Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@11:51:31 GMT

هنر خورشیدی که سعید بود

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۸۲۷۵۶

هنر خورشیدی که سعید بود

امیر علی‌اکبر بیک، فعال فرهنگی و اجتماعی و از دوستان نزدیک سعید خورشیدی*، به مناسبت سالگرد عروج این مجاهد فرهنگی قزوین و خادم اربعین حسینی(ع)، نوشت:

مسؤولیت دادن به جوانان و نیرو پروری از ویژگی‌های بارز سعیدآقا بود. آشنایی من با ایشان به سال ۸۲ و در جریان برگزاری جشن میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعیدآقا مسؤولیت پذیرایی این جشن را به من واگذار کرد، من آن سال یک نوجوان دبیرستانی بودم که با یک مسؤولیت جدی و مهم روبه‌رو شده بودم. این هنر سعید خورشیدی بود که برای رشد جوانان به آنان فضا و بها می‌داد و در این راه خطرها را می‌پذیرفت، ریسک می‌کرد، به رویش‌ها اهمیت می‌داد و از هر برنامه‌ای برای گسترش دایرهٔ حضور جوانان در هیئت و جذب نیروهای جدید بهره می‌برد. از آن به بعد سعید مرا با مبانی ارزشمند هیئت و مجموعه‌های انقلابی بیشتر آشنا کرد. او روحیه‌ای داشت که به هر کاری دست می‌زد و هیچ‌کاری را مخصوصاً در فضای هیئت و برنامه‌های اهل‌بیت(ع) دون شأن خود نمی‌دانست، از پذیرایی کردن از میهمانان گرفته تا جفت کردن کفش حاضران در هیئت یا نصب پوستر و پلاکارد و هر کار دیگری که شاید فکر انجام آن هم از سوی مسؤول هیئت تعجب‌آور باشد.

پس از مدتی، زمانی که سعید استعدادم را در زمینهٔ اجرای مراسم‌ها دید، با تلاش و محبت و با نیت خیر زمینهٔ حضور در برنامه‌های صدا‌وسیما و آزمون‌های ورودی این سازمان را برایم فراهم کرد. سعید خورشیدی برای من مشاوری امین و دلسوز بود و در همهٔ مراحل زندگی به من کمک کرد و همیشه بدون منت همراهم بود و بدون هیچ ترس و واهمه‌ و ملاحظه‌ای و با افتخار همیشه از او مشورت می‌گرفتم و به جرأت می‌توانم بگویم که هرگز خلاف نظر او در زندگی رفتار نکردم. در فراز و نشیب‌هایی که در زندگی داشتم سعید خورشیدی ملجأ و پناه من بود و در زندگی شخصی و خصوصی‌ترین مسائل مانند ازدواج یا مسائل هیئت و ارتباط با سایر اعضا و یا در خصوص مسائل مهم کاری در صداوسیما و در هر جای دیگری حلال مشکلاتم سعیدآقا بود. در جلسات خانوادگی و دورهمی‌ها، سعید میاندار شوخ‌طبعی و بگو و بخند با بچه‌ها بود، در جلسات یکشنبه‌های هیئت انصارالصلاه که در منازل اعضای متأهل هیئت برگزار می‌شد حضور سعید مثل همیشه محور و ستون بود، وقتی سعید خورشیدی نبود گویا یک چیز کم است یا وقتی سعید در برنامهٔ دعای کمیل شب‌های جمعه که در منزل پدری ایشان برگزار می‌شد حضور نداشت انگار جلسه ناقص است و همه یک چیز را گم کرده‌اند.

سعید همکار مورد اعتماد، همراه و همدم من در مسافرت‌های مختلف مانند راهیان نور، مشهد، کربلا و اربعین بود، بسیار خوش‌سفر و خنده‌رو بود و همیشه از بودن در کنار او لذت می‌بردم. چیزی که همواره برای سعید از اهمیت به‌سزایی برخوردار بود اقامهٔ نماز اول وقت تحت هر شرایطی بود. خیلی به این مسئله اهمیت می‌داد. حتی در مسافرت‌ها در بحرانی‌ترین شرایط نیز به‌شدت روی نماز اول وقت حساس بود. جلو می‌ایستاد و ما پشت سر او نماز را به جماعت می‌خواندیم. در سفرهای خانوادگی که می‌رفتیم، به همسرش در نگه‌داری بچه‌ها خیلی کمک می‌کرد، و به پسرش محمدعلی نیز مسؤولیت می‌داد تا مسؤولیت‌پذیر بار بیاید. بعد از سعید گویا دنیای ما خالی شده است. هر جا می‌خواستیم برویم با هم بودیم و به من خبر می‌داد، این اولین سفری بود که بی ما رفت و ما را این‌گونه چشم انتظار گذاشت و ما هر لحظه و هر دم در انتظاریم تا به او ملحق شویم.

