به جایگاه شایسته خود برسد.

 

وی خاطر نشان کرد: البته به گواه اسناد تاریخی پتانسیل بالای فرهنگی در استان اردبیل با توجه به جایگاه ترویج تشیع از این استان را دارد و حضور فعال جوانان در عرصه فرهنگی این شهر به پیشینه تاریخی آن باز می گردد.

 

در ادامه «نادر سقاء» با اشاره به اینکه فعالان کانون های مساجد در برنامه های ملی همیشه سنگ تمام گذاشته اند، اظهار داشت: هم اکنون 19 کانون فرهنگی هنری به مرحله نیمه نهایی طرح ملی «ایران قوی» راه یافته اند و بزودی کانون های برتر کشور معرفی خواهند شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل عنوان کرد: از تک تک برادران و خواهران که در برنامه های فرهنگی به ویژه اجرای طرح ملی «ایران قوی» در کانون ها متحمل زحمت شده اند تقدیر و تشکر می کنم و امیدواریم بتوانیم استان اردبیل جایگاه شایسته ای در این رویداد را کسب کند.

 

وی ادامه داد: متاسفانه شیوع بیماری کرونا این مراسم تجلیل که هر ساله با شکوه برزگ و با حضور همه فعالان فرهنگی استان برگزار می شد امسال به صورت محدود در جوار بارگاه امام زاده سید صدرالدین (ع) برگزار شد.

 

سقاء اضافه کرد: البته در بحث بیماری کرونا فعالان کانون های زحمات زیادی را متحمل شده اند از ضدعفونی تا تولید ماسک و حضور در مراکز درمانی برای کمک به کادر درمان و توزیع کمک های مومنانه در مناسبت های مختلف البته با همکاری ادارات و سازمان های مختلف را در کارنامه فعالیت های اجتماعی خود ثبت کردند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اعلام داشت: با شیوع بیماری کرونا در سطج جامعه نه حتی برنامه فرهنگی تعطیل نشد بلکه به صورت مجازی فعالیت ها نیز افزایش چشمگیر نیز داشت.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی ایران قوی رویداد ملی فهما ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل فعالان کانون های مساجد ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های مساجد اردبیل کانون های مساجد استان اردبیل ایران قوی کانون ها طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۲۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها

 حجت‌الاسلام والمسلمین کمال خداداده در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد،گفت: در دهه کرامت برای برگزاری جشن‌ها، خادمان دو آستان مقدس رضوی و حضرت معصومه (س) در تمام شهر‌ها حضور پیدا خواهند کرد.

رئیس ستاد ملی دهه کرامت با اشاره به اینکه کنگره‌ها و همایش‌های بزرگی در سراسر کشور پیش بینی شده است، گفت: جشنواره بنیاد امام رضا (ع) در موضوعات مختلف هنری و نمایشی درحال برگزاری است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه برای پیشبرد این برنامه‌ها نیازمند حمایت مردم هستیم، عنوان کرد: ستاد کانون‌های مساجد نیز تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نیز متولی برگزاری ویژه برنامه‌ها باشند.

 خداداده با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران یک محل جریان‌ساز و اثرگذار است، عنوان کرد: حضور مردم در مسجد مقدس جمکران به مناسبت‌های مختلف نشان از عشق و ارادت مردم به حضرت حجت (عج) است.

رئیس ستاد ملی دهه کرامت با بیان اینکه امروز جریان فرهنگی و تبلیغی در کشور تعطیل نیست، گفت: اینکه امروز شاهد حضور خیل عظیم جوانان و دانش آموزان در اعتکاف هستیم نشان از تاثیر جریانات فرهنگی دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • قانون‌گذاری‌های جدید حمایت از معلمان اعمال شود
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • تنگناهای اقتصادی، ذره‌ای از قداست کار معلمی کم نمی‌کند
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • ۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود