Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@01:21:58 GMT

راغفر: هدایت نقدینگی به کنترل تورم کمک می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۸۳۶۳۰

راغفر: هدایت نقدینگی به کنترل تورم کمک می‌کند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسین راغفر، استاد دانشگاه الزهراء، عنوان کرد: نقدینگی در ذات خود بد نبوده و در صورت هدایت به سمت تولید به کنترل تورم کمک می‌کند. با اصلاح نظام مالیاتی و نظام بانکی می‌توانیم نقدینگی موجود در جامعه را کنترل کنیم.

وی با اشاره به اینکه یک عزم جدی برای هدایت نقدینگی به سمت تولید باید وجود داشته باشد، گفت: با اصلاح سیاست‌های کلی نظام بانکی می‌توانیم موانع موجود در هدایت نقدینگی به سمت تولید را برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: در نه ماهه اول امسال، نقدینگی موجود در جامعه حدود ۲۷۲ هزار میلیارد تومان اعلام شده است و عمده این نقدینگی در اختیار دولت، بانک‌های خصوصی و شرکت‌های خصولتی و بنیادها بوده است.

راغفر سهم نقدینگی که در اختیار مردم است را حدود ۳۵ درصد اعلام کرد و گفت: بقیه آن در اختیار نهادهای بزرگ دولتی و شرکت‌های خصولتی است.

وی افزود: بانک مرکزی با اقتدار و عزم جدی می‌تواند نقدینگی موجود در جامعه را کنترل کرده و آن را به سمت تولید هدایت کند.

این کارشناس اقتصادی گفت: با ارائه تسهیلات مناسب به تولیدکننده‌ها می‌توانیم به شکوفایی این بخش کمک کنیم.

راغفر با بیان اینکه نقدینگی در کشورهایی، چون آلمان و ژاپن حدود دو ونیم برابر تولید ناخالص داخلی است افزود: با توجه به اینکه تورم در این کشورها حدود صفر است نقدینگی موجود در جامعه فقط به سمت تولید رفته و به خلق ثروت در این کشورها کمک می‌کند.

وی گفت: در صورت عدم کنترل نقدینگی در کشور و ورود آن به بازارهایی، چون ارز و سکه و مسکن ما شاهد تورم در کشور خواهیم بود.

منبع: الف

کلیدواژه: نقدینگی موجود در جامعه سمت تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۳۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالاترین میزان تولید مواد معدنی در مجتمع سرب و روی مهدی آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)؛ امید فلاح افزود: این مجتمع از ابتدای فروردین تا پایان اسفند پارسال، ۴۲۱ هزار تن موادمعدنی تولید کرد که از این میزان، ۳۰۳ هزار تن «اکسید روی» و ۱۱۸ هزار تن «باریت» بود.

وی گفت: تولید باریت این مجتمع پس از ۶ سال توقف، پارسال به جریان افتاد.

مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد گفت: کل تولید این مجتمع (اکسید روی)، سال ۱۴۰۱ حدود ۳۰۰ هزار تن، «سال ۱۴۰۰» حدود ۳۰۰ هزار تن و «سال ۹۹» حدود ۲۰۰ هزار تن بوده است.

وی ادامه داد: مجتمع سرب و روی مهدی آباد پارسال حدود ۱۷۸ هزار تن ماده معدنی «اکسید روی» و ۱۰۵ هزار تن «باریت» به فروش رساند.

مجتمع معدنی سرب و روی و باریت مهدی آباد در ۱۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد است، معدن مهدی آباد با دارا بودن ذخائر قابل توجه، یکی از بزرگترین معادن جهان است.

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند
  • درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است / هدایت اعتبارات بانکی به سمت تولید ضروری است
  • بالاترین میزان تولید مواد معدنی در مجتمع سرب و روی مهدی آباد
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • مشارکت مردم در جهش تولید چگونه عملی می‎‌شود؟
  • بازدارندگی موجود نتیجه هدایت‌های داهیانه رهبری است
  • هزینه‌های سرسام‌آور تولید اتومبیل‌های فرمول یک