Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@21:47:47 GMT

بابایی: رسیدن به کمال جز از مسیر قرآن میسر نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۸۴۲۸۵

بابایی: رسیدن به کمال جز از مسیر قرآن میسر نمی‌شود

ایسنا/فارس رئیس جهاد دانشگاهی فارس بیان این که رسیدن به کمال انسانی جز با طی مسیر قرآنی میسر نمی‌شود، گفت: در جهاددانشگاهی با رویکرد قرآنی تلاش می‌کنیم تا این مهم در بستر جامعه جاری شود.

دکتر مظاهر بابایی پنج شنبه ٢١ اسفند در آیین رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره سراسری دانشجویی تجسمی قرآن و هنر "شهود قدسی" ضمن تبریک عید مبعث با بیان اینکه قرآن سند جاودانگی بعثت است، گفت: قرآن درس دین و زندگی و کتاب کمال بشریت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: امروز در کشور اسلامی ما نگاه و عمل به قرآن و ترویج آن از اولویت‌هایی است که همه مسئولان باید به آن بپردازند.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه این نهاد انقلابی با هدف ترویج انقلاب در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تاسیس شد وجایگاه خوبی بعد از چهار دهه دارد، راه‌اندازی خبرگزاری ایکنا با بیش از ٤٠ زبان زنده دنیا را از برنامه‌های شاخص بخش فرهنگ جهاددانشگاهی ذکر کرد.

بابایی همچنین با بیان اینکه هدف مبعث، تلاوت قرآن در بخش مقدماتی با آمادگی لازم برای تزکیه و تهذیب نفس و تعلیم و تعلم بود، عنوان کرد: این موضوع که ما به عنوان مدعیان این امر در کجای این قضیه ایستاده‌ایم از دغدغه‌های همیشگی جهاد بوده و در این راستا با برگزاری همایش، جشنواره، نشست‌های تخصصی و ....سعی در ترویج قرآن داشته‌ایم.

او تصریح کرد: این مهم به معنای تمام شدن کار ما نیست و امروز نگاه ویژه به عدالت و اخلاق قرآنی از مواردی است که همه باید ورود و نسل جدید را با آموزه‌های قرانی آشنا کنیم و به عبارت دیگر قرآن را در لحظه لحظه زندگی وارد کنیم.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با تصریح بر این نکته که کمال انسانی جز طی مسیر قرآنی میسر نمی‌شود، گفت: در جهاددانشگاهی با رویکرد قرآنی تلاش می‌کنیم تا این مهم در بستر جامعه جاری شود.

بابایی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری جشنواره شهود قدسی طی چند سال متوالی را یکی از اقدامات شاخص جهاددانشگاهی فارس در حوزه دین و قرآن ذکر و به تشریح تمایز برگزاری پنجمین دوره این جشنواره نسبت به سال‌های قبل پرداخت.

او افزایش ٥٠ درصدی همکاری‌ها، برگزاری جشنواره در بستر فضای مجازی با توجه به حاکمیت بیماری کرونا و مشکلات حادث شده ناشی از آن و تنوع و توسعه کمی و کیفی برنامه‌ها را از مولفه‌هایی عنوان کرد که این جشنواره را نسبت به جشنوارهپهای پیشین متمایز کرده است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه این جشنواره در سه رشته طراحی پوستر، تصویر سازی و نشانه نوشتاری برگزار می‌شود، گفت: آشنایی دانشحویان با بیانیه گام دوم انقلاب از محورهای جدیدی است که امسال به این جشنواره اضافه شده است.

بابایی موضوعاتی همچون نماز، امر به معروف، احسان، عدالت و اخلاق را از محورهای دیگر این جشنواره اعلام کرد و افزود: تا ٣١ خرداد ١٤٠٠ ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، همزمان با مبعث حضرت رسول اکرم(ص) و بزرگداشت روز جهانی قرآن، آیین رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره سراسری دانشجویی تجسمی قرآن و هنر «شهود قدسی»، تجلیل از قاریان پیشکسوت فارس همراه با بداهه نویسی آیات قرآنی و برپایی نمایشگاه منتخب آثار دانشجویی تجسمی قرآنی به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی فارس در حرم مطهر احمد بن موسی(ع) برگزار شد.


 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاددانشگاهی فارس شهود قدسی استانی علمی و آموزشی جهاددانشگاهی فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۴۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد

"اعظم السادات برغمدی" با بیان این که دبیرخانه طرح ملی تلاوت قرآن کریم در مشهد دایر است گفت: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: کار ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآن حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.

مدیرطرح ملی قرآنی حفظ نور کشور گفت: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، کمک به خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی به خانواده ها از جمله اهداف این طرح است.

برغمدی افزود: این طرح فرصت بی‌نظیری پیش‌ روی دختران علاقه مند به قرآن در استانها قرار می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود