Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پنجشنبه ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در نشست هم اندیشی پیشگامان تبلیغ آذربایجان شرقی، با بیان اینکه مبلغان مرزداران اندیشه های دینی و فرهنگی جامعه هستند، افزود: نشر و تبلیغ اسلام از زمان ظهور دین اسلام در عربستان با شعاع حیات بخش خود معنا و مفهوم پیدا کرد و باید توجه داشت که تبلیغ، هنری جاودانه است که با تلاش پیگیر مبلغان بر تابلو هستی به نمایش در می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: محتوای غنی دینی را بر اساس نیاز مخاطب باید ارائه کرد و با آشنایی کامل از فضای مجازی و آسیب هایی که این فضا به حوزه دین وارد می کند، وارد میدان عمل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نبود اعتبارات کافی و همچنین عدم تخصیص بودجه به حوزه کارهای فرهنگی را از چالش های جدی تبلیغات اسلامی دانست و ادامه داد: ما باید خودمان را برای یک جنگ فرهنگی گسترده تر از شرایط کنونی آماده کنیم، البته برخی از کارهای فرهنگی را بدون اینکه به بودجه نیاز باشد می توان انجام داد و آن تبلیغ دین با رفتار، کردار و گفتار است.

وی جذب حداکثری جوانان را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: اسلام و انقلاب چتری برای همه است؛ باید با تقویت افرادی که پای آرمان های خود ایستاده اند، به دنبال قشر خاکستری نیز رفت؛ جوانان امروز از نسل همان جوانان اول انقلاب هستند هر چند ریزش هایی وجود داشته اما رویش های انقلاب جبهه های مقاومت اسلامی، هیات های حسینی، نمازهای جمعه و جماعات، مراسم های شب های قدر و اعتکاف را مدیریت می کنند.

آل هاشم بر قدرشناسی از  جوانان تاکید و اضافه کرد: تلاش ها و فعالیت های فرهنگی و تبلیغی را با برروکراسی های اداری گره نزنیم، بلکه سیستم اداری را برای گسترش کارهای تبلیغی به خدمت بگیریم و فعالیت را با محوریت مساجد دنبال کنیم.

وی تبلیغ دین اسلام را مهمترین وظیفه همه مسلمانان به خصوص مبلغان دین دانست و گفت: تبلیغ دین خدا و ارزش های الهی با تلاش های پیامبر اکرم(ص) آغاز شده و به همت ائمه اطهار(س) ادامه یافت و در زمان غیبت کبری این مهم بر دوش عالمان و مبلغان دین گذاشته شده است.

آل هاشم با بیان اینکه علما و مبلغان دینی مامور به ابلاغ رسالت های الهی هستند، اظهار داشت: در این راه آشنایی مبلغ با سیره و تبلیغ ائمه معصومین، رسیدن به هدف را کوتاه تر می کند.

وی داشتن عمل صالح، اخلاق اسلامی و تبلیغ چهره به چهره را بهترین شکل تبلیغ برشمرد و گفت: مبلغ کسی است که با اشکال مختلف پیامی را به شایستگی به مقصد برساند از این رو ارزش و جایگاه فرد مبلغ را نمی توان از قداست، اهمیت و ارزش کاری تبلیغی که انجام می دهد، جدا دانست.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: با توجه به ضرورت بیدارگری نسل امروز و فردا و با توجه به سم پاشی و حضور پررنگ دشمن در فضای مجازی که امروز در دسترس همگان است و جامعه را به سیطره خود درآورده، مبلغان رسالت و مسئولیت سنگین برعهده دارند تا علاوه بر تبیین آموزه های دینی، به شبهات نیز جوابگو باشند.

آل هاشم با تاکید بر همسویی و یکسانی عمل مبلغ با محتوای تبلیغی، افزود: شاید در دیگر تبلیغات از جمله تبلیغات تجاری مبلغان با محتوای ارائه شده ارتباطی نداشته باشند و هیچ خللی هم در تبلیغات ایجاد نشود اما در تبلیغات اسلامی مخاطبان با رفتار و عمل مبلغان حرکت می کنند و در صدد درونی سازی پیام ارائه شده هستند.

برچسب‌ها تبریز سید محمدعلی آل هاشم سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تبریز سازمان تبلیغات اسلامی تبریز سازمان تبلیغات اسلامی اخبار کنکور مبلغان دین آل هاشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۳۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان

 به گزارش خبر گزاری صداوسیمای استان لرستان؛مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان با گرامیداشت مقام معلم و شهادت شهید مرتضی مطهری گفت: شهید مطهری چهره نامی فرهنگ و تاریخ  است و نقس رسانه ها در دنیا نقش بی بدیلی است و امروز رسانه خط مقدم جهاد تبیین است. 
حجت الاسلام درویشی افزود: رسانه در  خط مقدم جهاد تبیین قرار دارد و خبرنگاران نقش مؤثری برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن دارند.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با تأکید به اینکه تحقق ارزش‌ها در جامعه وابسته به نقش معلمان است، گفت:مبارزه با دشمن در میدان جهاد تبیین بدون نقش‌آفرینی معلمان قابل‌انجام نیست.
برگزاری بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در این هفته ،  زنگ سپاس ،،تجلیل از معلمان  نمونه بسیجی و ترویج و اشاعه فرهنگ راه شهید مطهری از برنامه های این هفته عنوان کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی




دیگر خبرها

  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • حملات ضدفرهنگی پدافند شایسته می‌طلبد
  • آیت‌الله مظاهری: روش مواجهه با جوانان، دهن‌کجی و رَمی به بی‌عقلی و بی‌دینی نیست
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • تاکتیک ژوزه مورینیو برای مهار لیونل مسی را در الکلاسیکوها
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان