Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@10:07:06 GMT

دیدار پاپ با آیت الله سیستانی موجب عزت اسلام و شیعه بود

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۸۳۱۰۹

دیدار پاپ با آیت الله سیستانی موجب عزت اسلام و شیعه بود

به گزارش خبرنگار مهر، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان طی سفر به عراق با آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر جهان تشیع دیدار کرد. حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه در یادداشت کوتاهی به نتیجه این دیدار اشاره کرده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«قُلْ یَا أَهْلَ الْکِتَابِ تَعَالَوْا إِلَیٰ کَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلَا نُشْرِکَ بِهِ شَیْئًا»

دیدار پاپ فرانسیس با آیت‌الله العظمی سیستانی در ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ مصادف با ۲۲ رجب المرجب ۱۴۴۲ و ۶ مارس ۲۰۲۱ زوایای مختلفی از جمله غرض و دستاورد این دیدار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قرائن و اخبار نشان می‌دهد که عده‌ای به دنبال عادی سازی روابط دولت عراق با رژیم اشغالگر صهیونیستی بودند.

سخنان آیت الله العظمی سیستانی در خصوص قدس اشغالی و تحریم ظالمانه و وظیفه رهبران نسبت به ظلم و فقر و تبعیض، موجب دفع این توطئه شد.

پاپ در این دیدار با نگریستن به بیت مرجعیت عراق گفت: خانه محقری متعلق به انسان عظیمی که با فتوایش عراق و مسیحیان را نجات داد.

این فروتنی و مرجعیت، برگرفته از مکتب امیرالمومنین علیه السلام است.

دیدار پاپ با مسئولان عراقی و اهدای تسبیحش به فرمانده مسیحی حشدالشعبی، نشان دیگری از عظمت مکتب مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس بود.

این دیدار به لطف الهی، موجب عزت اسلام و شیعه بود.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

عبدالحسین خسروپناه
حوزه علمیه قم
بیستم اسفند ۱۳۹۹ مصادف با شب مبعث ۱۴۴۲

کد خبر 5167098

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله سیستانی پاپ فرانسیس عبدالحسین خسروپناه نقد کتاب تازه های نشر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات نوروز پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی رایزنی فرهنگی معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی رونمایی کتاب قاسم سلیمانی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران انقلاب اسلامی ایران آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۳۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادی سیستانی ها ٰ؛ آب هیرمند سیستان را اینگونه زیبا کرد | تصاویر

به گزارش همشهری آنلاین، به دنبال بارندگی های اخیر در کشور افغانستان، بخش کمی از سیلاب و دشتمال وارد منطقه سیستان شده و به دشت خشکیده آن جان دوباره بخشیده است، اگرچه این روزها موقت و زودگذر است اما خوشحالی مردم را به دنبال داشته است.

سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان کد خبر 848329 منبع: فارس برچسب‌ها سيل خبر مهم استان سیستان و بلوچستان باران افغانستان رود هيرمند

دیگر خبرها

  • شادی سیستانی ها ٰ؛ آب هیرمند سیستان را اینگونه زیبا کرد | تصاویر
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...
  • مطهری امام
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • وعده صادق نمایشی از قدرت مکتب کربلا بود
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد