Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@00:08:15 GMT

ثبت‌نام بیش از ۴۰ داوطلب برای انتخابات شورای شهر اهواز

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۸۴۰۳۴

ثبت‌نام بیش از ۴۰ داوطلب برای انتخابات شورای شهر اهواز

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات اهواز، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ستاد انتخابات اهواز بازدید شد و روند ثبت‌نام داوطلبان مورد رصد قرار گرفت؛ از روز گذشته ثبت‌نام داوطلبان انتخاباتی برای حضور در ششمین دوره شورای شهر آغاز شده است و به مدت یک هفته ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه صلاحیت داوطلبان تا یک ماه بعد بررسی و اعلام می‌شود، افزود: از مردم انتظار می‌رود که حضور پرشوری را پای صندوق‌های رأی داشته باشند چرا که نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه مردم‌سالاری دینی بنا نهاده شده است.

استاندار خوزستان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر حق الناس بودن آرای انتخاباتی، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی نقش مردم را مهم تلقی و آنها را ولی‌نعمت حاکمیت می‌داند؛ برخلاف دیگر کشورهای مدعی دموکراسی که انتخابات محدودی دارند ولی در ایران حدوداً هر یک تا یک سال و نیم همیشه انتخابات وجود دارد.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: با وجود اینکه انتخابات دیگر کشورها با حداقل حضور برگزار شد ولی انتخابات ایران تا دو دوره قبل با حضور حداکثری و حتی تا ۹۸ درصد برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه حضور کمتر از ۴۰ درصدی را در انتخابات نداشتیم، عنوان کرد: مردم مشکلات اقتصادی دارند ولی همه می‌دانیم که نظام فرزند حرکت عظیم امام و مردم بود؛ همچنین در دفاع از انقلاب شهدا و جانبازان را بسیاری داشتیم تا انقلاب حفظ شود.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه انقلاب متعلق به مردم، خون‌بهای شهدا و دفاع ارزشی دوستداران نظام است، بیان کرد: مردم از قله‌های سختی گذشته، رژیم قدرتمند پهلوی و آمریکا را بیرون کردند؛ در هشت سال دفاع مقدس با دست خالی، با اقتدا به امام و با سلاح الله اکبر ثابت کردیم که خون بر شمشیر پیروز است و نگذاشتیم یک وجب از خاک کشور از دست رفته و یا به تمامیت ارضی ایران خدشه‌ای وارد شود.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه تمامی این پیروزی‌ها در حالی به دست آمد که در ادوار گذشته بدون جنگ چند برابر کشور را از دست دادیم، عنوان کرد: بنابراین مردم حافظ نظام هستند و از آنها درخواست دارم که حتماً پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

وی خبر داد: از روز گذشته حدود ۴۸ نفر (۹ نفر به صورت حضوری و مابقی به صورت غیرحضوری) برای شورای شهر اهواز ثبت‌نام کردند.

استاندار خوزستان در خصوص سامانه غیرحضوری ثبت‌نام گفت: سیستم اینترنت قطعی‌هایی هم دارد ولی داوطلبان باید سعه‌صدر داشته باشند.

سلیمانی دشتکی در خصوص محدودیت‌های اعمال شده در سطح شهر اهواز، بیان کرد: بازار گروه‌های شغلی دو، سه و چهار تعطیل هستند و اگر کسی حاضر باشد، تخلف کرده و باید مسئولان مربوطه و بازرسان اصناف، صمت و تعزیرات برخورد کنند.

وی اضافه کرد: اکثر ادارات را تا ۱۰ درصد گفتیم حضور داشته باشند؛ بنابراین عملاً استان را قرنطینه و تمام مبادی ورودی و خروجی استان مسدود شده و مسافران عمومی نیز با انجام تست و نتیجه منفی اجازه ورود و خروج دارند.

استاندار خوزستان تشریح کرد: شورای ترافیک خط کشی، طراحی و برنامه‌ریزی لازم را دارد که ستاد کرونا استان خوزستان نیز برای انسداد مسیرها تابع این شوراست.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار خوزستان در حالی از کاهش ظرفیت ۱۰ درصدی ادارات صحبت به میان آورد که این مصوبه شامل بسیاری از دستگاه‌های اجرایی استان، بانک‌ها، نهادهای خدمات رسان و کادر بهداشت و درمان نشد و شاغلان این بخش‌ها با همان ۱۰ درصد مشمول کاهش ظرفیت عددی چند هزار نفری برای تردد در سطح شهر اهواز محسوب می‌شوند.

تمام این افراد باید با تصمیم شورای ترافیک استان در خیابان‌های مسدود شهر سرگردان شده و پرسنل فاقد سرویس ایاب و ذهاب و یا خودروی شخصی نیز علاوه بر متحمل شدن هزینه بیشتر (برای پرداخت به سرویس آژانس، تاکسی‌های عمومی و اینترنتی) باید بخشی از مسیر را پیاده طی کنند.

همچنین شهروندان اهوازی نیز در مسیرهای مسدود شده با مشکلات مشابه مواجه می‌شوند که این موضوع علاوه بر افزایش تجمع انسانی در خیابان‌های پرتردد از نظر بهداشتی نیز سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد.

کد خبر 5167205

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان انتخابات 1400 انتخابات شورای شهر و روستا اهواز ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر آمار کرونا انتخابات شورای شهر و روستا شیراز شیوع کرونا انتخابات 1400 گرگان عکس استانها اردبیل شهرستان کرج زلزله سنندج استاندار خوزستان سلیمانی دشتکی شهر اهواز ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۴۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش گرایش مردم به لیست‌ها در دور دوم انتخابات مجلس

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: به نظر می‌رسد مردم با توجه به اینکه در دور قبل به لیست‌ها توجه چندانی نداشتند و کاندیدای‌های خود را فارق از فهرست‌ها انتخابات کردند، در مرحله دوم به دلیل اینکه فرصت کمتری برای بررسی و شناسایی وجود دارد، گرایش و توجه بیشتری به لیست‌ها داشته باشند.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آرایس سیاسی فهرست‌ها در مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به طور طبیعی و طبق تجربیات گذشته میزان مشارکت در دور دوم انتخابات کمی کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ۴۵ نماینده باقی مانده منتخب در این مرحله از انتخابات، می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در سرنوشت مجلس داشته باشند، اذعان کرد: در این میان به طور ویژه نمایندگان تهران نقش موثرتری خواهند داشت و امیدواریم مردم با توجه به شرایط سخت اقتصادی از تأثیر مجلس در سفره، معیشت و شرایط اقتصادی آگاهی داشته باشند و با مشارکت خوب خود مجلسی قوی را تشکیل دهند که هم به مشکلات و مسائل اجتماعی و هم به مسائل اقتصادی مردم نظر مطلوب‌تری داشته باشد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: در مجموع میزان مشارکت به حد دوره اول نخواهد رسید اما در حد قابل قبولی خواهد بود که بتواند مجلس را کامل کند و برآیند فراگیر برای تأثیرگذاری بر نظام قانونگذاری کشور باشد.

وی در ادامه به فهرست‌های ارائه شده اشاره کرد و افزود: عمده نامزدهای باقی مانده مربوط به سه ائتلاف شورای ائتلاف، شورای وحدت و امنا هستند و در این بین حزب موتلفه اسلامی هم به صورت مستقل فهرست انتخاباتی ارائه می‌دهد که البته مشترکاتی با شورای ائتلاف، شورای وحدت و امنا دارد.

ترقی ادامه داد: در مجموع به نظر می‌رسد مردم با توجه به اینکه در دور قبل به لیست‌ها توجه چندانی نداشتند اما احتمالاً در مرحله دوم به دلیل اینکه فرصت کمتری برای بررسی و شناسایی وجود دارد، گرایش به لیست‌ها تا حدودی بیشتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین به نظر می‌رسد رقابت در این مرحله بیشتر در درون جریان اصولگرایی و انقلابی صورت گیرد؛ هر چند نتیجه انتخابات این مرحله هر چه که باشد غالب نمایندگان از طیف جریانات اصولگرایی در مجلس خواهند بود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اختلاف سلایق جریان‌های اصولگرایی یادآور شد: منشأ بخشی از اختلافات روش اولویت بندی مسائل در مدیریت مجلس است که شاهد بودیم؛ اگر بتوانیم چنین مواردی را به حداقل برسانیم و اولین‌های مقام معظم رهبری را ملاک بررسی‌های مجلس قرار دهیم، اختلاف نظرها به طور طبیعی برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه تأکیدات مقام معظم رهبری بر حفظ وحدت و پرهیز از رفتارهای غیراخلاقی موجب می‌شود زمینه وحدت و انسجام در مجلس افزایش پیدا کند، خاطر نشان کرد: مهمترین مسئله پس از ورود نمایندگان جدید به مجلس، انتخاب هیئت رئیسه است که اگر از آن عبور کنیم وحدت و انسجام به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

کد خبر 750582

دیگر خبرها

  • رونمایی از لیست‌های انتخابات؛ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • رونمایی از لیست‌های انتخاباتی/ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکیِ اجتماع طرح عفاف و حجاب
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس از مرحله کمتر نیست
  • تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ آغاز ثبت‌نام نمایندگان کاندیداها در سامانه داوطلب
  • حضور چشمگیر در مرحله دوم انتخابات پشتوانه‌ای برای نماینده است
  • افزایش گرایش مردم به لیست‌ها در دور دوم انتخابات مجلس
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات
  • آیین تکریم آیت الله موسوی جزایری با حضور شیوخ طوایف عراق و خوزستان برگزار شد