Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@20:37:58 GMT

سرلشکر باقری: فرهنگ ایثار و شهادت عامل بقای جامعه است

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۸۴۰۴۰

سرلشکر باقری: فرهنگ ایثار و شهادت عامل بقای جامعه است

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» در پیامی روز شهید را تبریک گفت و نوشت: سلام و درود به ارواح مطهر شهدا، آنان که با گذشتن از جان عزیزشان، استقلال، آزادی و عظمت نظام جمهوری اسلامی و عزت و سربلندی برای ملت ایران رقم زدند و بال پرواز در افلاک گشودند.

در پیام سرلشکر باقری آمده است: ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا، روزی است به بلندای آسمان حقیقت و به عمق دریای معرفت که مشعل‌های پرفروغ بصیرت، مقاومت و آرمان‌گرایی ملت آزاده ایران در آن تجلی یافته تا جهان به این باور برسد که ایران اسلامی از تشعشع پرتو شهدا، زنده و پویاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این پیام نوشت: حقیقتا به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، امنیت و شهدای جبهه مقاومت اسلامی است که امروز، ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف بر قله‌های رفیع و منیع افتخار ایستاده و آماده ورود با صلابت در گام دوم انقلاب است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح درباره تاثیرات اجتماعی زنده نگه داشتن یاد شهدا گفت: اگر این حقیقت در تمامی آحاد جامعه و مسوولین که در قبال شهدا مسوولیت دارند، زنده بماند، حفظ و تقدیس گردد و بزرگ نگاه داشته شود، همیشه تاریخ آینده ما، از این ایثار بزرگی که آنان کردند بهره خواهد برد.

سرلشکر باقری، زنده نگه داشتن یاد شهدای انقلاب را به زنده نگه داشتن یاد شهدای کربلا تشبیه کرد و افزود: تاریخ بشریت هنوز از خون به ناحق ریخته سرور شهیدان تاریخ، حضرت ابی عبدالله الحسین علیه السلام بهره می‌برد چون کسانی که وارث آن خون بودند مدبرانه‌ترین و شیواترین روش‌ها را برای زنده نگه داشتن این خون به کار بردند.

وی با گرامی داشتن یاد شهدای والامقام و گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و امنیت تصریح کرد: جامعه‌ای که در آن روح ایثار و فرهنگ شهادت وجود نداشته باشد، جامعه‌ای بی روح و رو به زوالی است که هیچ حرکت و جوهره‌ای در آن بروز و ظهور ندارد و این روح ایثار و فرهنگ جهاد و شهادت است که عامل بقا، استقلال، آزادی، پیشرفت، رشد و تعالی جامعه و هراس دشمنان از حمله و تسلط بر کشور می‌شود که به فرموده حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) «شهدا شمع محفل بشریتند» و در کلام گوهربار مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) «زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست».

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اینجانب ضمن ادای احترام به روح پاک و مطهر تمامی شهدا در عرصه‌های مختلف و ارج نهادن به صبر و شکیبایی خانواده بزرگ آنان، امیدوارم با بهره‌گیری از روش و منش شهدا، شاهد رشد و توسعه و عزت روزافزون میهن اسلامی عزیزمان باشیم.

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران دفاع مقدس شهید ستاد کل نیروهای مسلح

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران دفاع مقدس شهید انقلاب اسلامی ایران دفاع مقدس شهید ستاد کل نیروهای مسلح اخبار کنکور زنده نگه داشتن یاد داشتن یاد شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۴۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش فرهنگ علمی و دینی به همت شهید مطهری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حجت الاسلام حسن پورعلی در مراسم بزرگداشت روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی که در مدرسه علمیه حضرت زینب کبری سلام الله ارومیه برگزار شد، با تبریک روز معلم گفت: روز معلم یکی از رویدادهای مهم و ارزشمند است که از زحمات و تلاش‌های معلمان تجلیل می شود و معلمان نقش بسیار مهمی در جامعه دارند؛ آن‌ها افرادی هستند که نه‌تنها دانش را به دانش‌آموزان انتقال می‌دهند، بلکه موجب شکوفایی استعدادها و رشد فردی آن‌ها نیز می‌شوند. این روز فرصت مناسبی برای قدردانی از معلمان است.

وی با اشاره به شخصیت آیت‌الله مطهری افزود: آیت‌الله مطهری یکی از شخصیت‌های برجسته و تأثیرگذار در تاریخ ایران معاصر و یک عالم، فیلسوف، و سیاستمدار بود که با دانش و عقایدش تأثیر فراوانی بر جامعه و فرهنگ ایران گذاشت. شهید مطهری با داشتن دیدگاه‌های فراگیر و اندیشه‌های عمیق، به گسترش فرهنگ علمی و دینی در ایران کمک کرد.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ارومیه خاطرنشان کرد: آیت‌الله مطهری با داشتن دیدگاه‌های ترکیبی از دین و علم، سعی کرد تا تطابق و هماهنگی بین این دو را ترویج کند و او همچنین در زمینه سیاست نیز فعالیت داشت و نقش مهمی در دوران انقلاب اسلامی ایران ایفا کرد.

وی در ادامه با تبریک هفته عقیدتی سیاسی تصریح کرد: هفته عقیدتی، سیاسی بهترین فرصت برای تبیین ارزش های انقلابی و ترویج فرهنگ تعلیم و تربیت دینی است.

حجت الاسلام پورعلی ادامه داد: فرهنگ اسلامی به عنوان بالاترین جایگاه در عرصه علم و تربیت، در سپاه پاسداران نهادینه شده و این نهاد انقلابی با این رویکرد مقدس از ارزش های انقلاب اسلامی در کشور و منطقه صیانت می کند.

وی یادآور شد: وظیفه اصلی سپاه پاسداران به عنوان یکی از نیروهای مسلح کشور، صیانت از انقلاب اسلامی است و به همین دلیل مسائل اعتقادی و معارف اسلامی اولویت تمام برنامه های این نهاد انقلابی قرار دارد.

‌مسئول تعلیم و تربیت سپاه ارومیه در پایان به خطاب به طلاب گفت: با توجه به اهمیت این هفته، بهتر است که همگی به ترویج اندیشه‌های موضوعی و ارتقای اهمیت آنها ،در جامعه توجه ویژه‌ای داشته باشیم. امیدوارم این هفته، برای همه‌ی ما فرصتی باشد برای بررسی عمیق‌تر ارزش‌ها و عقاید سیاسی و انسانی که ما را به یک جامعه بهتر هدایت می‌کنند.

 

 

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • ابلاغ سلام رهبرمعظم انقلاب به خانواده سرلشکر زاهدی
  • مهم ترین عامل توسعه یك جامعه نظام آموزشی است
  • فرهنگ ایثار و شهادت باید به جهانیان معرفی شود
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت - مازندران
  • گسترش فرهنگ علمی و دینی به همت شهید مطهری
  • مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق (ع)در مازندران برگزار می شود