*به گزارش خبرگزاری فارس، مرحوم سعید خورشیدی از چهره‌های اثرگذار و برجسته فرهنگی و اجتماعی استان قزوین بود. او علاوه بر مسئولیت‌هایی مانند معاون امورجوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین و معاونت صداوسیمای استان قزوین، مسئولیت هیئت انصارالصلاه و نیز دبیر ستاد اربعین استان قزوین را برعهده داشت. این مجاهد فرهنگی سال گذشته براثر ابتلا به کرونا دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فعال فرهنگی دیدگاه سعید خورشیدی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۲۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فجرسپاسی 0 - گل‌گهر 3: خط و نشان در جام حذفی

به گزارش "ورزش ‌سه"، تیم فوتبال گل گهر سیرجان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال میهمان فجرسپاسی شیراز بود که این دیدار در نهایت با نتیجه 3 بر صفر به سود شاگردان مارینوس اوزونیدیس به پایان رسید. در این مسابقه با وجود اینکه تیم میزبان شروع بهتری داشت و یکی دو موقعیت نصفه و نیمه در دقایق ابتدایی ایجاد کرد، اما این سعید سحرخیزان مهاجم جوان سرمه‌ای پوشان بود که روی یک پاس تماشایی دیگر از روبرتو تورس حساب کار را در دقیقه 14 و در حضور پرشور تماشاگران شیرازی یک بر صفر کرد.

پس از این گل تلاش بازیکنان فجر در ورزشگاه خانگی برای به تساوی کشاندن کار آغاز شد، اما نتیجه‌ای در پی نداشت و نیمه اول با همان یک گل به پایان رسید.

ویدئو: 331095

با شروع نیمه دوم شاگردان مهدی رجب زاده تهاجمی تر کارشان را دنبال کردند و دو سه موقعیت جدی هم ایجاد کردند که محمدرضا اخباری با واکنش‌های مطمئن خود مانع از گلزنی تیم میزبان شد. درنهایت پس از دفع این حملات خطرناک تیم فوتبال گل گهر روی ضدحمله‌ای سریع در دقیقه 78 با پاس تیکدری و ضربه دقیق تورس به گل دوم رسید و در دقیقه 85 هم در میان بهت و حیرت هواداران غمگین شیرازی گل سوم با ضربه مسعود زائرکاظمینی به ثمر رسید.

با این نتیجه گل‌گهر ضمن رسیدن به جمع 8 تیم برتر رقابت‌های جام حذفی امسال نشان داد که می‌تواند یکی از مدعیان قهرمانی هم باشد.

جمعه 7 اردیبهشت ماه؛ ورزشگاه حافظیه شیراز
داور: حسین زمانی
کمک‌ها: مهدی شفیعی - سجاد ایرانپور

ترکیب فجرسپاسی برابر گل‌گهر 
احمد محرابی، میثم مرادی، آرام عباسی، شاهین طاهرخانی، علی فتحی، علی نجفی، سعید زارع، حمید ملکی، محمدرضا فلاحیان، محسن سیفی و عباس بوعذار
سرمربی: مهدی رجب زاده

ترکیب گل‌گهر برابر فجرسپاسی
محمدرضا اخباری، ابوالفضل رزاق‌پور، علیرضا علیزاده، بهنام برزای، علیرضا کوشکی، مهدی تیکدری، سعید سحرخیزان، روبرتو تورس، سامان فلاح، قائم اسلامی‌خواه و بایناما
سرمربی: مارینوس اوزونیدیس

شرح گل ها

گل‌گهر (1-0): در دقیقه 14 ارسال تماشایی روبرتو تورس در محوطه جریمه به سعید سحرخیزان رسید و او هم با یک ضربه سر کارساز توانست جهت توپ را برای ثبت گل اول تیمش تغییر بدهد.

ویدئو: 331065

گل‌گهر (2-0): در دقیقه 78 نفوذ مهدی تیکدری و پاس دقیق و رو به عقب او به محوطه جریمه برای تورس گل دوم را رقم زد. ستاره اسپانیایی که گل اول را ساخته بود، اینبار نشان داد در زدن ضربات نهایی هم تبحر دارد و با یک بغل پای دیدنی دومین گل تیمش را ثبت کرد.

ویدئو: 331086

گل‌گهر (3-0): در شرایطی که تیم فجر ناامیدانه به دنبال جبران کار بود، یک توپ سرگردان در میان بازیکنان فجر و گل گهر به محوطه جریمه تیم میزبان رسید ولی پیش از اینکه گل تیم فجر از دروازه بیرون بیاید، زائرکاظمینی هوشمندانه و با یک ضربه آرام گل سوم را در دقیقه 85 ثبت کرد.

ویدئو: 331089

دیگر خبرها

  • عکس| ماجرای مصدومیت شدید سعید آقاخانی چیست؟/ حال کارگردان نون خ خوب است
  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه
  • سعید واسعی؛ از پشت دروازه فولاد تا نوک خط حمله مس رفسنجان
  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد
  • احمدعباسی: ما اینجاییم تا قهرمان شویم
  • فجرسپاسی 0 - گل‌گهر 3: خط و نشان در جام حذفی
  • ستاره تیم ملی در یک قدمی آقای گلی جام ملت‌ها
  • عمو کاووس نون خ چگونه بازیگر شد؟!
  • دانلود پدرخوانده فصل ۳ قسمت ۱ اول ( قسمت 1 فصل 3 پدرخوانده ) با حجم نیمه رایگان
  • خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان +فیلم