Web Analytics Made Easy - Statcounter

عجم گفت: در سالجاری بیش از ۱۱ هزار متر مکعب عملیات آبخیزداری و ایجاد سازه های سنگی و ملاتی در شهرستان آزادشهر عملیاتی شده است.

«جلال عجم» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: هر ساله از 15 تا 21 اسفند را به نام هفته منابع طبیعی نامگذاری کردند که نوید بخش سرسبزی و درخت و درخت کاری است.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آزادشهر  ادامه داد: در راستای افزایش فضای سبز از طریق نهال کاری و توزیع نهال در شهرستان آزادشهر اقداماتی انجام شده است که در هفته منابع طببعی این اقدامات بیشتر نمایان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عجم متذکر شد: با توجه به اهداف سازمان جنگل ها و مرتع داری بالغ بر 60 هزار اصله نهال را بین مردم و ارگان های مختلف در شهرستان آزادشهر توزیع کردیم.

 

وی گفت: امسال شعار «همه با هم جهاد برای حفاظ از منابع طبیعی» برای هفته منابع طبیعی  در نظر گرفته شده بود و باید دقت و اهتمام بیشتری نسبت به نگهداری منابع طبیعی داشته باشیم.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آزادشهر  تاکید کرد: جنگل ها و مراتع سرمایه هایی بودند که از گذشته به ما رسیدند و باید میراث دار آیندگان باشیم.

 

عجم خاطرنشان کرد: در هفته منابع طبیعی در مصلی ها و اداره منابع طبیعی و دیگر نقاط شهرستان از جمله سایت پسماند با حضور استاندار گلستان نسبت به توزیع و غرس نهال اقدام شد و همچنین برگزاری مانور مشترک با نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی و تقدیر از همیاران طبیعت و دانش آموزان از دیگر برنامه های ما در این هفته به شمار می رود.

 

وی متذکر شد:در سالجاری بیش از ۱۱ هزار متر  مکعب عملیات آبخیزداری و ایجاد سازه های سنگی و ملاتی در شهرستان آزادشهر عملیاتی شده است.

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز درختکاری درختکاری شهرستان آزادشهر منابع طبیعی هفته منابع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۴۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: بیشترین حجم ذخیره سازی در این سه روز، به ترتیب مربوط به شهرستان های طبس، بشرویه‌ و زیرکوه بوده است.


نصرآبادی افزود: در مجموع حجم آبگیری سازه‌های آبخیزداری از ابتدای سال آبی ۱۴۰۲، 25 میلیون متر مکعب برآورد شده است.


وی گفت: خراسان جنوبی ۲ هزار و ۴۰۰ سازه آبخیزداری با حجم ذخیره ۹۴ میلیون مترمکعب روان آب دارد.


مدیرکل منابع طبیعی استان با اشاره به مشارکت قرارگاه امام حسن (ع) برای اجرای طرح‌های آبخیزداری افزود: در انتظار تصویب و ابلاغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری امسال هستیم تا پس از تخصیص، بلافاصله اجرای طرح‌ها آغاز شود.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی