Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@11:54:03 GMT

یمن از دستاوردهای جدید نظامی رونمایی کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۸۳۲۸۶

یمن از دستاوردهای جدید نظامی رونمایی کرد

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری «المسیره» در این آیین افزون بر رئیس شورای عالی سیاسی و فرمانده کل نیروهای مسلح، وزیر دفاع و رئیس ستاد کل نیروهای مردمی به همراه چندین مسئول نظامی و سیاسی حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، در این نمایشگاه از دستاوردهای تازه یمنی ها در حوزه نظامی و تجهیزات جنگی رونمایی شد.

در این نمایشگاه از انواع سلاح های جدید ساخت نیروهای یمنی از جمله موشک های بالستیک، پهپاد، ضد زره، توپ های جنگی و اسلحه سبک و سنگین رونمایی به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در آیین رونمایی از این سلاح های جدید با تبریک به نیرورهای مسلح و مردمی این کشور گفت که این دستاوردها در حوزه راهبردی یک پیروزی برای مردم یمن است.

مهدی المشاط افزود که از این دستاوردهای نظامی برای مقابله با دشمن استفاده خواهد شد.

وی با اعلام اینکه تمام سلاح ها و تجهیزات نظامی که در این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته برای نخستین بار است که  رونمایی می شود، تاکید کرد که همه این سلاح ها و امکانات به دست توانمند متخصصان یمنی تولید شده است.

پیش از این، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق به بومی سازی موشک‌ و پهپاد در داخل کشورشان شده بودند.

نگاهی به افزایش توان موشکی و پهپادی یمن و ساخت خودروهای زرهی بومی نشان می‌دهد که یمنی‌ها از حدود سه سال پیش به تولید موشک‌های پیشرفته و نیز هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) پرداخته‌اند اقدامی که موجب برتری نظامی در مقابله با تجاوز سعودی‌ها شده است.

«محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن مورد حمایت انصارالله یمن اواخر دی ماه ۹۹ تصریح کرده بود که این کشور به زودی از تجهیزات نظامی جدید رونمایی می‌کند.

وی  که در جریان  شروع سال آموزش نظامی ۲۰۲۱ که با شعار "تعادل در بازدارندگی راهبردی" در صنعا برگزار شد، سخن می گفت به نقش سازمان اطلاعات و اداره‌های زیر مجموعه آن در خصوص پیشرفت ویژه در تمام سطوح تاکتیکی راهبردی و در تمام مأموریت‌ها در سطح منطقه‌ای اشاره کرد و گفت که نیروهای مسلح یمن سامانه‌هایی با فناوری بسیار بالا در اختیار دارند که از برخی از آنان در حال حاضر برای دفاع از یمن استفاده می شود و از برخی دیگر نیز به زودی رونمایی خواهد کرد.

وی افزود، این سامانه‌ها، تحولات بزرگی در راهبرد جنگ و مقابله با تجاوز ائتلاف سعودی و امارات ایجاد خواهد کرد.

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن تصریح کرد که این وزارتخانه و ریاست ستاد مشترک ارتش با نظارت شورای عالی سیاسی کشورش در تولید تجهیزات نظامی این کشور در حال پیشرفت هستند.

وی با اشاره به اینکه ظلم و تجاوز به یمن موجب شد که دست به توسعه تجهیزات نظامی بزنند، خاطر نشان کرد، نیروهای مسلح یمن دارای تجهیزات پیشرفته‌ای هستند که برای دفاع از این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

العاطفی با اشاره به اینکه تنها با زور، تجاوز به یمن متوقف خواهد شد، تصریح کرد که کشورش موفق شده است در زمینه ساخت موشک‌های بالستیک زمین به زمین سلاح های سنگین، نیمه سنگین و سبک پیشرفت‌های خوبی به دست آورد.

بیش از ۶ سال است که یمن شاهد جنگی است که ۲۳هزار و ۳۰۰ نفر جان خود را بر اثر حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی، از دست داده اند و طبق اعلام سازمان ملل ۸۰ درصد جمعیت حدود ۳۰ میلیون نفری یمن برای زنده ماندن در بدترین بحران انسانی نیاز مبرم به کمک­ های جهانی دارند ولی این درگیری به دلیل مسائل منطقه ای پیچیده تر شده است.

از مارس ۲۰۱۵ (فروردین ۹۴)  عربستان همراه با امارات متحده عربی، بحرین، کویت، سودان و مصر به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرده است و ارتش یمن و انصارالله در کنار ملت این کشور از خود دفاع می‌کنند که تاکنون ادامه دارد و تلاش نهادهای بین المللی برای خاتمه دادن به آن هر بار با کارشکنی عربستان ناکام مانده است.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد یمن جنبش انصارالله ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی امارات‌ متحده ‌عربی صنعا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد یمن جنبش انصارالله سازمان ملل متحد یمن جنبش انصارالله ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی امارات متحده عربی صنعا اخبار کنکور تجهیزات نظامی سلاح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۳۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس درصدد راه اندازی گنبد آهنین

فرو ریختن هیمنه رژیم صهیونیستی در پی عملیات موفقیت‌آمیز «وعده صادق» ایران با هدف پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، مقام‌های انگلیس را در سایه ضعف جدی ارتش این کشور، به فکر تقویت قوای نظامی و راه‌اندازی گنبد آهنین انداخته است.

به گزارش ایرنا، تونی رادکین رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس در گفت‌ وگو با شبکه رادیویی ال‌بی‌سی عنوان کرد که مذاکرات درباره راه‌اندازی گنبد آهنین در این کشور به طور پویا جریان دارد. او با بیان اینکه وضعیت انگلیس به‌ عنوان عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با رژیم صهیونیستی متفاوت است، اما تصریح کرد که این کشور در آینده به گنبد آهنین نیاز خواهد داشت.

این مقام نظامی انگلیس گفت که لندن به همراه متحدان اروپایی خود سرگرم بررسی ابتکارات مختلف برای دفاع از خود در برابر تهدید فزاینده بین‌المللی است.

پیشتر مارک فرانسوا و جیمز هیپی معاونان سابق وزارت دفاع انگلیس هم گفته بودند که این کشور به سامانه دفاعی مشابه رژیم صهیونیستی نیاز دارد. البته کارشناسان می‌گویند که راه‌اندازی گنبد آهنین در انگلیس، به دلیل بزرگتر بودن مساحت این کشور نسبت به سرزمین‌های اشغالی، پیچیده‌تر و گران‌تر خواهد بود.

به هر روی واقعیت این است که حمله پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی مقام‌های غربی را شگفت زده و محاسبات آن ها را برهم زده است. هفته پیش یک فرمانده پیشین نیروی دریایی انگلیس اعتراف کرد که اگر ایران به این کشور حمله کرده بود، انگلیس قادر به دفاع از خود نبود.

پنی موردانت معاون پارلمانی نخست وزیر و وزیر دفاع پیشین انگلیس هم در یادداشتی برای نشریه دیلی میل نوشت که عملیات نظامی ایران، جهان را تحت تاثیر قرار داده است. وی با بیان اینکه انگلیس مانند سایر کشورهای اروپایی توان نظامی خود را تقویت نکرده است، بر لزوم افزایش بودجه دفاعی این کشور تاکید کرد.

نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه به بهانه افزایش تهدیدهای بین‌المللی و ادعای تبدیل شدن جهان به مکانی خطرناک‌تر از پایان جنگ سرد، اعلام کرد که ۷۵ میلیارد پوند به بودجه دفاعی این کشور اضافه خواهد کرد.

وی گفت: «در دنیایی که از پایان جنگ سرد خطرناک‌تر است، ما نمی‌توانیم از وضع موجود راضی باشیم. در حالی که دشمنان ما صف‌آرایی می کنند، ما هم باید برای دفاع از کشور، منافع و ارزش‌هایمان بیشتر تلاش کنیم و به همین دلیل است که من امروز بزرگترین افزایش بودجه دفاع ملی را اعلام می کنم.»

ریشی سوناک افزود: «ما مخارج دفاعی را تا سال ۲۰۳۰ به ۲.۵ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش خواهیم داد. این طرح ۷۵ میلیارد پوند دیگر به بودجه دفاع کشور اضافه خواهد کرد و جایگاه ما را به عنوان بزرگترین قدرت دفاعی در اروپا تضمین می‌کند.»

البته این ادعاها و موضع‌گیری‌ها در حالی مطرح می‌شود که ارتش انگلیس بر اساس گزارش‌ها از ضعف جدی نیروی انسانی و تسلیحاتی رنج می‌برد. ریچارد کمپ فرمانده بازنشسته ارتش این کشور چندی پیش اعتراف کرد:‌ ارتش از زمان جنگ جهانی دوم، به اندازه امروز ضعیف نبوده است. ما فاقد موشک‌های بالستیک هستیم، کمبود سامانه دفاعی در برابر موشک‌های بالستیک داریم و تقریباً در هر قابلیت رزمی که فکرش را بکنید، کمبود داریم.

یافته‌های شبکه اسکای نیوز هم نشان می‌دهد که اگر جنگ شود مهمات نیروهای مسلح انگلیس در عرض چند روز تمام می‌شود؛ این کشور توانایی دفاع از آسمان خود را در برابر حملات موشکی و پهپادی که اوکراین در حال تحمل آن است، ندارد و پنج تا ۱۰ سال طول می‌کشد تا ارتش بتواند یک لشکر جنگی متشکل از ۲۵ تا ۳۰ هزار سرباز را با پشتیبانی تانک، توپخانه و بالگرد به میدان بیاورد.

همچنین روزنامه تایمز چاپ لندن هم در گزارشی نوشته است که ارتش این کشور برای جنگیدن، بسیار کوچک است و به‌ عنوان یک نیروی نظامی در سطح بالا، از سوی ایالات متحده محسوب نمی‌شود. مقام‌های نظامی انگلیس بر همین اساس نگرانند که اگر این کشور مورد حمله قرار گیرد، فاقد توان لازم برای دفاع از خود خواهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • انگلیس درصدد راه اندازی گنبد آهنین