Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@22:22:53 GMT

استقلال؛ طلسم شکن رابطه ایران- عربستان!

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۸۳۲۰۷

استقلال؛ طلسم شکن رابطه ایران- عربستان!

ای اف سی اعلام کرد که سه کشور امارات، عربستان و هند میزبانان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا خواهند بود و نکته جالب این است که کشور عربستان میزبانی سه گروه را برعهده گرفته تا سه تیم الاهلی، الهلال و النصر در ورزشگاه های خانگی به مصاف رقبا بروند.

این در حالی است که در دو گروه از این سه گروه، تیم هایی از ایران نیز حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقلال در گروه دوم با الاهلی عربستان، الدحیل قطر و الشرطه همگروه است و حالا باید در جده و استادیوم اختصاصی الاهلی به مصاف این تیم برود. در گروه سوم این تیم فولاد خوزستان است که در صورت غلبه بر العین در پلی آف (که در فولاد آره برگزار می‌شود)، به مرحله گروهی خواهد رفت و با تیم های النصر عربستان، السد قطر و الوحدات اردن دیدار خواهد کرد.

نکته عجیب این که حالا تیم های ایرانی پس از پنج سال باید به عربستان بروند تا در این کشور دیدار کنند. از سال ۲۰۱۶ و در پی اتفاقات، کشور عربستان اعلام کرد که در ایران احساس امنیت نمی‌کند و برای بازی به این کشور سفر نخواهد کرد. آن ها همچنین تصمیم گرفتند که اجازه ورود به تیم های ایرانی ندهند تا به شکلی عجیب، نمایندگان دو کشور در زمین های بی طرف نظیر عمان، کویت و امارات مقابل هم صف آرایی کنند.

اکنون پس از گذشت پنج سال و در شرایطی که نیروهایی از هر دو طرف قصد داشتند این مشکل را به شکلی دیپلماتیک حل کنند، ای اف سی با تصمیمی دستوری به این طلسم پایان داده و البته تنها یک طرف در کشور دیگر بازی خواهد کرد و خبری از سفر سعودی ها به ایران نیست.

آخرین بار پرسپولیس در ریاض مقابل الهلال قرار گرفت و با سه گل کار را واگذار کرد تا پیروزی ۱-۰ در ایران بی اثر شود. سرخپوشان پایتخت در مرحله گروهی نیز همین نتیجه را مقابل النصر رقم زدند. همین اتفاق سبب شد تا پرسپولیس در سال ۲۰۱۷ شش بازی در زمین بی طرف انجام دهد و به این شکل تا نیمه نهایی بالا برود.

۲۵۸ ۲۵۱

کد خبر 1494609

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: باشگاه استقلال باشگاه فولاد خوزستان لیگ قهرمانان آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۳۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی عباس علی آبادی در حاشیه بازدید از محصولات گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران در تهران گفت: خیلی‌ها فاز واردات دارند و بر طبل آن می‌کوبند منافعشان در واردات خلاصه می‌شود، اما من به شخصه در مقابل روزنه‌های رانت خواهم ایستاد.

وی در عین حال تاکید کرد: مخالف واردات تراکتور نیستیم چرا که ما آنقدر قدرت در تولیدات تراکتور داریم و بهترین تراکتور دنیا رو تولید می‌کنیم که از واردات نمی‌ترسیم و کسی توان رقابت در فضای تراکتورسازی ایران را ندارد.

وزیر صنعت،معدن و تجارت افزود: با استعدادی که در تراکتورسازی و توانمندی که در کارگران و مدیرانش سراغ دارم هیچ کس نمی‌تواند با آنها رقابت کند و من به این موضوع واقف هستم و روی این اصل حساب می‌کنم.

وی اضافه کرد: وقتی تراکتور‌های ایرانی بهترین کیفیت، قیمت مناسب، تحویل دهی، پشتیبانی و خدمات پس از فروش را دارد اصلا چرا باید به فکر واردات باشیم؟

علی آبادی تصریح کرد: در این تفکر حتما روزنه‌ای برای رانت وجود دارد که به شخصه شناسایی و جلوی آن را خواهم گرفت.

وی در حوزه صنعت اظهار داشت: تراکتورسازی مورد حمایت وزارت صمت در حوزه‌ای تولید و صادرات و ارز بوده و خواهد بود همچنین تراکتورسازی وزنه ارزآوری برای کشور محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: تراکتورسازی نیاز داخلی به این محصول استراتژیک را نیز تامین می‌کند.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی هم در این مصاحبه گفت: از محل صادرات گروه تراکتورسازی سال گدشته ۶۰ میلیون دلار ارز وارد کشور شده است.

مصطفی وحیدزاده تصریح کرد: وزارت صمت و زیر مجموعه‌های آن در مباحث ارزی بیشتری همراهی را با تراکتورسازی دارد، اما متاسفانه نامه‌های ما در بروکراسی‌هایی بنام بانک مرکزی مسقوط می‌ماند و نمی‌تواند از ارزی که خود برای شور وارد کرده بهره‌مند شود.

دیگر خبرها

  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • بوی گشایش ارزی از ریاض می‌آید
  • طلسم پرسپولیس امروز می‌شکند؟
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • النصر و رونالدو به دنبال شکست طلسم ۳۴ ساله
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی