Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-02@22:42:29 GMT

یادداشت| تحفه معراج به امت اسلامی نماز بود

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۸۲۹۷۴

یادداشت| تحفه معراج به امت اسلامی نماز بود

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، ماموستا «جلال مرادی» امام جمعه شهرستان دیواندره در یادداشتی درباره معراج پیامبر اسلام (ص) نوشت: اسراء به نص قرآن در اولین آیه سوره اسراء ثابت است و معراج به حدیث صحیح امام بخاری و مسلم و اشاره چند آیه در سوره نجم ثابت است و این مسافرت به نظر جمهور فقهاء و محدثین و متکلمین و مورخین با جسم و روح در یک شب بوده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 انگیزه اسراء و معراج تجدید قوت و ارائه تاکتیک جدید و یک تشکر الهی و تشویق به صبر بیشتر و توکل زیادتر به خداوند متعال بود؛ در این ملاقات خداوند به پیامبر و امتش تحفه و هدیه ای می دهد که همان نماز است تمام ارکان اسلام و عبادات دیگر با واسطه جبرئیل بر پیامبر و امتش فرض شده اند اما نماز مستقیما و بدون هیچگونه واسطه ای بر پیامبر(ص) و امتش فرض می گردد تا هر کدام از امت محمد(ص) در هر وقتی از شبانه‌روز بتوانند با کرنش و سجده در مقابل خالق کائنات عروجی متعالی و روحانی بسوی خداوند متعال داشته باشند.

 سفر اسراء و معراج را اگر با عقل عادی بررسی کنیم به نتیجه نخواهیم رسید و اگر آن را با معیار ایمان به معنویت و ایمان به معجزه و آنرا به عنوان یک معجزه بررسی کنیم تأييد آن امري عادی است در حالیکه یک جن (عفریت) می تواند در یک طرفه العین تخت و میز سلطنتی بلقیس را در چشم به هم زدنی از صنعاء یمن به قدس حمل کند و ما این اقدام را معجزه حضرت سلیمان (ع) می دانیم.  

بلاشک معجزه خاتم الانبیاء نيز خاتم سایر معجزات است و اسراء برای خداوند و پیامبرش یک امر عادی است .

 وقتی که به وسیله‌ی فضا پیماها و هواپیماهای سریع السیر انسان فضا و مکانهای دوراز دسترس را در زمانی کم، طی می‌کند، وقتی که در دنیای مجازی در عرض ثانیه‌ای صوت و تصویر به وسیله انسانها در تمام نقاط دنیا به یکدیگر می‌رسد، پذیرش این حادثه از طرف رسول الله (ص) محبوبترین مخلوق خدا به وسیله پروردگار خالق  و یکتا برای ما خیلی آسان و سهل تر از انسانهای قدیمی خواهد بود  و به راحتی قابل درک و پذیرش است.

در مسجد الاقصی همه ی پیامبران از آدم تا خاتم جمع هستند و همه به پیامبر اقتدا می کنند و پیامبر، امام آنها در نماز می شود تا این مسأله به همه ی عالم بشریت بازگو گردد که با آمدن محمد(ص) و رسالت او دیگر تمامی ادیان انبیای قبلی منسوخ گردیده و همه ی انبیاء براساس عهدی که با خدا بسته اند پیرو و متبع رسول الله صلی الله علیه وسلم هستند.  

 ابراهیم علیه السلام به پیامبر می گوید از طرف من سلام امتت را برسان و به آنها بگو که جنت خاک پاک و حاصلخیز و آب گوارایی دارد و کاشتن درختهای آن با ذکر سبحان الله و الحمد لله و لا اله الا الله و الله اکبر است  و در روایتی دیگر آمده که کاشتن درختهای بهشت با ذکر لا حول و لا قوة إلابالله العلي العظيم صورت مي گیرد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۲۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه اعلام کرد: نماز جمعه    14 اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه اقامه می‌شود.

  پیش از خطبه ها؛   حجت الاسلام میرزایی ،  مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)   آذربایجان غربی در سخنانی به

تبیین اهمیت و الزامات تعلیم و تربیت مهدوی خواهد پرداخت.

مصلی امام خمینی ارومیه از ساعت ده و نیم پذیرای همشهریان خواهد بود.

 

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب در حاشیه نامه یکی از مسئولان امور قرآنی چه نوشتند؟
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • تأکید رهبر انقلاب بر فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی
  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند
  • فیلم/ حضور خادمین مسجد جمکران در معراج شهدای تهران
  • نرمخویی و مدارا از خصوصیات پیامبر (ص) بود
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • حسن تدبیر دانشجویان عمره‌گزار را در اولویت قرار دهید
  • ضرورت اولویت قرار دادن حسن تدبیر دانشجویان عمره‌گزار
  • چرا به سمت قبله نماز می‌خوانیم؟ + دلائل علمی